Cançó del moll

Un relat de: Carles Rebassa

Seia en el moll: esperava mon pare
per fer-li una aferrada enmig del coll.
Feia tant que no ho era fet: al moll
només pensava en els ulls de mon pare.
Del continent estant pensava, Terra Mare,
si s'acostava l'illa cap al moll,
que li diria al coll des del meu coll:
"No em sent gens fill però jo estim mon pare".

Vaig arribar. Era de nit al moll,
no veia enlloc l'abraç silent del pare.
Pensava en ell: ell enyorant son pare.
Vaig prendre el bus. Enllà del moll:
el pis, el pany, la llengua de ma mare...
Entrant, mon pare em va aferrar pel coll.

Comentaris

  • Pares...[Ofensiu]
    jacobè | 19-12-2005

    Els necessitem.
    M'ha agradat molt.
    Hi pensaré quan passegi pel moll.
    M'encanta escoltar i llegir en mallorquí,
    en mallorquí-català, en català-mallorquí,
    tant se val!
    És un enriquiment.
    Et continuo llegint.
    Una aferrada pes coll, Carles.
    cançó

  • tu fes lo que vulguis, manco donar-me lliçons, no estic per romanços[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 29-11-2005

    Les normes de transcripció de topònims de la UIB (aprovades per la IEC) indiquen que s'admeten totes dues formes (en salat i en literari) per l'ús general de les formes amb l'article literari a la documentació notarial i administrativa de les Illes Balears (fins ben entrat el segle XIX s'escrivia LA Pobla, per exemple), però també s'hi afirma que la forma preferent és aquella que és emprada oralment (sa Pobla, es Pontarró, la Sala o la Sang). Així és que tranquil·la, que negú et pot dir res; segons la UIB i l'IEC, la forma que tu empres és totalment correcta i aquella considera PREFERENT.

  • que respectem els topònims ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 27-11-2005

    com sempre s'han dit, no posa en perill la unitat de la llengua, ni en Bibiloni va poder conseguir que la gent escrigues La Pobla i no Sa pobla, les formes pròpies de cada lloc són un tresor lingüistic. No perillarà el català per aixó. Segons tu ara direm als catalans que enlloc d'escriure s'Agaró han d'escriure l'Agaró o enlloc de Sant Joan despi. Sant Joan Delpi, no volguem ésser més papistes que el Papa.
    Aquest relat que m`has comentat forma part de tot una serie d'articles que em publica el Balears des de l'estiu en que vaig substituïr en Guillem Frontera, he emprat el "lo" i el "mos" i ningú s'ha estirat els cabells ni m'ho han corregit.

  • hola Carles ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 26-11-2005

    fins avui xerrat amb en Joan Manresa no havia caigut que est el Carles Rebassa que surt a Mag poesia i al qual n'Angel Terrón li dedica un poema a Sons Nets, a aquets llibre de n´Àngel també ni ha un dedicat a jo, Tendresa. Tot ha estat perquè reiem damunt la novel.la d'en Benassar, Cartes que no lliguen i ell m'ha dit que l'amic del que maten que jo havia endevinat en Biel Mesquisda et representa a tu, quan m'ha dit el nom he recordat per on ja t'havia vist.

    Una aferrada

    Conxa

l´Autor

Foto de perfil de Carles Rebassa

Carles Rebassa

88 Relats

119 Comentaris

101519 Lectures

Valoració de l'autor: 9.32

Biografia:
Sóc de Mallorca. Visc a Barcelona, al barri del Clot. No estic content de les coses. No vull que em facin creure que somniar en les coses fa de cop canviar-les. No crec en la individualitat si no és col·lectiva, i al revés: és impossible la col·lectivitat si no és individual. La vida pega cops, però és per a això, la vida. Si no, valdria més no créixer, volar per l'univers, no ser-hi. Però som aquí i cal que ens comuniquem. I ja no escric res més.

Salut, independència i socialisme

carlesrebassa@gmail.com