Comunicat per la junta directiva de la universitat del cap en funcions de les excavacions

Un relat de: David Gómez Simó

Aquest matí, els treballadors del sector C han trobat la prova que esperàvem del culte monoteista practicat pels antics pobladors de la regió.

Es tracta d'un tòtem que representa a un ésser bípede en actitud creadora.

Està coronat per una oval amb dues grans protuberàncies als costats i un ariet acabat en punxa al davant. La part superior i els laterals van ser pintats de fosc en algun moment. El més sorprenent, però, es la protuberància quadrangular que surt de les protuberàncies laterals fins al centre de l'esfera; al mig hi ha dos cavitats que han despertat múltiples teories entre els treballadors.

El tronc de l'ésser es robust i, aparentment, va vestit. Això ho deduïm de la varietat de colors i símbols que el cobreixen. Té dues extremitats superiors, acabades en cinc extremitats més petites cadascuna d'elles. Les dues inferiors no presenten aquesta anomalia.

La figura està dempeus, lleugerament inclinada endavant. No se li poden reconèixer els òrgans reproductors, però a sota d'ella (en el que serià el terra) hi ha quelcom semblant a una larva o fetus recent nascut.

El tòtem està fitxat a una base circular. Al girar-la em trobat una inscripció en llenguatge rúnic:

"C" "A" "G" "A" "N" "E" "R" "B" "U" "E" "N" "A" "F" "U" "E" "N" "T" "E""M" "A" "D" "E" "I" "N" "X" "I" "N" "A"

Estem esperant la corresponent traducció per part dels lingüistes.

Sense res més que comunicar,

XPTRZQL
Cap en funcions de les excavacions
per estrats num. 3210 a Gaia.

Comentaris

  • curiós[Ofensiu]
    neret | 24-06-2005

    realment seria difícil d'explicar per part d'aquests estudiosos el que és un caganer... molt original!

  • hehehe[Ofensiu]
    quetzcoatl | 21-06-2005

    Hola David!

    Moltes gràcies pel teu comentari carregat del que -m'ha semblat- una sinceritat sentida. Només dir-te que no tinc la capacitat d'inventar històries gaire fictícies com per exemple aquesta, sinó que solc escriure força sobre coses que em passen: o bé a la vida o pel pensament. És doncs, un relat autobiogràfic adaptat a la creativitat literària, com gairebé tot el que escric ultimament.

    El teu relatet m'ha fet molta gràcia, sobretot recordant algunes anècdotes de companys d'arqueologia que a vegades s'han emocionat amb un descobriment que després ha acabat sent una tonteria (tot i que, a Centre Amèrica, encara no han arribat els caganers!).

    Gràcies de nou i una abraçadassa,

    m

l´Autor

Foto de perfil de David Gómez  Simó

David Gómez Simó

98 Relats

494 Comentaris

143489 Lectures

Valoració de l'autor: 9.68

Biografia:
I si us plau, Bloom, estigues atent a aquest detall:
no omplis la casa de mobles i d'altres objectes,
si us plau, guarda espai per a la bellesa,
perquè la bellesa hi càpiga: una escletxa a la dreta
de qui entra, per exemple.
Que les coses belles siguin el teu lloc de vigia;
doncs el món, com qualsevol altra cosa,
només es torna bell quan per la bellesa és mirat.

Un viatge a l'Índia
Gonçalo M. Tavares