BUB-BUB!

Un relat de: Nil de Castell-Ruf

Bub-bub!, bub-bub!, bub-bub!, bub...!
Cara de llop, pèl sedós, potes robustes,
ulls de color sable. Pedigrí a mascle!
L'amanyago, el beso i un cop ja el zel tot
esbravat m'hi desjunyeixo. Au! anem...
li fa qui el du d'un cordell retràctil pres.
A cau d’orella com aquell qui res, jo, d'ell
m’acomiado, dient-li: - gos!, no és pas
a tu a qui li ho deia, sinó al teu bell amo.
Bub-bub!, bub-bub!, bub-bub!, bub...!







Comentaris

  • Ai! L'amo![Ofensiu]
    Prou bé | 28-10-2023

    Un poema enginyós en la trama i el desenllaç. Potser no calia que desenganyessis al bub-bub!

    Amb total cordialitat

  • Hahahah...[Ofensiu]
    Annalls | 17-01-2019

    Gràcies pel teu "Proooou", que vols que hi faci... tinc necessitat d'entendre, de saber i a vegades això m'impedeix sentir-una de les meves absurdes neurosis-. Tanmateix no soc l'única que es queda astorada davant algunes mostres d'art que no ho són, fins i tot s'han fer experiments per part d'artistes de "colar" bajanades en museus.
    A Palafrugell hi ha una bossa d'aspirador dins un cub de metacrilat... ¿? llavors, voldria distingir una cosa de l'altra.

    El teu estil es ben original, ja t'ho vaig dir bub.bub... i perdona per no saber-ho però escrius en català o valencià?

  • Hahahah...[Ofensiu]
    Annalls | 17-01-2019

    Gràcies pel teu "Proooou", que vols que hi faci... tinc necessitat d'entendre, de saber i a vegades això m'impedeix sentir-una de les meves absurdes neurosis-. Tanmateix no soc l'única que es queda astorada davant algunes mostres d'art que no ho són, fins i tot s'han fer experiments per part d'artistes de "colar" bajanades en museus.
    A Palafrugell hi ha una bossa d'aspirador dins un cub de metacrilat... ¿? llavors, voldria distingir una cosa de l'altra.

    El teu estil es ben original, ja t'ho vaig dir bub.bub... i perdona per no saber-ho però escrius en català o valencià?

  • Gràcies[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 09-01-2018 | Valoració: 10

    Que ben descrit ho has fet, segur que sera aixi com dius tu. gràcies per llegir , tens tanta raó amb tot

  • I ara![Ofensiu]

    I ara! D'escriure no t'ho creguis, no gaire i si en canvi de poetitzar la vida. La gramàtica no la porto bé, sobretot em faig un garbuix en quan al pronoms febles. Aquí hi ha relataries que si palesen saber-ne, es nota que tenen formació acadèmica o inventariaria. Jo, un peu-terròs o aixafa- terrossos de cal Déu. Bé, tot no es pot tenir...

  • Gràcies[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 17-12-2017 | Valoració: 10

    Moltes gràcies per llegir i comentar, venint de tu m´afalaga molt. Tu en saps molt d´esciure. Repeteixo gràcies

  • Gos comprensiu,[Ofensiu]

    Els gossos són comprensius i fidels al seu amo.... Em plau que t'hagi agradat. Nil.

  • Humor genial[Ofensiu]
    Bonhomia | 29-11-2017 | Valoració: 10

    Els gossos s'estimen tant els amos que deu haver quedat ben ofès, aquest. Molt bona la idea i el relat.


    Sergi : )

  • Molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 26-11-2017 | Valoració: 10

    M encanta això de Bub Bub magristral.
    GRàcies per llegir-me, per mi es un honor
    Montse

  • Del meu relat FART DE LA MERDA[Ofensiu]
    Bonhomia | 26-11-2017

    T'agraeixo molt els teus dos comentaris. He notat que saps el que és viure i que ho reflecteixes, tal com tu dius de mi. Merci, no sobra ni mitja paraula.


    Sergi : )

  • Bon so.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 23-11-2017

    Té sonoritat. Està ben escrit. Acaba amb un punt d'humor. És elegant bo i parlar d'una realitat fisiològica que en altres àmbits podria caure en la mediocritat; tu el treballes fi. Continuaré investigant els teus treballs.
    Salutacions!

  • Guapa![Ofensiu]

    Es clar! dir-hi guapa a una dona casada per mitjà de la nena no comportava cap compromís. Ara, m'has fet recordar que quan jo era petit i anava agafadet de la mà de la mare pel carrer, els paletes andalusos li llençaven floretes a la mare: guapa! "rubia!" i la mare continuava caminant sense immutar-se. Però jo crec que en els fons li agradava sentir-se admirada encara que fos d'aquella manera. Perquè el pare d'aquestes coses no ho era gens ni mica. Tot el contrari. El tipic pagès català
    seriós que només estava per la feina.

  • Quantes vegades es fan aquestes jugades![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 20-11-2017 | Valoració: 10

    Recordo que, quan era petita, ma mare, que era una bellesa, rebia moltes floretes dirigides a mi però que, en realitat anaven per ella. A l'autobús, per exemple: "Oh, quina nena més guapa! És clar amb la mare que té... Resumint, per desgràcia vaig acabant creient-me que jo era molt bonica.

  • Gos mic.[Ofensiu]

    Tens raó... Encara que jo normalment si el toco és quan ell em frega les cames i si veig que no, o demano permís o prenc la iniciativa segons la cara que fa d'afable el seu amo. Un dia a Palma, vaig tocar un, sense aturar-me, i no veig que em va dir el seus amos: dues "loques peninsulares" , que em van insultar de manera mal educada.
    En aquest cas, el del poema, el gos el vaig acariciar, amb doble sentit. Però pensa que això que trobis un amo que t'atregui no es dona cada dia.

  • Hahaha[Ofensiu]
    Montseblanc | 19-11-2017

    Sí, és una manera d'aproximar-se a algú que no coneixem però que ens atreu. Encara que jo sempre que veig un gos amb el seu amo, primer pregunto "el puc tocar?" perquè penso que de vegades tant els amos com els gossos han d'estar farts de que toquin el gos, que els animals, pobrets, no sempre volen que els hi passem les mans pel pelatge dient-los tonteries, i més si no ens coneixen... I alguns amos ja s'ensumen que el gos només és l'excusa... Així que, vigila! hahaha.

  • I tant![Ofensiu]


    I tant. Encara que en aquest cas, simplement va ésser una mena de rampell de voler llorejar la bellesa en el seu estat pur, com és topar amb algú que malgrat que no coneixes, et transmet unes sensacions que activen la teva admiració per allò que és bell i de retruc, generalment, bondadós. Mercès pel teu elogi, una abraçada, Pol.

  • Amor bestial [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-11-2017 | Valoració: 10

    Quants amors han començat xerrant els amos de dos gossos. Un poema bestial. Una abraçada, 1000. A l’eix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Nil de Castell-Ruf

Nil de Castell-Ruf

73 Relats

1133 Comentaris

86008 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Estació Arc de Triomf - BARCELONA - (Catalunya).
Signe zodiacal: VERGE.

(Amb) -Tacte! : nildepoesia@gmail.com

- LA CREATIVITAT ÉS LA INTEL·LIGÈNCIA DIVERTINT-SE
(Albert Einstein).


- Només escric poesia en moments en què em sento de debò vulnerable. Per això,
segurament, de sempre he equiparat la poesia amb el dietari íntim. Escrius i et consoles, destil·les el teu dolor o confusió, i si tens sort també et comprens.

Mariu Chivu (1978-), poeta romanès.


- Escriure és un treball humil: però vull que el meu sigui el més perfecte possible. I és únicament perfecte quan aconsegueixo excitar al meu lector, traient-lo fora de si mateix i del seu món, i portant-lo al meu món, bo i fent que la seva imaginació vegi i olori, oeixi i assaboreixi i senti tot allò que descric.

Lletres de Venècia.

F. Rolfe, (Baron Corvo),
escriptor anglès 1860 -1913.



- El Profeta (que Allāh el beneeixi i li doni pau!) digué: “Certament, hi ha encant en l’eloqüència, i certament, hi ha saviesa en la poesia.” Ṭabaqātu š-Šāfiʕīyati l-kubrà

- Allí on hi ha sensibilitat és més fort el martiri.
La pintura és poesia muda; la poesia és pintura cega. (Leonardo da Vinci)

- Vaig provar d'ésser poeta. I com que sóc un escriptor hàbil, i com que era quaranta vegades més sensitiu que ningú, vaig reeixir una mica. (Rupert Brooke, poeta anglès, considerat per W.B.Yeats, Irlandès i poeta també, com el jove més formós d'Anglaterra. El filòleg i poeta Francis Macdonald Cornford arribà a dir que Rupert Brooke era un jove Apol·lo de cabells d'or.

- La poesia no és cosa de sentiments sinó d'experiències. (Rainer Maria Rilke, poeta austríac)

- Tots els hòmens que primer toquen amb la paraula, després arriben més lluny amb les mans. (Antonio Skármeta, escriptor xilè).

- La poesia té 4 o 5 temes d'ençà fa 5 mil anys, allò que importa no és pas el que dius, sinó com ho dius. (Antonio Cisneros, poeta peruà)

- La poesia és l'evidència de la vida. Si la teva vida crema bé, la poesia només serà cendra. ( Leonard Cohen, poeta canadenc)

- La poesia és el camí per a la supervivència, per arribar a les consciències, per acceptar les derrotes, per saber viure les nostres misèries, per a estar prop d'allò màgic de l'existència. (Niño de Elche).

- La poesia es la musicalitat de les coses que discorren a ones per a recrear amb la paraula imatges visuals. ( Boris Pasternack, poeta rus )

- La poesía no quiere adeptos, quiere amantes. (Federico García Lorca )

- Ara mateix hi ha joves que diuen els seus versos. Per llurs ulls plens de vida passen les seves visions. (...........) ara amb el que ell de la bellesa ha fet veure, es commouen. ( Molt Rarament -fragments) - .Konstandinos P. Kavafis.

- WEBS amigues :

* L'ARMARI OBERT leopoldest.blogspot.com/

* Salvador Jàfer: La Terra d'Enlloc https://salvadorjafer.net/

* En Nil us recomana l'antologia 'Amors sense casa' recull, a cura de Sebastià Portell, més de trenta autors i gairebé cent poemes de temàtica LGTBQ catalana. Video: Entrevista a Sebastià Portell - Àrtic | betevé - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=DHetwvOOndA




L'ARMARI TANCAT (POESIA HOMOERÒTICA CATALANA).

BARCELONA POETRY - HELLO POETRY. L'HOMOEROTISME POÈTIC D'EN

NIL - HOMOEROTIC - EUROPEAN HOMOEROTIC POETRY WITH A CATALAN

ACCENT - POETIC HOMOEROTISM IN EUROPE - HOMOEROTIC POETRY -

GALO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY - OCCITAN-CATALAN HOMOEROTIC

POETRY - MEDITERRANEAN-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

HOMOEROTIC POETRY - HISPANO-CATALAN HOMOEROTIC POETRY.

POEMS BY NIL - POESIA HOMOERÒTICA CATALANA - BARCELONA POESIA

HOMOERÒTICA - LA POESIA HOMOSEXUAL D'EN NIL. - BARCELONA GAY

POETRY - HOMOEROTIC AND EUROPEAN POETRY - HOMOEROTIC

POETRY IN CATALAN. - EUROPEAN POETRY IN CATALAN - الشعر المثلي الكتالوني -

CATALANA HOMOEROTIC POETICA - 加泰罗尼亚同性诗歌 - KATALUNIAKO

POESIA HOMOEROTIKOA - ΚΑΤΑΛΑΝ ΟΜΟΡΕΡΟΤΙΚΗ ΠΟΤΕΡΑ - שירה

הומוארוטית קטלנית - KATALANS HOMOEROTISK PÅTRY - カタロニアホモエロティック詩 - CATALAANSE HOMOEROTISCHE POËZIE - KATALAN HOMOEROTİK

ŞİİRİ - KATALANSK HOMOEROTISK POOKER - KATALA HOMOEROTIKA

POETIKO - KATALĀNA HOMOEROTISKĀ POETRIJA - KATALO HOMOEROTINĖ

POEZIJA - KATALAANI HOMOEROTILINE POEETIKA - کیٹلان ہومیٹک پوٹری -

KATALÁN HOMOEROTIKAI KÖZÖSSÉG - ԿԱԹԱԼԱՆ ՀՈՄՈԵՐՈՏԱԿԱՆ ՊՈՂԻԿ

- КАТАЛАН ГОМЕРОТИК ПОЕТРИЯ - IPHAKATHI LESAKHATHAZI

HOMOEROTIC - КАТАЛАНСКА ХОМОЕРОТСКА ПОЕЗИЈА - KATALANISCHE

HOMOEROTISCHE POESIE - POÉSIE HOMOÉROTIQUE CATALANE -

KATALANSK HOMOEROTISK Poesi - CATALAN HOMOEROTIC POETRY.