Tardor a Mataró

Un relat de: Àlex Vidal Vidal
Plou a Mataró, els parcs fan olor de terra humida, hi-haurà-bolets-allelluyah, la crisi ens ofega més que les rieres, les mares acaronen els seus fills, ja és de nit i el llum del meu despatx és com un far al camí Ral mullat, que es reflexa en els vidres de l'espantós edifici d'Hisenda, els coloms s'aixopluguen entre la seva pròpia merda a la o de Cine Iluro, les barres dels bars de baix s'omplen d'homes sols i els bordells discrets treballen a velocitat de creuer...la tardor ens envolta mentre Miles Davis entona Blue in green al meu Spotify i la seva trompeta llança un missatge d'esperança a l'univers. El cicle continua.

Comentaris

  • Sèrie Solos de trompeta[Ofensiu]
    Àlex Vidal Vidal | 28-11-2011

    He de dir que amb aquest microrrelat he encetat una sèrie que es titula Solos de trompeta, en què un text està sempre vinculat a una melodia d'aquest instrument. La segona entrega arribarà aviat, mentre en preparo un altre de llarg, aliè a aquesta sèrie.

  • Benvingut a relats[Ofensiu]
    Naiade | 28-11-2011 | Valoració: 10

    Un molt bon relat, descrit amb cura i detalls. M’agrada el teu estil, t’aniré llegint.
    Una abraçada

  • Tardor a ciutat[Ofensiu]
    Unaquimera | 21-11-2011 | Valoració: 10

    Torno a passar per aquí, tal com et vaig dir que faria, i trobo avui un relat encara més breu, i més personal que el primer que et vaig llegir.
    Però, com aquell, ben expressiu.

    Fidelíssim al títol que el presenta, aquest retrat de l’estació a una ciutat molt concreta està dotat
    d’una olor pròpia ( mmm. la terra mullada! ),
    de volum ( de plantes fosques dins la foscor, de promeses boletaires, de cossos coberts de plomes, de cossos coberts de roba, de cossos mig despullats, d’edificis i lletres ),
    de textura ( de carícies càlides, de vidres freds, de tardor omnipresent ), d
    e color ( matissat, si, però color ) malgrat la fosca...
    i de so ( ah, aquella trompeta! ).
    Saps què? Per diferents raons, m’ha recordat un poema meu titulat Nàufrags ( si et ve gust descobrir-ho, pots clicar damunt les lletres en color i t’ho trobaràs davant! I si t’ho mires, descobriràs de seguida perquè t’ho dic, això )
    M’agrada trobar coincidències entre els nostres textos, ja que aquestes ens permeten apropar-nos, ni que sigui virtualment i literària, malgrat la distància real que existeix entre pantalla i pantalla. No creus?

    Continuaré llegint-te, ja ho crec.

    Avui t’envio una abraçada de les que apropen,
    Unaquimera

  • Retrat personal[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-11-2011 | Valoració: 10

    Fantàstic! Has dibuixat un tros de Mataró amb colors pastel que atrapen. Tots els que hem viscut o treballat a la capital del Maresme t'ho agraïm. Tens una prosa fantàstica, plena de detalls, de revolts clars i frescos que acosten molt el lector al paper. Noms, cognoms, carrers, bars, cançons i altres animalons amb vida pròpia. Breu però intens. Una abraçada.

    Aleix

  • Gràcies joandemataro[Ofensiu]
    Àlex Vidal Vidal | 18-11-2011

    Gràcies Joan, sóc nou a relatsencatala.cat i tot just estic penjant alguns relats que també publico al meu bloc.

    Jo ja he llegit algunes coses teves, m'agraden i et vaig seguint. 'Somnis eròtics' m'ha agradat molt!

    I és clar que sí. Visca Mataró!

  • no has fet només un escrit...[Ofensiu]
    joandemataro | 18-11-2011 | Valoració: 10

    has fet una imatge plena de detalls que reflexen la tardor humana...
    ei, n'alegro de conèixer un altre relataire mataroní !!

    una abraçada i fins aviat. Visca mataró !
    joan

  • Sort de...[Ofensiu]
    empiei3 | 18-11-2011

    Sort d'en Miles... i sort de les paraules.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Àlex Vidal Vidal

Àlex Vidal Vidal

14 Relats

40 Comentaris

16733 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia:
He arribat a un punt en què vull fer allò que em ve de gust.
I el fet és que em ve de gust escriure, expressar i compartir.

Pots visitar el meu bloc, on també trobaràs tots els meus relats, a més de crítiques literàries, alguna crònica de viatges i d'altres escrits:

http://alexvidal.blogspot.com/