Antirelat

Un relat de: Capdelin

m´agraden els relats que són senzills, humils i amb les paraules necessàries...
no m´agraden els relats amb milers de paraules buides que acaben per avorrir-me i per cansar-me

m´agraden els relats on la idea, quasi nua, m´arrastra, em sedueix i em porta per camins que em fan riure, em fan plorar i em fan intensament viure ...
no m´agraden els relats barrocs, vestits amb milers de metàfores, polisèmies, sinonímies, adjectius i més adjectius que m´ofeguen i em distreuen

m´agraden els relats que no tenen altra finalitat que fer-me viure una emoció pura...
no m´agraden els relats que sembla que tenen per objectiu impressionar-me i guanyar el premi Planeta

m´agraden els relats que són a prop meu, que els entenc, que els visc a tope...
no m´agraden els relats que semblen somnífers... ara entenc per què hi ha tanta gent que necessiten llegir llibres abans de dormir

m´agraden els relats originals, amb imaginació i fantasia...
no m´agraden els relats que abans de llegir-los ja saps el que et contaran

estimats relataires de "relatsencatalà. com"... vosaltres que no sou professionals i que no aspireu al premi Cervantes... escribiu, sisplau, relats que em diverteixin, que toquin la meva sensibilitat, que arribin a la meva ànima...

m´agraden els relats que m´omplen i en els quals em sento protagonista...
no m´agraden els relats massa rics, massa perfectes, massa clàssics.... que sembla que estan fets per ser enquadernats, per ser venerats, per ser adorats i posats en un lloc d´honor d´una biblioteca ideal... que quan els llegeixo em veig obligat a dir: estar molt bé... però per dins, penso: què cony representen, què collons signifiquen!

us admiro, a vosaltres, relataires senzills, que no teniu fama, que sou amateurs... i que al llegir els vostres relats, una emoció verge traspúa per la meva pell...

Comentaris

  • Sí, estic amb tu...[Ofensiu]
    Romy Ros | 27-07-2010 | Valoració: 10

    a mi també m'agraden els relats senzills, que no siguin soporifers, que diguin moltes coses amb poques paraules, que tinguin imaginació i molta sensibilitat... en fí! de totes maneres i fent una reflexió paral.lela, em pregunto si t'agradarien els meus relats o estan en la banda dels soporífers. M'agradaria saber-ho! Enhorabona per aquest relat i compartir-ho amb nosaltres.

  • Estic molt d'acord amb tu,[Ofensiu]
    brideshead | 22-12-2004 | Valoració: 10

    els qui no en sabem més, ens hem de conformar amb paraules senzilles i entenedores. Però és cert que moltes vegades aconseguim transmetre millor les nostres emocions amb la senzillesa, amb la simmplicitat de saber què vols dir i no poder-ho fer més que amb les nostres paraules de cada dia, les qötidianes.
    Ho has dit molt bé, molt clar i molt senzill. I a més, has fet un gran homenatge a tots els esforçats i meravellosos relataires d'aquest web.
    Un petó molt gran i gràcies per la foto tan encantadora que has penjat!

  • em fan posar un titol i no se que posar així que:...mmmm?[Ofensiu]
    Baiasca | 22-12-2004

    estic totalment d'acord amb tú, encara que més d'un cop, he caigut en la cosa de posar massa metàfores o compracions, llavors, agafo el text i renego d'ell, però m'el guardo per saber que sempre puc fer alguna cosa molt millor!!!
    VISCA ELS ESCRIPTORS ANÒNIMS!! :p

l´Autor

Foto de perfil de Capdelin

Capdelin

987 Relats

4380 Comentaris

1307268 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Si aconseguim
entendre'ns sense estar
del tot d'acord,

si aconseguim
que el temps només sigui
un escenògraf a sou,

si aconseguim
una paraula sense llençar-nos-la
a la cara, enamorar-nos
sense sorpreses ni flors,
estimar-nos lluny del llit,

si aconseguim
que els records siguin
un ahir suplent,
que pesem més despullats
que vestits,
que inventem la vida
cada matí,

després,
ens serà molt fàcil
ressuscitar els morts
i moure les muntanyes.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

( POEMA " preparant el miracle ",
d'en Capdelin )