Babel

Un relat de: Naiade

Monument a l'arrogància
que va portar el món a la confusió
emprant la llengua com eina de desunió.

Nascuda en algun moment del passat
retall perdut entre la historia
encara que ben guardat dins la memòria.

Empremta dels nostres orígens
a totes les ètnies recordada
per una humanitat sempre enfrontada.

Inductora de l'emigració
naixement de totes les llengües
forjadora de races.

.........................................

Any rera any el món segueix igual
guerres, discussions i conflictes
mai hem pogut evitar les lluites.

El món saturat
propicia la dispersió
barreja de llengües buscant comprensió.

Molts busquem l'enteniment, la pau i la igualtat
sense perdre la nostre essència
ni oblidar les arrels de la nostre existència.

Acostem llengües, races i cultures
i encara que n'hi ha que ens volen aturar
hem d'aconseguir confraternitzar.

Comentaris

  • En clau...[Ofensiu]
    rnbonet | 12-12-2007

    ....de cançó -almenys això m'ha semblat- entres al relat bíblic per trasportar-nos a una realitat actual. Molt bé!
    Salut i rebolica!

  • Sàvies reflexions, Naiade![Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 22-10-2007 | Valoració: 10

    Un recull de rítmiques i ben rimades (gairebé semblarien extretes d'arrel popular, o fins i tot d'una cançó) reflexions. El missatge, com a tal, no innova especialment, però recorda. Recorda un mite prou estès i conegut. Un mite que oblidem a propòsit en cometre el mateix error que la història intentava posar en evidència.

    No puc fer més objeccions apart de dir-te que m'ha agradat. Es llegeix d'una tirada i sense interrupcions, sovint causades per la puntuació (amb la qual sempre hi tinc problemes, jo. Però la deixo fer, i així de tant en tant encara no em fa quedar malament ;-)

    Dues cosetes, a tot estirar. Podries fer servir la doble negació. No és que sigui una incorrecció, no posar-la, però crec -i si m'equivoco, no ho tinguis massa en compte, si us plau- que posar-la és més correcte. La doble negació seria una cosa així com ara: "mai no hem pogut evitar les lluites", en lloc de "mai hem pogut evitar les lluites.

    I ja per acabar de ser ben, però ben "puntillós" (com pots veure, ja són cosetes per filar prim), hi ha dos versos seguits en què repeteixes un mateix verb. I repetir un mateix verb o substantiu, o fins i tot adverbi o adjectiu, de cara als jurats literaris demostra poca riquesa lèxica. O això diuen, jeje. Es en els versos següents:

    "barreja de llengües buscant comprensió.
    Molts busquem l'enteniment, la pau i la igualtat "

    La Sílvia Romero (Llibre a RC) d'aquestes coses en sap un munt, jeje!

    Una abraçada i moooooooooooooooooltes gràcies pel teu comentari!!!

    V

    PD: els poemes aquells que et vaig comentar sobre la colonització o la futura vida a l'espai no els he penjat a RC: ara per ara, els tinc presentats a un concurs literari.

  • Eterna Babel...[Ofensiu]
    aiguasalada | 21-05-2007 | Valoració: 10

    mental, desaparegut monument en l'arrel de conflictes permanents, en lluites pròpies i alienes, de cara a unes relacions humanes de supervivència, cada cop més dures i basades en ambicions totalment fora de lloc.
    El ritme trenat i senzill dels versos del teu poema el converteixen amb una lectura fresca i àgil, que invita a treure'n enfocs diversos i a sensibilitzar en el tema, a qui el llegeix.
    L'estructura en dos apartats, el primer en referència als orígens problemàtics de les llengües i el segon com a reflexió dels seus efectes en la situació actual, no poden deixar al marge a cap persona interessada en un món millor.
    Un plaer llegir-te, de ben segur que ho tornaré a fer, i un sincer agraïment pel teu comentari.
    T'envio una abraçada càlida i primaveral de la meva
    aiguasalada

  • T'hi he trobat...[Ofensiu]
    Bonhomia | 15-05-2007 | Valoració: 10

    ...un llenguatge molt ben definit, en aquest relat. Pel que es veu vas cap amunt. Gràcies pel que em dius a l'últim comentari.
    Jo penso que no podem deixar ferir-nos per la tristor. Ja hi poden haver guerres i més guerres que nosaltres, tan innocents, fins i tot ens hi seguim implicant. Però tens tota la raó quan dius que ho hem de fer, que som germans els uns dels altres i, que per fosca que pugui ser l'existència, la llum també existeix.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275454 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com