Un ull morat

Un relat de: butxaca

Diàleg entre el meu fill de deu anys i jo, desprès que ell tornès a casa amb un ull morat de l'escola:
- Que ha passat? - vaig preguntar.
- Me barallat amb en Martí - em va respondre.
- Perquè? - li vaig preguntar.
- M'ha robat dos cromos de pokemon de la meva col·lecció - em diu ell.
- Però per això no t'has de barallar, - li dic com a mare cívica i responsable - primer hi has de parlar, raonar, a veure si te'ls torna, sinó li has de dir a la mestra, o a mi, jo sóc amiga de la mare d'en Martí segur que ho haguéssim pogut solucionar l'assumpte sense arribar a les mans.
- Li he anat a dir, i ell m'ha dit mentider, i l'he pegat, desprès ell m'ha empès, jo li he tirat una petada i ell m'ha donat un cop de puny, desprès ens han separat, ell ha quedat pitjor. - em respon enfadat.
- I segur que ha esta ell? - li pregunto, sorprenent-me que en Martí robés.
- Quasi segur, ell sabia on els tenia - em diu amb cert aire d'inseguretat.
- I si no ha estat ell? - Li pregunto, mentres penso que haig de trucar a la Magda, la mare d'en Martí.
- Per si de cas, a més, ara segur que ningú prova de tornar-me'ls a robar - em diu tot orgullós.
- Potser serè jo qui te'ls confiscarà una temporada, no fos cas que provessin de tornar-te'ls ha robar - li dic irònicament.
- Això no és just mama, Bush ataca països per si de cas, i ningú li confisca el petroli! - em diu mirant-me els ulls directament.
I jo perplexa em quedo callada, ell marxa pel passadís victoriós del diàleg.

Comentaris

  • Un final esplèndid...[Ofensiu]
    pivotatomic | 05-10-2006

    ...que justifica tot el relat. Amb tot, estant molt bé, és el més fluixet dels tres que t'he llegit.

    Dues coseetes:

    Coseta 1: M'agradaria llegir algun relat teu amb descripcions i no sols fet a base de diàlegs monòlegs interiors.

    Coseta 2: Fa molt temps que no penges cap relat al web. Que t'ha passat?

  • He rigut força![Ofensiu]
    Arbequina | 09-06-2006 | Valoració: 8

    Bona imaginació, la teva. Tot plegat, fas vindre al teu relat un munt de coses inconexes (per exemple, el senyor bush), però amb sentit.
    La veritat és que l'he trobat molt divertit i molt ben escrit. Sobretot la manera d'inserir pensaments de la mare en l'evolució del conte.

    Una abraçada.

    Arbequina.

l´Autor

butxaca

6 Relats

16 Comentaris

7798 Lectures

Valoració de l'autor: 8.89

Biografia:
Nascuda en un caloròs agost de mil noucents vuitana-dos. Sòc una persona de butxaca
(petita, passo desepercebuda, però si no hi sòc s'hem troba a faltar), m'encanten els llibres de butxaca (són mès portables) i els relats de butxaca (curts i intensos). No tinc historial d'escriptora però per alguna cosa es comença, no?