Sóc fet per la paraula

Un relat de: Josep Bonnín Segura

Inexorablement , el pas del temps
m'ha portat a percebre
els camins recondits amagats
per a trobar els tresors
que la vida ens regala.

He caigut tantes vegades fent camí
que tornar aixecar-se s'ha convertit en hàbit
i estendre la ma al que han tropessat
ha estat una llei que he practicat
sens cap tipus d'esforç ni cansament.

Ara, sé el que vull i ho he triat
i forma un tot tan dins meu
que no podria en absolut trair-lo
a risc de perdre el sentit
de ma vida i el meu enteniment.

Sóc fet per la paraula
i he arribat a la complicitat
que ella també m'estimi
i puc ser transgressor de vel·leïtats
i viure els seus silencis
d'on neix la certesa del que escric.

Comentaris

  • Genial[Ofensiu]
    Naiade | 24-02-2007 | Valoració: 10


    Cada mot és un tresor. Realment ja tens raó dient que estàs fet per la paraula.
    Es veritat que el temps va passant , fins que ja a la madures, t'adones de que la vida et va omplint d'experiències i t'adones que ets més savi, més feliç, sempre que sàpigues valorar tot el que se'ns dóna.

    Una forta abraçada de Naiade

  • i tant que sí![Ofensiu]
    l'home d'arena | 23-02-2007

    Una deliciosa declaració, plena de serenor i saviesa. Decidit, avances pel senderi del dir amb certesa i sinceritat. Sempre generós.
    Un bell poema, company.

    Salut!

  • curiós [Ofensiu]
    antonvaitot | 15-02-2007

    Josep Bonnín Segura. Feia que no voltava per aquí. Crec que els teus poemes serien molt més mengívols si els poguéssim escoltar. Si poguéssim escoltar la força amb que segurament els relates. A més, el teu parlar de Mallorca els faria molt estimats per la gent que ens 'sobta' com parleu els germans de l'Illa Blanca.

    Seguiré llegint-te !

  • Felicitats[Ofensiu]
    Bianca | 15-02-2007

    Es un poema molt maco per ser el 250. Et vaig prometre un comentari quan arribesis a aquesta xifra i aqui estic.
    Saps el que penso. Sempre ens hem de sentir be fent el que decidim fer a la vida i els escrits no son una excepcio i penso que tu ets capaç d'aconseguir-ho i ens ho tens mes que demostrat a tots els que et llegim i tenim la sort de coneixe't.
    No cal que et digui tot el k t'estimo i aprecio i molt menys t'he de demanar que segueixis aixi perque se amb tota la certesa del mon que tu mateix no et permetiries ser d'una altra manera.
    Una abraçada molt forta.
    Sandra

  • penso que, fora i dins teu, TOT és llum...[Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 14-02-2007 | Valoració: 10

    i que ets un regal per tots els que tenim el goig de tenir-te per amic!

    felicitats per haver estat escollit. Felicitats per arribar al 205è poema amb aquest ritme ferm i profund de la teva paraula...

    Quina joia saber que hi ha persones com tu, capaços de tornar oxigen, l'anhídrit carbònic que ens contamina l'ànima!

    M'ha agradat MOLT el teu poema. El DO que tens d'il.luminar i l'entusiasme que prodigues arreu amb el teu caminar ,segur i ferm ,per la vida.

    una abraçada molt càlida i el meu amor per a tot i per a tots els que estimes. De bell nou: FELICITATS!

  • Gràcies a la paraula, doncs,[Ofensiu]
    Queca | 14-02-2007 | Valoració: 10

    per haver-te fet com ets.
    El llenguatge és quelcom màgic, i tu... el saps fer servir de veres. Ets un mag. Gràcies per regalar-te.
    Una besada enorme i espero poder veure't prompte.
    La teva Queca.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Josep Bonnín Segura

Josep Bonnín Segura

407 Relats

921 Comentaris

537822 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Vaig néixer a Ciutat de Mallorca l'onze d'agost del 1952.
He escrit des del catorze anys.
Sóc un aprenent de poeta.

Col.labor a les revistes: "Furn-All-Lugg" i a "Espais...de res a poc", on s'ha publicat per fases el meu recull: "Cançó de l'home de les mans arrugades i altres poemes de llum" i just ara s'està publicant per fases el meu recull "Esbart de boires"

M'han publicat (abril 2007) el meu primer recull de poemes amb el nom de "Cadències quotidianes" Edit.Can Sifre-Col·lecció L'Argentera

Maig 2009 editorial Can Sifre-col·lecció L'Argentera-prosa, m'ha publicat el llibre de relats breus: "Sota la meva mirada"

He participat en dos llibres conjunts: "10x10 microrelats" Edicions de la Quadriga S.L. i a "Erotisme som tu i jo" editat conjuntament relatsencatala.cat/emboscall.

Febrer de 2008- es muntà una performance amb la seva professora de flauta travessera Ana Belen Sánchez , titulat "La flauta i la poesia", on es conjuntaren poemes , prosa poètica i música. Es feu a l'església de l'Hospital de Sóller.


r El projecte del llibre-homenatge a Miquel Martí i Pol està maquetat, tan sols pendent de correcció i impremta. Gràcies al 25 poetes i poetesses que han enviat els seus poemes. l'editor és en Toni Cardona, Editorial Can Sifre. El seu títol serà: "Flaires d'enyor". En memòria de Miquel Martí i Pol, un poeta del poble"

Novembre de 2010 he participat en el llibre "Garbuix de contes" editat per l'Associació de Relataires en Català i l'editorial Meteora; amb el conte: "Glasonia, Història d'una volva de neu" i molt orgullós d'haver pogut compartir el llibre amb diversos autors i autores als que tinc molta estimació.

Octubre 2011 Col.laboració en el llibre de diversos autors de poesia social i de denuncia "Tensant el Vers" publicat per Meteora amb la col.laboració de l'Associació de relataires en català. El meu poema és "El prodigi del poeta"

He participat en el projecte del meu amic-poeta Marc Freixas, el seu recull de poemes s'ha publicat amb el títol "El llarg camí d'escriure" .He tengut l'honor d'escriure l'epíleg i l'amic comú Vicenç Ambrós el pròleg. Des d'aquí vull felicitar a Marc, perquè ha aconseguit acomplir el seu/ un poc meu també/ somni.

Octubre 2012 particip al llibre conjunt "Llibertat" Associació de relataires en català, editat per Meteora, amb el poemes "Esclau silenci" i "Cadenes"
Desembre 2012 al recull de contes "Les estrelles" amb el conte "Starkia i la desaparició de les estrelles"

Estim la paraula, i escric perquè el món recuperi la sensibilitat perduda, retorni a la fantasia , i visqui d'una manera més lúdica la vida.Ja hi ha prou crueltat repartida.

Sóc terapeuta energètic. I treballo l'aromateràpia i el massatge. També la gemoteràpia i flors de Bach. Havent incorporat una teràpia energètica: Sanació reconnectiva
Fa 3 anys he fet la mestria de Reiki, mètode USUI.
M'encanta quasi tota la música , toc la flauta travessera.Admir a Miquel Martí i Pol
M'encanta el seu vers "Tot és possible, tot està per fer"

"És injust que el qui porta l'eterna cançó ho faci en veu baixa" diu un vers meu.


Photobucket - Video and Image Hosting
Salvem de l'esfalt l'origen del Vol¡

Si voleu contactar amb mi, el meu e-mail: jkeops@hotmail.com

El meu bloc: Poemes de'n Josep

El meu darrer bloc creat: "Jo et portaré la llum"
Jo et portaré la llum

R en Cadena

"Helena em va encadenar i jo he passat la cadena a Camps de tristor i a Itaca"

(descobreix què és "R en Cadena")

AQUEST RELATAIRE
AGRAEIX COMENTARIS SINCERS, CRÍTICS I CONSTRUCTIUS. TOTES LES OBSERVACIONS SERAN BENVINGUDES, SÓC AQUÍ PER APRENDRE I MILLORAR! GRÀCIES!