Escola de filosofia (2). Pluja d'Idees.

Un relat de: Unicorn Gris

És dimecres, a les 10 de la nit. La Isabel ja ha acabat la seva feina pendent de la universitat. Està entusiasmada pels debats de filosofia que farà demà a la biblioteca. Però encara no s'ha preparat el material del debat. Sobre quin tema es debatrà??

Agafa el bolígraf i fa una pluja d'idees, escrivint paraules a correcuita. Després pensa atentament, agafa algunes possibilitats, en descarta d'altres... Rumia una llarga estona...

Finalment, se li acuden alguns temes interessants, que escriu en una llista, que és la següent:


"Temes per al debat de filosofia.

1) Un filòsof en concret.

1A) Demòcrit.
1B) Plató.
1C) Aristòtil.
1D) Epicur.
1E) Nietzsche.
1F) Kierkegaard.
1G) Marx.

2) Una etapa de la filosofia en concret.

1A) Epicureisme.
1B) Estoïcisme.
1C) Existencialisme.
1D) Neoplatonisme.

3) Algun tema propi de la filosofia.

3A) L'existència de Déu.
3B) Metafísica: existeixen les entitats immaterials? Si és així, què són exactament?
3C) Ètica: en què consisteix el comportament ideal de l'home?
3D) Societat: com s'ha d'interpretar l'individuu i la colectivitat dins les societats humanes?".


Es frega la cabellera morena i se la recull amb una goma, mentre pensa que aquest resum és una mica massa simplista, però podria funcionar.

I quin d'aquests temes escolliria, en concret? Perquè, clar, només es pot parlar d'un tema alhora, tampoc és qüestió de fer-ho confús... S'ho rumia, i té una idea. Passarà a cada membre del grup de debat una còpia del llistat, i entre tots decidiran per un acord, unànime o per majoria, quin dels temes xerrar.

Guarda la llista en la carpeta de la universitat (per fer-hi demà fotocòpies) i se'n va a dormir. Entre d'altres coses, pensa en que demà dijous per la tarda s'obrirà el torn per apuntar-se a la seva "escola de filosofia". Qui seran els primers a apuntar-s'hi? A veure...

(Continuarà).

--------------------------------------------

Visita La Stoa: www.lastoa.cat

Comentaris

  • Salutacions.[Ofensiu]
    Barol | 27-02-2007 | Valoració: 8

    Bona tarda,

    Lamento respondre tan tard però no m'he connectat abans.
    Donar-te les gràcies per la valoració, és molt positiva, i vull preguntar-te què és això de La Stoa. L'he visitat i està molt bé, però això de les publicacions?

    Per altra banda comentar que m'agrada la teva història i que considero bona ja que ensenya, és important.
    Continua-la aviat!

  • gràcies pels comentaris "cromelnordic"![Ofensiu]

    molt interessant i intrigant el teu relat...

    a mi m'agrada molt la filosofia. És com llençar-se sense nau ni trajo a l'espai, al cosmos...interior i perdre-s'hi una estoneta per tornar a acasa abans que t'hi quedis "penjat" per sempre...

    vaja, que ets un intelectual de tots els segles: molt bé, felicitats i rebolica..., que diuen a "ses illes"

  • Holaa... merci pel comentari![Ofensiu]
    Laiesken | 20-02-2007

    Buscava descarregar un sentiment amb la reflexió, aquí no buscava el relat, buscava la sensació, un relat de velocitat i una mica la sensació de impotència després de veure la pel·lícula... Més que res buscava plasmar el crit que portava a dins en aquell moment al relat. Això és tot. I busco la sensació i es nota, els raonaments que fa no serien els mateixos si abordés el tema ara mateix en calma...

    Gràcies per la crítica, la tindré en compte.


    Saluts!



    Sir Darkest, Moha

  • Sta. Teresita de l'Amor Gloriós![Ofensiu]
    rnbonet | 06-02-2007

    M'he deixat una "h" més gran que una catedral a "Hi ha..."
    Fins la pròxima, home de Cro!

  • Òndia, home del nord![Ofensiu]
    rnbonet | 06-02-2007

    Està molt bé això dels apunts filosòfics; està molt bé això de la preparació de classes; estan molt bé els filòsofs anomenats; 'passe' bastant de les etapes... i no m'importa massa l'apartat tercer! Recollones..., a la meua edat!
    Ara, ens has deixat amb la mel a la boca amb això de ('continuarà')...
    PS. M'ha cridat l'atenció la frase "Es frega la cabellera morena i se la recull amb una goma". I ha "material eròtic" ocult, amagat i aprofitable a les classes? M'hi apunte!
    Salut i rebolica!

l´Autor

Foto de perfil de Unicorn Gris

Unicorn Gris

143 Relats

321 Comentaris

161515 Lectures

Valoració de l'autor: 8.96

Biografia:
Em presento.

Em dic Unicorn Blanc del Bosc, o Unicorn Blanc. També utilitzo, per raons pràctiques, els pseudònims de Crom el nòrdic, Unicorn Gris i Cuidador d'Ossets, si bé només posaré articles nous en aquest últim pseudònim i en aquest mateix en què ara em veieu (els altres noms d'usuari són de consulta i, en certa manera, d'emmagatzemament d'antics articles).

Els meus ideals són el catalanisme, la literatura, el món de la fantasia i l'acceptació de les normes socials que defenso, entre d'altres.

El meu nom de Facebook és
"Mark Corbera Mestres" .

El meu nom de Twitter és
"El Dorat"

El meu email és
webmestre2(arr.)gmail(punt)com

El conjunt de les meves webs (és a dir, de les webs administrades, moderades o dirigides per mi) es diu Portal Perenne, també anomenat "el Perenne" i està format, entre d'altres, per Lletra Perenne, també anomenada "la Perenne" .

La meva web d'articles es diu, com hem dit, Lletra Perenne i està a:
http://lletra-perenne.fandom.com/ca .

Actualment disposo de fòrum, el Fòrum Perenne, part de el Perenne, la direcció del qual és:
http://forum-perenne.foroactivo.com/ .

Podeu tenir accés a tots els relats de Lletra Perenne publicats a Relats en Català aquí:
https://lletra-perenne.fandom.com/ca/wiki/Lletra_perenne_Wiki#Continguts_del_Cosmos_Perenne_en_la_web_Relats_en_Catal.C3.A0

Els meus pseudònims a Relats en Català són: Unicorn Blanc del Bosc, Unicorn Gris, Cuidador d'Ossets i Cromelnordic. Observació: m'hagués volgut dir "Unicorn Blanc", però no podent fer-ho, em vaig fer dir "Unicorn Blanc del Bosc".

Que vagi bé!!!