Corrandes d'exili

Un relat de: Carles Rebassa

Ell era un passarell, i era tan jove
que en revolar tot sol per la ciutat
a cada punt es feia feredat
de veure l'existir tant com s'estova

pels fàstics dels humans, de les persones,
que parlen animal, que entre ells es venen
la dignitat i el sentiment i prenen
l'amor talment com pedres de les fones.

Un dia ell, però, va decidir
que n'hi havia prou d'aquells niguls
que el cel sollaven, i les nous, i els culs,
i va fer el seu projecte de partir.

Quan feia deu quilòmetres que anava
camins del seu país, «el meu país»,
pensà, beneit, i va quedar amb el fris
de veure si marxava o si quedava.

Li entrà aquella tristor i aquell turment
de ser un esquiu sense haver fer la guerra:
volà, però sabent que en tota terra
tindria sempre amor amb el seu vent.

Comentaris

  • ei carles,[Ofensiu]
    estel | 31-01-2006

    he vist que m'has comentat ;). Lo de la dedicatòria, jeje no li dedico ben bé a ell, però no li trobava títol i em va venir el flash: temps de revolta. i vaig estar barrinant, i el titol era allò que em sonava i no sabia de que... i vaig dir: ah clar! del llach, i per això ho he posat jeje la veritat és que m'agrada la seva cançó per l'estil i el que vol dir, sobre la seva persona realment no en sé res, merci per la informació, ho tindré present ;)

    referent al poema, realment bo, m'agrada el que escrius,així com entre línies i punyent, m'agrada, m'agrada, i tens tota la raó.

    Petons!

    p.d: els comentaris d'abaix... a què vénen? és que no ho acabo de pillar...

  • em pas la vida[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 27-12-2005

    dient que en llengua literaria mai s'ha salat a Mallorca, he tengut problemes a RC per això amb na Xisca Ballester i altres, el mallorquí literari o de trona era el que sempre s'ha emprat des de el segle XIII, no per salar els topònims tens dret a tractar-me de gonella. Si saps qui és en Toni Mas el de "Esclaus i catalans" li demanes qui som jo i veuràs com vas molt errat.

  • crec que t'has passat una mica[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 27-12-2005

    quan m'has anomenat enemiga de la llengua, tu no havies nascut i jo ja lluitava per la nostra llengua, vaig ésser una de les fundadores del PSM i estava al seu Consell, dijous vaig dinar amb en Toni Serra i altres i vaig parlar de tu, els pots demanar si jo som una enemiga de le llengua, no tens cap dret a dir això, estic cansada de polls entrats en costura i darrerament per aquí en pasturen massa ...

l´Autor

Foto de perfil de Carles Rebassa

Carles Rebassa

88 Relats

119 Comentaris

101449 Lectures

Valoració de l'autor: 9.32

Biografia:
Sóc de Mallorca. Visc a Barcelona, al barri del Clot. No estic content de les coses. No vull que em facin creure que somniar en les coses fa de cop canviar-les. No crec en la individualitat si no és col·lectiva, i al revés: és impossible la col·lectivitat si no és individual. La vida pega cops, però és per a això, la vida. Si no, valdria més no créixer, volar per l'univers, no ser-hi. Però som aquí i cal que ens comuniquem. I ja no escric res més.

Salut, independència i socialisme

carlesrebassa@gmail.com