El "desencís"

Un relat de: perunforat

En Robert era un inventor casolà. El seu ofici era estrany. Ningú del seu entorn entenia massa què feia dins el laboratori, que tenia al soterrani de casa, tantes hores. Hores i hores rumiant fórmules, barrejant líquids, intentant dissenyar algun invent amb sentit per poder patentar. Un dia d'hivern, de camps gebrats, cel tapat i olor de llenya cremada, en Robert es va llevar i va dir amb un crit eufòric- Eureka!!!- Es va posar les sabatilles i se'n va anar esperitat i amb cara de boig cap al laboratori. Amb els cabells "einsteirats" va començar a treure líquids de colors fuxia, aparells estrambòtics i un sense fi de onomatopeies (ah, oh, uf, e?¿, uuuu, coll... ,mmm...). Per fi en Robert havia inventat un invent!!!! Dins una cubeta reposava l'invent, el gran invent: el desencís. El món sencer havia de conèixer aquest "estat" per refugiar-se dels sentiments, per aturar un absurd, per refredar un cor a base de bufetades líquides. Estava segur que li patentarien, que sortiria la seva fotografia juntament amb un article destacat a "La Contra".
-Vendré ampolletes de desencís a patades, em faré milionari, reconegut com un Gutenberg, un Braille, un Marconi...
I sí, l'invent del Robert va ser afortunat de trobar un comprador clandestí que li va comprar la fórmula per quatre duros...puyet Robert...no es va fer mai ric...Però a la GRAN fórmula secreta dels "Coca Cola" hi van afegir gotetes de "desencís"... I el quart de món que vivim com a reis i tenim accés de compra a la Coca Cola, portem dins uns bitxets que s'enganxen a les parets del cor, que fan de les nostres històries un desencís constant...

Comentaris

  • M'ha semblat una historieta agredolça[Ofensiu]
    llamp! | 22-01-2008 | Valoració: 9

    Curiós invent. Per què encara no s'ha patentat el desencís? o el desig irrefrenable? o la decepció? Potser perquè són sentiments, res tangible. De tota manera, les ones electromagnètiques són invisibles i tanmateix van ser descobertes i se n'han fet invents.

    Podem fer ciència del sentiment? Et deixo un enllaç a un poema meu titolat: En el seu encís hi veia la perfecció

  • la negativitat és el camí fàcil[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 09-01-2008 | Valoració: 10

    Jo vull fer-te la competència i vendre botelles d'encant.... de gaudir de la sorpresa, de la vida com diàleg sense guió escrit, d'aventura, de creativitat, d'horitzó amb sol encara que plogui.

l´Autor

Foto de perfil de perunforat

perunforat

93 Relats

284 Comentaris

94906 Lectures

Valoració de l'autor: 9.73

Biografia:
Jo sóc així com sóc com el títol de Jaques Prévert

Sóc remolc de l'era
cendres calcàries de sabors
engrunes de silencis
i penyora de colors

Sóc herba mullada
d'olor de llocs
fiblar de pells
i l'enyor d'uns pocs

Sóc aire comestible
pintant oxigen amb els dits
mans d'argila humida
de sols, dies, llunes i nits

Sóc cargol treu-banya
un patufet a la panxa del bou
caputxeta entremaliada
i un calamar a dins d'un pou

Sóc un llibre a mig escriure
amb llapis de carbó
tint de blanc sobre fons negre
lletra de pal i cançó

Sóc pedra de tartera
marca d'aigua de paper
muntanyes de somriures
sota al vol d'un esparver

Sóc el que sóc
No sóc res més

D'amunt i avall
De més i menys

De poc o molt
De tot o res

http://correctellegiblebarat.blogspot.com/