Allò que ningú hauria de saber mai

Un relat de: Victre
Just un mes abans de fer els 8 anys, la Marta ha volgut parlar amb mi.
Ha volgut parlar per fer-me saber que ho sap. Que sap allò que no es pot dir, i que ningú hauria de saber mai. Que sap allò que quan ho saps, tot comença a trontollar.
I, el que és pitjor, és que ja mai més res important superarà aquesta ombra d'inestabilitat.

La Marta ja sap allò que quan ho saps, la realitat et fa crèixer de cop, amb una patada al ventre.

La Marta ja sap allò que quan ho saben, s'acaba la pròrroga que se'ns otorga quan hi ha nens pel mig que ho ignoren.

És com si només se'ns permetés ser nens en aquelles dues setmanes de Nadal, així que quan hi ha infants a la familia, tots intentem recuperar ansiosament els anys perduts, i connectem amb el nen que un dia vam ser (i que tot ens recorda que ja no som).

Per sort el Dídac encara té 4 anys.
Però per quan ho sàpiga, us regalo les meves dues sermanes de Nadal, no les vull.
Prefereixo les 48 setmanes que queden, fins que se'ns permeti recordar que un dia vàrem ser nens.
Recordar que erem nens que no sabíem allò que ara la Marta ja sap.

Comentaris

  • PUBLICAT[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 04-10-2016 | Valoració: 10

    http://www.valldelcorb.info/blogs/contesnadal/?p=1353

    Gràcies

    Estem oberts fins passats Reis.

    tribuna@guimera.info

  • Ens ho envies a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 03-10-2016 | Valoració: 10

    Ho publicarem al NADAL DE CONTE

    Si vols afegir imatges fes-jo en un arxiu separat, el text en un i les imatges en un altre,

    Gràcies.

    tribuna@guimera.info

  • Moltes gràcies![Ofensiu]
    Victre | 16-08-2016

    Moltes gràcies pel comentari Aleix!
    ... Instant fugisser de la sal...

  • Peters Pans[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 15-08-2016 | Valoració: 10

    Tots hem volgut, un dia o un altre, ser un Peter Pan. I no créixer, i jugar i jugar, i saltar sobre el toll de la vorera, i tocar aquella emprenyadora flauta, i pujar als cavallets de la fira i tantes i tantes coses. Perquè recordem els temps d'infant amb il·lusió i alegría. Potser ara no la tenim i enyorem els bons temps. La Marta comença a descobrir coses, en Dídac encara ens ajudarà a retrobar el nostre infant. Una forta abraçada i felicitats per fer-me reflexionar.

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Victre

Victre

191 Relats

178 Comentaris

96723 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Vaig néixer al 1977.
Sóc metge, acupuntor i estic estudiant el grau de psicologia.
En el meu temps lliure escric relats.

Des de que escric, sempre he mantingut una lluita entre mantenir els relats ocults, o fer-los publics. Una barreja entre dubtes, vergonya, i la joia de que altres et llegeixin.

El meu mail és victreespiga@gmail.com

Al blog https://lletresigargots.wordpress.com trobareu tots els meus relats, la majoria amb il.lustracions incorporades.