Cercador
Llista categories
Detall intervenció
Taller d'Escriptura, ronda 1(recordatori, i explicació pels que els hi pogui interessar...)
Intervenció de: pseudo | 18-12-2006
La idea és simular un Taller d'escriptura, i que sigui de manera virtual.
En un taller real, tindriem un professor-monitor, que ens corretgiria els errors dels nostres relats o poesies.
En aquest cas els professors o monitors som tots els que formen un grup.
El funcionament consisteix en portar un relat o poema ( en aquest cas indicar-lo) i a ser possible algún del que l'autor n'estigui força satisfet de com li ha quedat. La resta de membres del grup li fan un comentari crític, indicant quins són els punts forts ( de l'estil continua fent coses així), i els punts febles, indicant com creu que podrien millorar.
Aquesta és la part explicada, la altra seria fer nous relats aprofitant les aportacions que ens donen.
Si hi ha gent interessada es poden fer nous grups, o en següents rondes, (on es refaran els grups) ja hi poden entrar.
- Grup 1:
- allan lee: "Filibusters"
- desocarrel "EL LLADRE DE TOMBES"
- Dyonisos "ebri"
- Fredia "Sense coartada"
- Lèvingir: "Els ocells de la Lluna"
- teresa serramià i samsó:"maceració"
- allan lee: "Filibusters"
- Grup 2:
- Àfrika Winslet "L'obscuritat del dies sense mi" (segona pàgina dels seus relats)
- Gorwilya "Buscant el camí"
- Jeremias Soler: "La fàbrica"
- Hergè: "Desnivell"
- mjesus "El Llibreter"
- OhCapità: Salparé
- Àfrika Winslet "L'obscuritat del dies sense mi" (segona pàgina dels seus relats)
- Grup 3:
- gypsy: "Memento"
- Tempesta: "Desgraciats, doneu-me les gràcies!"
- Alícia Gataxica
- qwark "Metafísica 0,0%"
- pivotatomic "Hola, amigo!"
- pseudo: "Sonet IX"
- gypsy: "Memento"
- Grup 4 (una plaça lliure):
- neret doble sessió
- copernic Quaranta anys després
- Bruixot: Dotze estacions
- Biel Marti: Sota el cel del capvespre
- Unaquimera Amb les cames separades
- EmmaThessaM Nens!
- neret doble sessió
Indicacions:
- Cada autor proposa un relat seu (els que ja l'han proposat el tenen al costat del seu nom).
- La resta dels autors del mateix grup li comenten el relat, buscant els punts positius, els punts febles i fent recomanacions de com creu que podria millorar. Estaria bé comentar el contingut la forma i tot el que es pogui.
- Cada mes s'engegarà un altre període, on els autors tornaran a proposar un relat seu.
- Aquest primer període acaba el 31 de gener, donat que ara bé nadal, i que per alguns de nosaltres a continuació venen examens.
- En aquest període no es tornaran a modificar els grups, encara que es poden ampliar o crear-ne de nous
Com s'han fet els grups?
Inivialment per atzar, he generat 15 nombres aleatòris i els he assignat per ordre a una llista de noms que tenia creada, desprès he ordenat la llista per aquest nombre i he anat agafant la gent de 5 en 5. Desprès s'ha anat afegint la gent com s'ha pogut...
FAQ
- Els relats han de ser de prosa o poesia?
Pot ser qualsevol de les dues coses.
- És necessàri puntuar els relats?
Jo (pseudo) sóc partidari a que no es puntuïn, ara si algú creu que s'han de puntuar endavant. Els meus motius són que si comencem a dir a qui hi ha una falta o com pots millorar, la puntuació pot donar a pensar coses com: "no en tens ni idea", o "no facis ni cas del que dic".
La idea és que som companys que ens ajudem i aconsellem entre nosaltres, ningú és el mestre de ningú.
- Hem puc apuntar?
Sempre es pot apuntar gent nova, el tema és quan es pot començar a participar. Segurament estem a mitjans d'una ronda, en aquest cas hi ha dos opcions, dir que es vol participar a la següent de manera que se't tindrà en compte a l'hora de fer els grups, o si hi ha força gent interessada muntar un altre grup.
- On es fan els comentaris, al fòrum o sota del relat?
A sota del relat.
- Quina plantilla de comentaris es farà servir?
Al final d'aquest document hi ha tres propostes de plantilla, per mi són idees per estructurar el comentari. De moment hi ha hagut tres aportacions, per mi força similars, i crec que és entre tots els participants que s'ha de decidir. De moment no hi ha hagut prou participació amb aquest aspecte, i jo no em veig capacitat per triar, quan també hi ha una proposta meva.
Proposta
Com és evident, la primera ronda serà com una mena de prova, per veure la quantitat de temps necessària per fer els comentaris, que ens porta a quina seria la llargaria óptima de cada ronda.
La idea és que tampoc sigui un relataire qui ho decideix tot. Inicialment jo m'he prés la llibertat d'engegar-ho tot, però ara podem canviar-ho perquè sigui a gust de tots.
Al cap d'unes quantes rondes potser seria bó refer els grups.
Us animo a que aneu dient que us sembla a mesura que el taller vagi avançant.
Una abraçada a tots i totes i gràcies pel voste interès.
Propostes de Plantilla
- Proposta de Jeremias Soler
Així d'entrada la plantilla podria tenir diversos apartats:
- Forma: Que inclouria l'ortografia, les expressions gramaticals, sintàctiques... l'estil... si fa no fa l'harmonia amb el que diuen tots els manuals d'estil o de com escriure correctament un text literari a internet n'hi ha algun de bo:
http://esadir.cat/
- Fons: En aquest apartat parlaríem purament de l'aspecte literari, de l'estil utilitzat en relació al tema, del ritme de la narració dels fets, de l'argument, de la comprensió, dels detalls, de com s'han treballat els personatges, de com s'ha solucionat la història principal i les altres si n'hi ha més. De les idees de fons, de la credibilitat, de l'elaboració de la fantasia en cas que sigui un tema fantàstic, dels efectes aconseguits amb el lèxic adequat, de la posada en escena, etc...
- Opinió personal: si ens ha agradat, si ens ha divertit, si ens ha avorrit, si ens ha emocionat, si ens ha espantat, si esperàvem un altre final, si coincidim amb la manera de fer dels personatges, etc...
- Altres: qualsevol altra cosa que no es pugui encabir en les anteriors.
És una idea, si algú en té més, o no ho troba aquetsa, que ho digui.
- Forma: Que inclouria l'ortografia, les expressions gramaticals, sintàctiques... l'estil... si fa no fa l'harmonia amb el que diuen tots els manuals d'estil o de com escriure correctament un text literari a internet n'hi ha algun de bo:
- Proposta de Fredia
La teva efectivitat és l'hòstia, Jeremias.
Els punts que jo m'havia apuntat per proposar s'assemblen molt allò que tu acabes de plantejar. El model seguia aquestes preguntes:
- 1) Què ens explica l'autor
- 2) Com ens ho explica: forma
fons
- 3) Què opinem com a lectors
- 4) Què destacarríem de forma especial en el relat.
De fet, és pràcticament el mateix. Només es qüestió de terminologia.
Apa! Algú dóna més idees?
- 1) Què ens explica l'autor
- Proposta de pseudo
Primer de tot crec que alguns aspectes cal adaptar-los en si el relat és prosa o poesia.
Tot i això també hi hauria una part comuna.
- Estructura i Contingut
- Prosa
- En el cas de la prosa marcar les tres parts bàsiques de tot text: introducció, nus i desenllaç, i explicar si es creu que se n'ha fet un bon ús.
- La unió entre oracions , paràgrafs i les tres parts del text anteriors.
- Opinar sobre el contingut en general.
- Personatges
- Errors lèxics, sintàctics i semàntics.
- En el cas de la prosa marcar les tres parts bàsiques de tot text: introducció, nus i desenllaç, i explicar si es creu que se n'ha fet un bon ús.
- Poesia
- Estructura de les estrofes, dels versos i de la rima. Fins i tot del ritme si algú s'hi atreve
ix
- Si el contingut està estructurat
- El lligam entre versos i estrofes, com també els possibles errors.
- Que ens suggereix la poesia ( Amb la poesia és fàcil anar errats...)
- Estructura de les estrofes, dels versos i de la rima. Fins i tot del ritme si algú s'hi atreve
- Prosa
- Part literaria
- Prosa
- Com l'autor explica el contingut: l'ús dels narradors, l'estructura temporal, recursos literaris
- El vocabulari, repeticions de paraules inadecuades.
- Com l'autor explica el contingut: l'ús dels narradors, l'estructura temporal, recursos literaris
- Poesia
- Marcar els diferents recursos trobats, i comentar que ens sembla,
- En cas que es consideri que l'ús d'aquests és pobre o millorable aportar idees
- Marcar els diferents recursos trobats, i comentar que ens sembla,
- Prosa
- Opinió Personal
- Propostes de millora
- Qualsevol cosa que al lector li sembli adequada
- Estructura i Contingut
Respostes
-
Al grup 4 ja no queda cap plaça lliure!!! Perdoneu l'error (n+)
pseudo | 18/12/2006 a les 19:47
Respon a aquesta intervenció
Nous recomanats editora
Últims comentats
- Quines vacances! (8 comentaris)
- A QUALQUE LLOC PROP DE LA DESESPERACIÓ (4 comentaris)
- SOMNI O REALITAT (7 comentaris)
- Vistes (6 comentaris)
- La caseta blanca de la bandarra (2 comentaris)
- La caseta blanca de l'anunci (2 comentaris)
- La caseta blanca d'aquella àvia (3 comentaris)
- Veient el dia (3 comentaris)
- La canya (12 comentaris)
- LA LOLA (3 comentaris)
Nous més llegits
- SOMNI O REALITAT (643 lectures)
- Un any més (636 lectures)
- L’ampolla de plàstic que volia ser SOStenible i el debut de Lamine Yamal (630 lectures)
- La distància (625 lectures)
- Beneit tabac (373 lectures)
- La canya (229 lectures)
- Agonia (221 lectures)
- Violència verbal (192 lectures)
- Nua (164 lectures)
- Monòlegs per a la mobilitat (158 lectures)
Nous més comentats
- Un any més (14 comentaris)
- La canya (12 comentaris)
- Deler de mar (10 comentaris)
- CANT A LA LLUNA (9 comentaris)
- Monòlegs per a la mobilitat (9 comentaris)
- Quines vacances! (8 comentaris)
- Beneit tabac (8 comentaris)
- SOMNI O REALITAT (7 comentaris)
- Si he de morir (Refaat Alareer) (7 comentaris)
- Vistes (6 comentaris)
Nous més votats
- La distància (Agrada a 4 relataires)
- LA LOLA (Agrada a 4 relataires)
- Un any més (Agrada a 3 relataires)
- SOMNI O REALITAT (Agrada a 3 relataires)
- Deler de mar (Agrada a 3 relataires)
- Avui he vist el mar (Agrada a 2 relataires)
- Jo mateix (Agrada a 2 relataires)
- La canya (Agrada a 2 relataires)
- CANT A LA LLUNA (Agrada a 2 relataires)
- Comiats (Agrada a 2 relataires)