Sonoritats

Un relat de: Jere Soler G

S'apama el pit tapat, patint pel fat
que put i que no pot pas capejar,
petons petits de gos que jau pansit,
ferit per puntillons que l'han punxat.

El mugró nu, granat i grapejat,
gregari de l'esgrogueït anyoc,
gruant pel greuge gris del vell greixós,
que truculent i cru, la grata ingrat.

Vestida de vestal, basteix el bust,
(i el rebost no vist bastonejat
per l'abast tan vast del bestiar bord)
amb el gest vistós del cos robust.

I un peu jeu en pau, i coi l'altre cau,
i el que jeu recou el groc que li escau,
com el de la creu, travessat amb claus,
aquest no és de Déu, però també es esclau.

I els ulls, els brossalls que llença el garbell,
del color de l'all, ningú no els acull,
llanguits i llastrats pel pes dels collons,
del carallot vell que la colla amb ell.

Comentaris

  • estança antiga?[Ofensiu]
    Bonhomia | 13-04-2008 | Valoració: 10

    M'ha recordat en Baudelaire i m'ha agradat molt. En Baudelaire perque inspira el París del s.XIX. Sense excitar, la poesia et transforma en un visitant a un món que a molts ens és desconegut, per la descripció i l'estança.

  • EXHIBICIÓ![Ofensiu]
    F. Arnau | 14-02-2008 | Valoració: 10

    Trobe el teu poema, que ja vaig llegir (i votar) al Repte, una gran exhibició de domini del lèxic, a l'abast de molt pocs...
    Jo he fet alguns intents, sobretot amb monosíl·labs, com p.e. el meu poema Mort i pam, però això teu és de molt més nivell...
    També m'ha agradat força el que dius al títol, i després també als versos: La sonoritat, "la musique", per mi un dels principals ingredients de la Poesia.

    Una forta abraçada!
    ... I molta salut!

    FRANCESC

  • gypsy | 13-02-2008

    No sabia que la dona pintada per en Freud fos una prostituta, en un llibre que tinc sobre art, només posava que va ser la primera esposa del pintor.
    No sabia que cobrava als homes per tenir sexe.
    De fet, sabent-ho, potser varia la perspectiva de la seva mirada en ser pintada.

  • gypsy | 13-02-2008 | Valoració: 10

    El recordo del repte poètic.
    Aquest poema és una meravella i penso que és molt difícil de fer!, aquesta sonoritat salvatge que ultrapassa el quadre i es fa música i cançó.
    Jeremies per a mi és un poema sorprenent venint de tu, que t'he llegit en d'altres registres. He quedat bocabadada. Sobre el lèxic emprat, no cal dir que és d'una riquesa espectacular, doncs cada mot és al seu lloc i no hi ha res gratuït.
    Veig que quan t'hi poses, pots fer valgui l'expressió, el que et doni la gana en quant a estil i a registres. No hi ha gaires autors amb aquesta capacitat i versatilitat.

    Gràcies per escriure aquesta petita joia, encara flipo!

    gypsy

  • Experimentant i divertint-te[Ofensiu]
    angie | 11-02-2008

    Un poema que és un joc de paraules, de significats i significants. Intervé la música, l'estètica, la llengua, les humanitats...
    Força currat Jere!.
    M'ha recordat al meu "Còctel amb en CArles Riba". Res a veure, però amb el mateix fons i intenció.

    Una abraçada i va ser una alegria tornar-vos a veure a tu i la Merche. (tens una dona la mar de simpàtica, però això ja ho sabies i jo també...jejeje)

    angie

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

261952 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA