La llista

Un relat de: sckex

Basat en fets reals, encara que els noms han estat lleugerament canviats per no afectar els sentiments de ningú.

Aquesta és la història d'un relat, ja que tot va començar per un, més concretament un poema escrit per una participant d'aquesta pàgina. Es pot considerar realista, crític...o simplement diferent, no apte per totes les persones (i sense referir-me a temes sexuals)

Un dia un noi que es deia Halbert i que era aficionat a escriure històries i relats va decidir entrar en una pàgina catalana dedicada al publicament d'aquests: relats en català. Tot li va anar molt bé, ja que els seus relats van agradar molt i es va tenir molt bones puntuacions i una bona posició a la llista dels autors més valorats.
Però al cap d'un temps va anant entrant gent nova també aficionada a escriure i ens centrarem concretament en una noia feta dir Bolger que escrivia poemes. Alguna gent que li van semblar interessants els poemes d'aquesta noia els va votar i a la valoració els hi va ficar un 10, cosa que la va col·locar en les primeres posicions de la llista dels autors més valorats. Ella, juntament amb d'altres autors, van fer que Halbert deixés d'estar en la tant apreciada Llista dels més valorats.
Això no va ser passat per alt pel nostre protagonista, ja que només assabentar-se'n el primer que va fer va ser anar a puntuar-li baix dos dels poemes a Bolger per així poder estar ell de nou en la llista. Uns participants, com per exemple Dracmaeija (també mal valorada per ell) que els hi va semblar malament aquesta actuació, per venjança, van puntuar baix alguns relats de Halbert, per aconseguir baixar-li els fums a aquest.


Enveja: Desig d'allò que un altre posseeix, sentiment d'odi envers aquell que posseeix una cosa que ell no posseeix.

Podríem dir que aquest era el sentiment del protagonista al realitzar els seus actes? Probablement si.

Venjança: Punició que hom a algú per satisfer el seu ressentiment per un dany, greuge, etc, inferit per aquest a ell o altri.

Diuen que la venjança no és bona, però amb el evident error comès per Halbert qui no pot optar per aquest recurs ràpid i eficaç?

Cregut/da: Persona que creu que el que fa, diu o posseeix és millor o superior al que d'altres persones fan, diuen o posseeixen.

Adjectiu que definiria bastant bé a Halbert, ja que per fer servir els mètodes que va fer servir, s'han de tenir bastants aires.

La pregunta és: perquè el nostre protagonista va optar per prendre la decisió de fer el que va fer? Potser mai ho sabrem, perquè malauradament la reflexió no és una acció utilitzada per tothom, encara que....a vegades les coses canvien, i qui sap si algun dia es donarà conte del que va fer.

***Les definicions aquí incloses estan extretes del diccionari general de la llengua catalana Pompeu Fabra.

Comentaris

  • Enveja sempre hi ha...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-12-2019 | Valoració: 10

    Doncs si açò és veritat... em quede pensatiu...
    Com poden existir persones tan roïnes?....
    .............................................................!!
    Vaja, cadascú és un mon..........................................................!!

    Perla de vellut

  • Res de nou[Ofensiu]
    Swoojh | 11-09-2017 | Valoració: 9

    Molt i molt bé, però res de nou malhauradament...

  • Oleee!^^[Ofensiu]
    Sareta_16 | 09-04-2005

    M'ha agradat, no se qui són els protagonistes de la història però tampoc vull saber-ho.
    li has donat una visió molt bona, q crak!^^
    La enveja, la superioritat...en fi, sentiments q no haurien d'existir...

  • surrealístic!!![Ofensiu]
    Cugat Vil·lajoana Robert | 26-11-2004 | Valoració: 3

    això passa en aquesta casa? seguirà existint aquest procedir? sembla una pugna entre republicans i democrates lluitant cos a cos per fer-se amb the wait haus! increïble...

    Bé, doncs jo trobo que li fotria un deu a qui, a més de manifestar-se sobre el tema acabés identificant-se; després de tot deu tractar-se d'un autor familiaritzat amb la pàgina. O és que potser encara procedeix amb aquestes estratègies de canviar-se la identitat per incidir en la pàgina.

    envenja, venjança i cregudesa: i anonimat!

    Però jo, sobretot m'interessaria per la noblesa. No és prudent i honest llençar la pedra i amagar la mà.

    Ja sé que va passar dies i dies temps ençà, però el relat encara volta per'quí i m'ha semblat interessant. Però ja us ho dic. Jo no l'aprobaria mai un text així; si un es mulla que es mulli del tot.

  • M'han dit que el tal Halbert...[Ofensiu]
    Sergi Yagüe Garcia | 11-07-2004


    ... ara es fa dir Heribert, i va pel web creant polèmiques amb hipermètrops i escrivint relats sobre homes que no poden deixar d'ejacular a la boca de les seves amants...

    i d'aquella polèmica, després de l'adulta reacció (i super-super lògica) d'aquells que patiren les seves ires ego-masturbatòries, només queda un absurd remanent, donat que ja va quedar clar qui tenia raó...

    ... o no va quedar clar?

    és igual, sckex, tiu, scrius d pta mre! :) ;)

  • pèrdix | 11-07-2004

    Halbert? és aquell noi que escrivia històries, relats i cuentus i ho feia en català, en una web catalana on publicaven relats, històries, poesies i, vet aquí, cuentus en català i que casualment es deia "relats en català" amb adreça www.relatsencatala.coooom"?

    ai, no el conec. Si no em dones més pistes...

    Que maco! Ja no me'n recordava d'aquesta polèmica...erem tan joves aleshores...

  • La idea és bona[Ofensiu]
    NinGran | 11-07-2004 | Valoració: 4

    La idea d'escriure un relat-crítica entre autors és bona i podria constituir un subgènere dins de relatsencatala.com. Històricament, aquest també ha estat un motor creatiu. Ara bé, en el seu conjunt el trobo massa evident i no m'ha acabat de convèncer.

  • 3coses[Ofensiu]
    Tiamat | 11-07-2004

    1. això que s'ha de tenir valor per escriure una crítica de gent d'aquí, no. Que algú ho vol escriure? em sembla fantàstic. Però internet et dóna un anonimat que fa que puguis fer i dir moltes coses sense per això transformar-te en un valent. Seria una persona amb una mica més de valor, suposo, si ho hagués escrit amb el mateix nick que utilitza habitualment, ja que, el fet que només tingui publicat aquest sol relat, fa sospitar. Però bé, és força normal i intel·ligent per la seva part, que se'l canviés en aquest cas. Sinó, són ganes de buscar-se mal rollos en la seva persona
    2. les valoracions en aquesta web valen de ben poc. Qualsevol persona amb unes mínimes nocions d'estadística, sap que perquè es torni una cosa fiable, cents de persones han d'haver votat/valorat/el que sigui. És a dir, que perquè la valoració d'un relat sigui la correcta, hauria de valorar-la cada persona que la llegeix i encara, sense veure les anteriors, per evitar influències. Per tant, la competició en aquest cas, és absurda
    3. i no, no he vist el teu cd, cesk

  • Que trist![Ofensiu]
    Monty | 11-07-2004

    Ja trobo ben trist que s'hagi de parlar d'aquestes llistes, quan només hi són com a trests estadístics. Em pensava que no hi havia gent que visqués la literatura com una lluita aferrissada per a fer-se amb l'¡èxit a través de punts...
    Ja és ben trist ja!

  • menkanta[Ofensiu]
    AnNna | 06-07-2004 | Valoració: 10

    sta molt currat. de puta mare. qan passa alguna cosa dakestes sa danar a saco, res d res d compassio ni polles. sa dentrar am tot l morro, com mol b as fet. as tingut el valor d feru sns por q els altres es rebotin. repeteixu: mencanta.
    inga mols petons.
    segueix axi!

  • Ostres...[Ofensiu]
    the_warrior | 07-05-2004

    I ha tornat a passar, em sembal que ja he trobat el problema, crec que es el meu pc que es torna boig i em posa dades d'una altre...Bé a vere sia ra per fi surt el meu nom.

    Per cert les meves disculpes a Dragaroja per la utilització del seu nom en aquests dos comentaris...

  • Equivocació[Ofensiu]
    the_warrior | 07-05-2004

    Eis aquí no se que ha passt però el segon comentari publicat per Dragaroja l'he escrit jo i en cap moment jo he entrat en la seva sessió no tampoc tenis intencions de fer-ho, encara que tampos tindria els medis. El cas es que el sistema s'haurà confós ja que el seu comentari està just a sota del seu...


    Bé només volia dir això i al igual que dic en aquell comentari que aquest relat és molt original, crític i interessant i només per el intent de fer una cosa així crec que es mereix un 10. Vinga Sckex anims que per ser el teu primer relat està molt bé.

    pd: Siusplau revisin lu del comentari canviat de nom. Gràcies

  • Crítica molt adequada[Ofensiu]
    kolliny4 | 07-05-2004 | Valoració: 9

    La veritat es que has tingut una idea molt original i la teva crítica està molt ben orientada a fets recentment succeits i has encertat molt. Anims que tens talent.

    dew

  • bdjer | 07-05-2004 | Valoració: 9

    Jo volia agrair a en/na Sckex per el relat que ha publicat donant a conèixer a la gent un dels problemes que solen passar en aquest tipus de pàgines i que segueixi escrivint crítiques d'aquestes per ajudar a més gent.

  • m'agrada molt[Ofensiu]
    the_warrior | 07-05-2004 | Valoració: 10

    Crec que aquest relat és molt original i reflecteix molt bé algunes de ls situacions diàries en que cadascú es veu submmergit en el mòn metropolità.
    crec que hi haurien d'haver més relats com aquest tot i que l'he trobat curt i una mica massa crític.

  • uooooooooooooooooo[Ofensiu]
    dragaroja | 07-05-2004 | Valoració: 10

    AQust relat el trobo un pél sofisticat. Però tot i així crec que és un dels millors i més interessants que he llegit en la meva existència desprès del meccanuscrit del segon origen i el diari d'Anna Frank. M'he emocionat i tot. En dos paraules im-presionante.

    jajajaj no te gracia ¬¬ ki sagi rigut el pelu.

    vinga dew i ànimsssssss

Valoració mitja: 8.45

l´Autor

sckex

1 Relats

19 Comentaris

8092 Lectures

Valoració de l'autor: 8.45

Últims relats de l'autor