TRANSSIBERIÀ

Un relat de: Anna Melgar Samper
Tot i que són més de les dues del migdia, en Misha encara no s'ha llevat. Ahir es va quedar fins tard jugant a cotxes, imaginant que les canonades d'aigua calenta de sota l'estació de tren on avui ha passat la nit eren autopistes que el portaven a un lloc millor. Ja no va a l'escola d'ençà que la seva madrastra el va fer fora de casa. "Sóc lliure", es diu a ell mateix, cada matí, per justificar les hores que es desperta o l'estat decrèpit en què es troba.
Avui ja fa tres dies que intenta sobreviure al fred i als sense sostre de l'estació de Novosibirsk, esperant el moment idoni per pujar sense que l'enxampin a qualsevol tren direcció Moscou o San Petersburg. El destí del seu viatge és Yakaterinburg, on hi ha la casa de la seva tieta Svetlana i on anava a passar el Nadal quan vivia a Irkutsk. De petit, a través de la finestra amb cortines vermelles i marc daurat d'un dels millors vagons del Transsiberià, mirava amb pena els nens descalços que ara veu amb por. Al noi de 15 anys, li ve aquest record a la ment cada cop que, des de l'andana, la seva mirada s'emmiralla amb la d'algú de primera classe.

Comentaris

  • Jornada ARC del Microrelat en Català[Ofensiu]


    Cartell

    Invitació

    Jornada ARC del Microrelat en Català

    Biblioteca Esteve Paluzie - Associació de Relataires en Català

    Dissabte, 21 d'octubre de 2017

    [ Inscripcions ]

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del VII Concurs ARC de Microrelats "Mitjans de transport" i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, al més aviat possible, ens fessis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ MITJANS DE TRANSPORT, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick/pseudònim relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “Mitjans de transport” que s’editarà a finals de 2017.

    on vull constar amb el nom d'autor/a ............................................................... (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer al recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat al concurs).

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • La Realitat feta relat[Ofensiu]
    Eric Martinez | 29-01-2017 | Valoració: 10

    M'ha semblat meravellós el fet que hagis dut a terme un relat com aquest.
    La realitat crònica viscuda per part del protagonista, arriba un punt intens de dramatisme realista, que ens fa mirall i replantejar-nos, la societat en què vivim.

    Gràcies
    Eric

  • Em commou[Ofensiu]
    Ibeth | 25-01-2017

    Em commou l'acceptació del protagonista. Una trista història escrita amb molta cura. I amb tan poques paraules. Impressionant.

    Molta sort.

  • La vida[Ofensiu]

    quines voltes que dóna!

  • Adopcions[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 06-01-2017 | Valoració: 10

    Quants nanos de Novosibirsk han vingut a Catalunya adoptats? Jo en conec quatre i el teu relat m'ha transportat a aquelles àmplies terres siberianes. En poques ratlles has dibuixat magníficament una realitat social punyent. Una forta abraçada, moltes felicitats per la tria i un desig de bon any des de Ribes de Freser.

    Aleix

  • Un relat realment dramàtic...[Ofensiu]
    Olga Cervantes | 05-01-2017 | Valoració: 10

    ...no sols perquè sigui igual estar a dalt o a baix del tren, sinó perquè una família sigui capaç d’abandonar a un dels seus membres.

    Felicitats per la teva selecció.

    Olga

  • PUBLICAT [Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 31-12-2016 | Valoració: 10

    http://www.valldelcorb.info/blogs/contesnadal/?p=1630

    Gràcies.

    BON ANY OU !!!

    P/D

    No tanquem fins passats els Reis

  • una gran història[Ofensiu]
    Endevina'm | 23-12-2016

    en un relat petit i ben escrit.

    Bona sort!

  • Ens ho envies a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 21-12-2016 | Valoració: 10

    Ho publicarem al NADAL DE CONTE

    Si tens una imatge, si us pau,m en un arxiu separat del text.

    Gràcies,

    tribuna@guimera.info

Valoració mitja: 10

l´Autor

Anna Melgar Samper

7 Relats

28 Comentaris

6490 Lectures

Valoració de l'autor: 9.29