UNA GUSPIRA PERENNE

Un relat de: Gabriel M.
“Als que d’una manera o d’altra pateixen l’autisme”

La mare duu la nena agafada de la mà.

La nena,
amb l’altra mà,
es colpeja repetidament el cap
i sona un clip clip a cada copet
…molt suau…
I malgrat que sempre li parla dolçament,
només se la mira amb aquell lànguid esguard.

----------------------------------------------------------

El pare duu la nena agafada de la mà.

La nena,
amb l’altra mà,
es colpeja repetidament el pit
i sona un clup clup a cada copet
…molt suau…
I malgrat que sempre li canta dolçament,
només se’l mira amb aquell lànguid somriure.

---------------------------------------------------------

Els seus germanets, que no l’entenen
…ella tampoc a ells…
juguen, riuen i li canten cançons.
I malgrat que sempre se’ls mira amb aquell esguard perdut,
si veuen que els seus ulls romanen encesos,
també se senten il•luminats per la seva llum

…Una guspira perenne…

Comentaris

  • la guspira dels seus ulls[Ofensiu]
    Xunxi | 15-02-2013 | Valoració: 10

    Gracies per deixar-nos apropar als teus sentiments ; envers una vivència que coneixem però no podem expressar en primera persona. M’ ha tocat el cor,
    Una abraçada per tu i la guspira del seus ulls

  • sentiments indescriptibles[Ofensiu]
    Lola Espunyes | 26-01-2013

    Gabriel,
    he llegit els teus escrits, tots, per mi són molt bons...tots transmeten...estan escrits amb gran sensibilitat i amor. mostren un interior molt ric.
    Gràcies per compartir-lo

  • Valor[Ofensiu]
    franz appa | 29-12-2012

    Arribo a aquest poema teu gràcies al teu molt amable comentari i a la referència que fas a la teva biografia. Colpidor realment, d'una sinceritat i honestedat que es transmet en cada vers, en cada mot. No em sorprèn que el triessin a La nit dels ignorants, perquè és un testimoni valuossíssim d'entrega i amor, i, alhora, del misteri que comprota la rlació amb aquestes persones que es mantenen tan a prop nostre i sembla també que al mateix temps estiguin tan lluny, tan inaccessibles... De vegades em pregunto si no són un interrogant deliberat que ens retorna a nosaltres mateixos, a alguna part de nosaltres que desconeixem profundament.
    Fa bastant vaig penjar aquí un relat que havia escrit feia molts anys, en la meva joventut. Jo només coneixia de l'autisme a través d'alguna pel·lícula (Mater amatíssima, recordo), i el personatge del conte hi estava inspirat. En corregir-lo i enviar-lo a RCno sabia gaire cosa més. Si t'interessa, de totes maneres, és un dels tres primers relats,( http://relatsencatala.cat/relat/questio-de-valor/575490).

  • Elenam[Ofensiu]
    Gabriel M. | 29-11-2012

    Hi ha molts tipus d'autisme. En el cas de la meva filla, no parla, porta bolquer i menja triturat. També fa gestos repetitius(esterotipies). Però tot això no els hi tru una tendresa extrema i un afalag tenirlos sempre a prop.
    Gràcies per llegir-me i comentar-me.

    Una abraçada.

  • Amb sentiment[Ofensiu]
    elenam | 28-11-2012


    Jo personalment no conec ningú amb autisme, però a l'escola on treballo hi ha un nen autista i realment és així, viuen en un altra món i costa entendre'ls, tenen el seu espai i les seves rutines , de vegades són repetitius en els seus gestos .
    M'ha agradat la manera com ho expliques i realment ho he trobat molt encertat.
    Abraçades

  • Gabriel M. | 23-11-2012

    No saps el que t'agraeixo tan llarg i bon comentari. Són els que fan més grans els escrits.
    Només que els meus fills ja són pràcticament adolescents, però sempre conserven aquesta part d'innocència.
    Gràcies de bell nou per llegir-me i comentar-me.

    Una abraçada.

  • Company Gabriel,[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 23-11-2012

    moltes gràcies per teu comentari. Veig que ets un relataire recent arribat! Sigues benvingut.

    No he conegut mai ningú afectat d'autisme. Ni tan sols a ningú que tingui algú. I si no sabés el què és, amb el teu poema, amb tant poquetes paraules, ho hagués entès perfectament. M'agrada la senzillesa dels mots, que sigui breu però que, tanmateix, doni molta informació sobre el tema. Els petits gestos, els cops al cap, la mirada lànguida, ens donen a entendre el què passa.

    Però al final del poema ens mostres una altra cara. Ens mostres que darrere d'aquesta mirada aparentment buida, incompresa, hi ha vida, hi ha llum.

    I precisament m'agrada especilament que la mirada s'il·lumini amb els seus germanets, petits, que fan coses pròpies de infants. Ella, malgrat el seu món particular, també és una nena, i en el fons, viu com la resta.

    Felicitats pel poema! M'ha agradat llegir-te.


    Abraçadotes!


    Salz.

  • Annalls[Ofensiu]
    Gabriel M. | 19-11-2012

    És bo comentar als altres, això ens enriqueix com a persones i com a escriptors.
    Sobre La Bisbal d'Empordà, el passat dissabte vaig fer presentació del meu llibre PERENNE a la llibreria La Siglantana i van ser uns dels moments més entranyables que he viscut.

    http://yetibarna.blogspot.com.es/2012/11/presentacio-perenne-la-llibreria-la.html

    Gràcies per llegir-me i comentar-me.

    Una besada.

  • Anims[Ofensiu]
    Annalls | 19-11-2012

    Molts ànims ,
    No conec aquest cas, però a La Bisbal una amiga, dirigeix un grup de teatre de persones amb el síndrome de Down, i fan una tasca fantàstica, també tenen un hort ecològic , una botiga i un taller on passen les tardes. Se'ls veu feliços, molt tendres i dolços.
    Es maco el teu poema.
    Gracies per haver-me fet un comentari.
    Et diré un secret, el poema no amaga res, tal com hi vaig posar en el titol es la dificultat de recordar tantes cares...però no vull decebre l'altre lector...
    Anna

  • Gabriel M. | 18-11-2012

    Moltes gràcies per la teva acollida i les teves paraules. Un total afalag.

    Una besada.

  • Sensibilitat exquisida,[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 18-11-2012

    i tendresa és el que demostren els dos poemes que ens has deixat llegir. M'han agradat molt. Et felicito !
    Espero poder llegir-ne molts més, Gabriel.
    Rep una abraçada de benvinguda a la entranyable família de Relats.

  • Gràcies[Ofensiu]
    Gabriel M. | 18-11-2012

    Mena.
    Com a pare de la Guspira Perenne, que no és una altra que la meva filla petita, et puc assegurar que així és.
    Gràcies per llegir-me.

    Cordialment.

    Gabriel M.

  • Mena Guiga | 17-11-2012

    Sí.
    És així com deu ser. Segur.

    Mena

l´Autor

Foto de perfil de Gabriel M.

Gabriel M.

41 Relats

191 Comentaris

33363 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Nascut a Barcelona, de mare Mallorquina(manacorina), premiat amb el primer premi de poesia del X i XII Concurs Literari de l'Associació de donants de sang de l'Hospital de Sant Pau de Barcelona del 2011 i enguany i tercer premi al mateix concurs en la seva XI edició del 2012.
Publico mensualment a la revista comarcal "Perlas y Cuevas" de Manacor, Mallorca des de l'any 2008.
He publicat el poemari "PERENNE" JMD Ediciones.
Participo en varis fòrums literaris.
He treballat com a corrector d'estil i he publicat en antologies poètiques diverses.
Amb una família de tres fills, la petita amb una síndrome dins l'espectre autista.
En aquest sentit sóc curador del llibre "AUTISME: TRENQUEM EL SILENCI AMB POESIA" de Viena Edicions, junt amb altres grans escriptor i amics, dintre del "PROJECTE ÀGATHA" solidari i altruista.

Link al Facebook del PROJECTE ÀGATHA:
https://www.facebook.com/projecte.agatha

El meu blog:
http://yetibarna.blogspot.com.es/

Per adquirir el poemari "PERENNE" dedicat:
guspiraperenne@hotmail.es.

El FB del meu llibre:
https://www.facebook.com/pages/PERENNE/169623713138358

El meu FB personal:
https://www.facebook.com/gabriel.perez.1257604?hc_location=stream

Entrevista en castellà "Letras y Algo más":
http://www.letrasyalgomas.com/t26865-iniciando-un-nuevo-ciclo-hoy-gabriel-m