Atonia del mikado (em)balat

Un relat de: Leela

Photobucket

***************************

I: Descens en mikad(o)

Tro esberlant el cel
radar al zenit
(silent a intervals)

timpà en dos
un oboè

... oceà policrom

II: Gemmació

A
l'olimp
l'olimpíada
per un període,
d'auris amb aurèola
El circ és circumferència
centre d'on conferir la conferència
és un si!, a la ciència que val aquesta vàlua
Ecs! un espècimen d'èczema roig robí de rubèola


III: Fusió

Cànon a la ionosfera
aeròstat en mimesi
tro del zenit amb aurèola

A l'atmosfera el magnetòfon
en osmosi amb l'alvèol
timpà que escolta la conferència

La litosfera en telegrama
exegesi del policrom
la ciència de l' èczema

Comentaris

  • Bones combinacions verbals[Ofensiu]
    llamp! | 07-02-2009 | Valoració: 10



    Recordo aquest repte poètic en el que no em va donar temps a participar. Tot i així, més tard vaig penjar el meu poema dedicat a aquest quadre, crec que de Kandinsky: "Xiripum pim pam!!!"

    Vas fer un gran esforç verbal per dur a terme aquest poema de 3 parts. La "II.Gemació" em fa pensar molt en una tècnica molt oblidada i molt interessant d'estudiar que són "els palíndroms", saps: "Poc a poc i cop a cop". Frases que es poden llegir d'esquerre a dreta i de dreta a esquerre. Que no és aquest cas, però la teva intenció era de jugar amb els mots i fer repetir els sons, com en una cacofonia.

    El títol no em deia res, però quan he vist el quadre, he sabut que el poema mereixia la pena llegir-lo.

    A veure quan torneu a la càrrega, tu i el teu Bruixot... No se us veu publicar res de nou desde fa molts dies.

    Demà ens trobem, salut!

  • ambre | 30-04-2008 | Valoració: 10

    Totes les teves paraules sonen en aquest oceà polícrom. Tro, radar, l'oboè : timpà en dos. Sinestèsia pura.

    Amb "Descens en mikad(o)" has creat "l'atmosfera, litosfera i ionosfera" de la fusió ...

    I acceptem el ritme de "gemmació" desplegant-se amb aquest "efecte papallona" que acaba amb "Fusió"

    Genial,

    Tens MOLT TALENT

  • Comentari del repte...[Ofensiu]
    Bruixot | 21-01-2008

    Geometria casolana: Mikado i olimpíades. La geometria com el que causa. El joc: Mikado, el joc de la paciència, el joc del caos, de desfer el caos. El caos com el clau agut que es clava al cel. AL cel de l'olimp. EL que hi ha dalt com el que hi ha a baix. Però a baix hi ha aguts i a dalt cercles. Cercles de colors. Olimpíades: el joc dels guanyadors. O hi ha medalla, o no existeixes. Medalish o Perish. Cercles de colors com monedes d'or? Circ, pa i circ, entreteniment per tal que no pensem. O per tal que pensem, però en la direcció que ells volen. Sí, ecs, ecs de robins, d'ors, de plates, de bronces que contaminen el cercles, circumferències circumbalant circumbalacions. I fusió: ara les paraules (re)prenent significats: la ciència com el lligam del cel i la terra. Ja no hi ha cel, ni terra, hi ha el que hi ha, i el que veiem.

    X

  • O sigui:[Ofensiu]
    ginebre | 19-01-2008 | Valoració: 10

    genial genial, Leela. Tot al complet, la visió, la introducció i el joc que has creat és francament molt interessant. La pintura, la teoria i el joc de paraules quadren perfectament. Estic admirada!!
    No sé pas com t'ho fas! Felicitats!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Leela

Leela

81 Relats

639 Comentaris

125309 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:

Totes les persones grans van ser nens (encara que poques d'elles ho recorden)

El petit príncep. A. de Saint Exupéry



********
El meu e-mail:
leela.arc@gmail.com

********

Foto: Leela
(Futurama, de Matt Groening)