L'ONADA DE MAR

Un relat de: PERLA DE VELLUT
L’ONADA DE MAR



Una onada de mar
flueix sobre la teua cintura,
el meu cor es dispersa amb discreció
per a gaudir el teu bes de mesura.

Les esmaragdes de les espurnes del mar
són l’essència colpidora de la teua confiança,
per a assaborir-les amb sinceritat
i així assolir la meua esperança.

L’aurora polar ens visita amb harmonia,
decisives les teues paraules avesades
fins a les curvilínies mel•líflues donades
que marquen el pas dia a dia.

Rememorant el teu pèl encaramel•lat
és motiu d’una vida luxuriosa,
quan augmenta cada onada amorosa
temprança del teu cos virolat.



19 de gener del 2019
Autor: PERLA DE VELLUT

Comentaris

  • Ah, l'amor romàntic i bonic!![Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 14-07-2020 | Valoració: 9

    Hola Perla.

    El teu poema està entre bastant i molt bé (que no és poc). Veig que t'agrada l'amor. Jo, almenys l'amor home-dona, l'he experimentat molt poques vegades i sense possibilitat de prolongació, quina mala sort.

    M'agrada com compares la bellesa de l'amor i la bellesa de les onades, és una bona comparació. Certament, les onades de mar, sobretot les més boniques, tenen una notable bellesa i armonia. Una comparació encertada.

    Ens veurem per relats. Salut!!

  • Gràcies sukalu[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-07-2020

    Gràcies sukalu, pel teu amable comentari, encara que no entenga molt la teua llengua anglesa. M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i cuida't.

  • Gràcies Montseblanc...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-12-2019

    Gràcies Montseblanc, pel teu amable comentari "Amorosa onada", on expresses que t'ha agradat el meu poema.
    Una abraçada i Feliz Any Nou...
    Perla de vellut

  • Amorosa onada[Ofensiu]
    Montseblanc | 27-12-2019

    Una onada de metàfores i mots escollits per fer palès el teu incombustible amor vers la teva parella.
    Bon 2020, Perla!

  • Gràcies...Naiade...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-12-2019

    Gràcies per dir-me que L'onada de mar, és un bon poema i té bona escena.
    Agraït per la teua visita.
    Una abraçada i Bon Nadal.
    Perla de vellut

  • Bon poema[Ofensiu]
    Naiade | 23-12-2019 | Valoració: 10

    M'ha agradat com descrius aquesta escena d'amor . Saps transmetre molt bé.
    "BONES FESTES"

  • Gràcies Unicorn Gris...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-12-2019

    Per la teua visita i pel teu amable comentari "Encantador"... que m'ha agradat i m'ha satisfet...
    Ens veurem...
    Perla de vellut

  • Gràcies...Ness...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-12-2019

    Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari: Oh!! i quin poema!! dons si ha estat deliciós, millor...
    Perla de vellut

  • Encantador[Ofensiu]
    unicorn_gris | 20-12-2019 | Valoració: 10

    No he entès molt del poema, però em sembla molt aconseguida la seva part romàntica en tot cas, sí, m'ho sembla molt sincerament. Una màgia molt flúida.

    Una onada bonica recorre paisatges i éssers i crea una màgia forta d'un bonic relat.

    Perdó per no haver entès prou el relat (no tinc molt per costum llegir el mateix relat dues vegades, perdó), però insisteixo en que pocs cops he vist tanta màgia en el mateix relat; de bromes, ninguna.

    Ens veurem, Perla de Vellut... ¡¡Mereixes aquest nom, de debò, almenys a fe meva!!

  • Ness | 20-12-2019 | Valoració: 9

    Ja n'he après una altra: "mel•líflues " = Que destil·la mel (segons l'"Optimot"). Quin poema! Deliciós.

  • Gràcies... Aleshores.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-12-2019

    Gràcies per la teua visita i pel teu amable comentari "Pinzellades sensuals", que m'ha agradat molt com m'ho descrit.
    Salutacions.
    Perla de vellut

  • Pinzellades sensuals[Ofensiu]
    aleshores | 18-12-2019

    Vesteixes, pintes la teva relació, amb paraules i imatges contemplatives inacabablement de la persona estimada i admirada, com el pintor que va fent pinzellades impressionistes i que en conjunt descriuen l’objecte adorat però en certa mesura, des de fora estant. Com qui es queda estorat contemplant la bellesa de la flor o un paisatge que només ell contempla, des de les alçades, en aquell moment.

  • El mot "Esmaragda"...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-12-2019

    Sobre aquesta paraula "Esmaragda", està en el diccionari com a "Esmeralda" (pedra preciosa" i també la mateixa està com a nom propi femení... "Maragda" també està com a com "pedra preciosa". O siga que són paraules sinònimes....
    Nil, està clar, no hi ha més...
    Jo hi havia escogit... "Esmaragda".
    Salutacions.

  • Un mot que em fa ballar el cap.[Ofensiu]

    M'ha ullprès llegir "Esmaragdes" per comptes de "Maragdes". Primer he pensat que era un castellanisme, car en castellà és "Esmeralda". Però cercant als diccionaris he comprovat que ambdues formes són correctes. En textos de Llull i passatges del Tirant fan servir la forma "Maragda" i "Esmaragda" en escrits molt antics i també en l'Atlàntida d'en Verdaguer. Hi ha el mot "Maragdet" com a diminutiu documentat al segle XIV i ara per acabar aquest mig garbuix..., us diré que en la nostra comuna llengua mare occitana empren la forma "Esmerauda" . Per tant, sens cap dubte, Esmaragda és correcte. Ara només em toca preguntar a n'en Perlade Vellut perquinaraó s'ha decantat per la forma "Esmaragda"i no "Maragda". Mercèsper endavant! Nil.

  • Gràcies... Sr.Garcia...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-12-2019

    Gràcies per tota l'explicació que em fas en aquest poema.
    T'explique que "luxuriosa", no rima amb "temprança", rima amb "amorosa".
    Respecte al gerundi "rememorant" sembla que seria millor, però l'havia posat sense.. pensant que aniria bé.... !! Bo, no sé, segon em dius seria millor amb el verb "és" al principi... Bé, així m'ha quedat...
    És que m'ha analitzes amb punts i senyals... això està bé. Ets molt observador, Sr.Garcia....!!
    Salutacions.
    Perla de vellut

  • Quartets[Ofensiu]
    SrGarcia | 17-12-2019

    És notable el ritme solemne i les imatges que es van succeint com les ones del mar en aquests quatre quartets.
    Ara bé, la sintaxi de l'últim no l'acabo d'entendre. Aquest "Rememorant", no hauria de ser "Rememorar"? ,amb un gerundi sembla que falti un subjecte al verb "és".
    "Amorosa" no sé si concorda amb onada o amb temprança, en aquest cas millor seria dir "L'amorosa/ temprança".
    Un gran contrast entre "luxuriosa" i "temprança".

  • Gràcies...Aleshores...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-12-2019

    Gràcies Aleshores, per dir-me l'argument del teu relat "Optativa" i així ja està clar com és. Però no m'has dit res, ni comentat, el meu poema "L'onada de mar". No passa res, ha estat lapsus,.... però podries dir-me alguna cosa al respecte.
    Gràcies i salutacions.
    Perla de vellut

  • Gràcies...brins...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-12-2019

    Gràcies Brins, pel teu amable comentari per un reguitzell de formoses metàfores i de mots gentils.
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • Onada d'inspiració.[Ofensiu]
    brins | 17-12-2019 | Valoració: 10

    Un reguitzell de formoses metàfores i de mots gentils que deixa ben palès l'admiració que sents vers la teva parella. No deixis mai de dedicar-li poemes com aquest, estic segura que ella t'ho agraeix.

    Que passis unes bones festes i que tinguis un 2020 molt venturós!


    brins

  • Moltes gràcies per la lectura d'"Optativa"[Ofensiu]
    aleshores | 17-12-2019

    L'he fet massa críptica, però l'argument és senzill: en una excursió se'ns fa tard, no hi ha lluna i ens hem de refugiar mentre esperem que uns quants 4x4 ens rescatin. El retard és degut al temps perdut per l'afany d'alguns de fer una excursió complementària, optativa (per a que el vulgui fer) a l'excursió principal, pensant que això no portarà conseqüències.

  • Gràcies Nil...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-12-2019

    Gràcies Ni, pel teu elogi per al meu poema. Em dius que esperes amb candeletes un nou poema meu.... i jo t'ho agraeix molt.
    Jo no m'explique també com no aparesc en l'apartat de recomanats per l'editora, com dius realment tu... Així és...
    Perla de vellut

  • becada lingüística[Ofensiu]

    On diu "pareixis" ha de dir: APAREGUIS,

  • Preciós.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 16-12-2019 | Valoració: 10

    Sempre espero amb candeletes un nou poema teu, amb el convenciment o equívoc que el darrer que has tret ala llum és per naturalesa insuperable. Però vet ací que no! Que l'erro, per què cada poema que treus nou és igual o més majestuós encara...Com si cadascú d'ells fos una pedra preciosa diferent..: ara un rubí, ara una una maragda i la pròxima podè un safir!... fins a afaiçonar una diadema que ha d'honorar la teva musa poètica. La veritat és que no entenc pas que esperen els que porten R.C a que pereixis, per justíciai mereixement, dins de l'apartat de relataires recomanats per l'editorial. Açò és tot, Nil.

    Ah! t'agraeixo haver aprés un nou mot: Mel·liflu. M'encanta!...

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

144 Relats

2639 Comentaris

112103 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael