Ho sento... PERDONA...

Un relat de: Joan G. Pons
Un sentiment? Una rectificació? Una excusa?

Reflexió sobre la freqüència .....
Utilització massa utilitzada...?

Som humans i si ens equivoquem es normal i gairebé obligatori, excusar-se i rectificar.
Ho diem sovint... potser massa sovint...

Sembla que amb la frase "demanant perdó" , resta tot resolt, justificat, el quelcom negatiu causat.

Ens recomanem, utilitzar menys la petició de perdó i procurar conviure i dialogar amb més respecte i consideració.

Reservar la petició de perdó per situacions delicades, sensibles... excepcionals.

Donar més valor a l'ús del perdó.

Les paraules massa utilitzades, perden valor i força justificativa.

Demanar i rebre PERDÓ, sí... sense abusar-ne.

........................................................



Comentaris

  • El saber perdonar. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-09-2023 | Valoració: 10

    Realment un bon assaig, on analitzes la relació de sentiments, de rectificació i excusar-se. El respecte entre les persones deu ser autèntic. Demanar "Perdó" és símbol d'unitat.
    Enhorabona, Joan.
    Cordialment.

  • Equilibri[Ofensiu]

    Bona tarda, Joan G. Pons:

    Equilibri en perdonar i ser perdonats, però sobretot amb la intenció de què els errors no es tornin a repetir.

    Sobretot respecte i diàleg, gràcies per convidar-nos a reflexionar.

    Molta salut en aquesta entrada de setembre,

    Helena

  • El valor del perdó[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 03-09-2023

    És cert que el perdó l'utilitzem com una paraula educada, davant un fet que no té res a veure amb el perdó en si. La majoria de vegades seria una simple disculpa. També és cert, que amb més tolerància, i entesa, la convivència seria millor. Com sempre Joan, bona reflexió.

    Rosa.