Un conte - El "pato" i la "pata"

Un relat de: jos monts

Conte
El "pato" i la "pata"

Hola pata - li diu el pato a la pata-. On vas? -i la pata respon: A nedar una mica, a veure si se m´estira una mica la pota...
- Què et fa mal? -li diu el pato
- Una mica la pota- li respòn la pata.
-Vine, vine, que jo t´ho guariré. Anem a casa teva o a casa meva, tinc ungüents de totes menes: Pata a la taronja, pata al forn, pata bullida, pata ratllada i fins i tot bona pata per a tot.- La pata, que no tenia res de patosa, va posar el cap sota l´ala per a fer-se una mica de pregar, i li contestà amb veu de patosina: -Em faràs mal? Perquè no només em fa malet la cama, sino també el turmell, el genoll, la cuixa, la panxa, l´esquena, la mà...Tot, tot, tot em fa una mica de malet...
Tot pensant, el pato es gratava el cap amb la pota...-Ai, pateta meva, si que m´ho poses difícil, peró tot té solució. Saps què farem? Tot anant cap a casa cantarem, ballarem i el mal espantarem i quan arribem a casa, "alguna cosa" ja farem...
Heus aqui un conte ben bonic per a treure els mals i tots els embolics!

Jos Monts 15/08/05

Comentaris

  • és simpatia [Ofensiu]
    perunforat | 19-05-2009

    el que es desprèn d'aquest relat! Has posat les paraules justes, al ritme just, amb les dades justes. Quina bona manera d'espantar els mals, oblidant-nos de que els tenim!

    Arreveure!


  • Un gran i simpàtic conte.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 19-12-2008 | Valoració: 9

    M'agrada molt aquest conte!! Senzill, breu, directe, simpàtic i agradable...

    Li poso "res més que" un 9, perquè una major brevedat deixa la sensació de "excel.lent, per això en voldria més".

    Fins i tot és probable (repeteixo: probable) que, en el futur, jo faci una versió ampliada de la bona idea d'aquest conte.

    Et felicito per aquest conte, jos monts. Fins la pròxima.

  • perdona[Ofensiu]
    JOANPG | 17-10-2008 | Valoració: 10

    no l'he valorat. Ara sí.

  • Enginyòs.[Ofensiu]
    JOANPG | 17-10-2008

    Has tingut molt bona "pata" per fer un relat o conte divertit i ben rebuscat
    alhora que senzill i un xic tendre. O tè doble intenció? He he he...


    Una forta encaixada de JOANPG.