Comunicar en Positiu

Un relat de: Joan G. Pons
Tendència en les nostres comunicacions a parlar de fets negatius.
Surt mes fàcilment parlar d'un accident o sinistre... de les actituds positives d'ajut i iniciatives.
Al fullejar els mitjans de comunicació costa trobar, llegir la vertent positiva de fets negatius.
Un exemple
Un fet. Incendi amb víctimes.
Cap menció de l’actuació bombers o personal actuacions fetes per evitar o menyscabar situacions límits.
No ens diuen res.... No es noticia.
Sentim una certa curiositat per lo negatiu...cal corregir-ho o modificar-ho al saber la noticia o fet i actitud sensible a reaccions positives i constructives.
Recomanable gestionar les noticies negatives a un 10 per 100.
No ignorar-les però dedicar mes temps al recull d'actituds i fets d'ajut davant del fet.
Una suggerint descripció de reaccions humanes positives es una escola suggerint i atractiva.

Comentaris

  • Acudits, culs i garrotades[Ofensiu]
    kefas | 03-03-2019


    Som així. Ens atreuen les acudits, els culs i les garrotades. I les notícies, indiferents a la seva etimologia, no pretenen que coneguem sinó atreure la nostra atenció de la manera més eficaç possible. Doncs, això, amb acudits, culs i garrotades.