Us parlo fluixet

Un relat de: Xantalam

Us parlo fluixet, amb veu dolça,
parlo d'una revolució
somorta, endurada en el temps,
sola i atrapada en sonsònies.
No puc cridar i és que em dol tant
que el crit s'ennuega a la gola.
Us parlo fluixet, amb veu grèvola
de revoltes, figures teses,
sender que no es deixa de petja
sacsejat pel mar i pel vent.

Darrera les portes tancades,
finestrons forrellats de por,
són tantes les dones endolades...
I no vull trobar més cadàvers
encimbellant dies que passen.
Cauen flocs de pàl·lida neu
que davallen indefugibles,
volves invisibles, anònimes.
Qui dignifica la memòria
blanca, ajaguda sens flors?

Us parlo fluixet, amb veu dolça,
parlo d'una revolució
decidida, dòcil, somorta.





Comentaris

  • Felicitats per un poema...[Ofensiu]
    Romy Ros | 28-04-2009 | Valoració: 10

    social tan colpidor: les revolucions siclencioses són les que més costen de guanyar perque no tenen resonància mediàtica però són també, però, les més sòlides i les que a la llarga guanyen les batalles. Enhorabona!

  • Hagués estat...[Ofensiu]
    Fidel | 27-04-2009

    ...un inmens plaer poder veure't recitar aquest poema que, com a home..., m'ha realment emocionat.
    La bellesa pot ser colpidora i punyent.
    Poesia social en estat pur, clar, directe. Una altra dimensió de la poesia, agoserada i compromesa, el poema té una força extraodinària...
    M'encanten les revolucions silencioses, però...revolucions. Una poesia necessària.

    I algú que et diu que gràcies a poemes com aquest, ara llegeix més poesia.
    et pots sentir orgullosa.

    Endavant !

    I, de la plenitud del que recita... què me'n dius ?

  • Poema d'una revolució somorta[Ofensiu]
    nuriagau | 06-04-2009 | Valoració: 10

    Un poema colpidor i preciós. Ja saps que em costa comentar poesia i, a més a més, tu mateixa a la introducció ens ho deixes ben clar, et dirigeixes a les "dones assassinades, maltractades o privades de la llibertat i dels drets fonamentals dels éssers humans."

    Felicitats pel poema!

    Núria

    PS: Alguns poetes i poetesses d'RC esteu aconseguint que cada cop llegeixi més poesia.

  • mar - montse assens | 05-04-2009 | Valoració: 10

    Va ser un plaer poder escoltar aquets poema recitat per tu.
    És preciós, de debò.

    una abraçada

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140361 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic