cinc esforços inítils

Un relat de: Jordi Pagès Anson

Havent arribat a obtenir una bona conversa, intensa, viva i sincera, amb un amic inaccessible -per viure en l'altre continent- i, trobant-me a la porta de la seva llar, ben disposat a marxar, baixant escala avall després d'haver pres comiat amb gran efusivitat, sento la seva veu que consulta la seva dona i que em prega que torni a aquell menjador on ens hi havíem estat tota la nit. Havent retornat, amb una espontània mirada de rebuig, ell m'amonesta, i després ella, i m'indiquen la mancança de cura en una insinuació que ells m'han notat. A partir de llavors començo cinc esforços inútils per desempallegar-me d'aquella ofensa i aconseguir sortir per la porta amb el cap ben alt i amb les disculpes pertinents per part del meu amic i de la seva dona, suposada víctima dels meus desigs. En primer lloc vull demostrar que el gest que diuen que m'han descobert ha estat mal interpretat i que el significat exacte correspon al que sol atribuir-se-li en el nostre continent. Després m'esforço a fer-los entendre que, tot i reconèixer la destacada bellesa de la dona, en cap moment no he considerat la possibilitat de fer-li cap mena de proposició. Després, enmig d'una sèrie d'argumentacions circulars per la seva part que no m'han deixat avançar amb facilitat, he aconseguit, amb gran cansament, descriure l'estat d'ànim en què jo em trobava feia poca estona -abans d'aquest terrible neguit- i que m'hauria impedit de totes totes de -ni tan sols- desitjar-la ja que jo em sentia feliç com mai, immers en aquell conversa que jo considerava reconfortant i meravellosa. Davant les discrepàncies consecutives he fet un penúltim esforç, cridant l'atenció sobre la meva situació afectiva, ben resolta de fa temps, de l'absència de frustració sexual i sentimental. Però res, tampoc no els ha servit, res no els feia recular. I llavors, havent exhaurit el meu repertori, m'he alçat desistint, disposat a marxar i deixar la situació en aquell lamentable estat. Ja dret, el meu antic amic m'ha cridat amb un to violent i en tombar-me he fet un esforç sobrehumà però res no m'ha impedit de desitjar aquella dona amb una passió desconeguda.


Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer