Elena travessa portes.- Tercera Porta

Un relat de: Joan G. Pons
Travessar portes. Després de les sensacions viscudes (primera i segona porta), tinc ganes de continuar. Vull experimentar més portes.

I vaig obrir un altre porta.

Em trobo amb un espai molt lluminós i una tauleta de color vermell, molt coquetona a un costat de la sala.

M’acosto i a sobre dues targes grans que diuen:

• PORS REALS
• PORS IMAGINÀRIES

A on m’he ficat !

- Hola Elena !
- Hola... no veia ningú.... Hola veu !
- Benvinguda !
- Qui ets ?
- Sóc plural. Sóc el Senyor de les Pors.
- Ai ! Ai ! Vull marxar !
- Tens por ?
- Sí !
- Què et fa tenir por en aquest moments !!! Sents algun perill ?
- No.
- Per tant. És una por imaginària.
- Doncs tens raó !
- Mira, Elena, diferenciar les pors imaginàries de les reals.... elimina moltes i moltes pors. Som inventors de pors.
- La paraula em fa por.
- És sols una paraula de diccionari.
- Llavors la por no existeix ?
- Les pors reals sí. Però cal situar-les en un context positiu.
- Una por positiva ?
- Sí, Elena. Aprèn a acceptar la por com una informació que t’avisa d’un perill real. Per exemple, t’acostes a un precipici.... pots caure.... por a caure... missatge positiu.
- Òndia ! És interessant el teu plantejament.
- I sobre les imaginàries, normalment són inventades per altres situacions internes que la ment crea per paralitzar una presa de decisions. Això no són pors.

Un cop més sento el silenci. Em sembla que el Senyor de les Pors ja no hi és. Sento un silenci ple de pau.... Sento que una bona muntanya de pors han marxat a algun altre lloc. Sento seguretat. Contenta, tinc ganes de provar un altre porta.

Comentaris

  • Molt bé Joan...[Ofensiu]
    AVERROIS | 30-03-2011 | Valoració: 10

    ...ens treuriem moltes angoixes si realment sabessim diferenciar les pors tal com dius. Però tenim massa informació i això encara que sembli una incongruencia, ens fa més dèbils.
    Una abraçada.

  • molt bé mestre joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 30-03-2011 | Valoració: 10

    ets com els antics mestres que explicaven als seus deixebles les seves sàvies experiències i els feia reflexionar...
    jo en tinc moltes de pors, comencaré a fer neteja a veure si cau alguna...
    una abraçada
    joan