si jo fos..un soldadet de plom cama esguerrat...

Un relat de: teresa serramia
si fos...
un soldadet de plom cama-esguerrat

el cos cepat pintat de valentia
res podrien amb mi els elements

barqueta de paper
soberga nau de guerra
riu avall del sol liquat del dia vaig

ensenya’m el passaport
madona rata policia diu
xaf xaf viatjo en submarí
panxa d’un peix estintolat

surto a la llum
a tall de ganivet

s’acaba
el meu viatge
de joguina

crema la meva dignitat

al foc encès
del cor enamorat
de ballarina

Comentaris

  • Molts som...[Ofensiu]
    AVERROIS | 13-04-2011 | Valoració: 10

    ...com el soldadet de plom. A vegades ens veiem com ell pesats, esguerrats, volem arribar a un somni i lluitem per aconseguir-ho. I a la fi aconseguim deslliurar-nos d'aquest pes i aquesta desgracia que ens porta a la desesperació, per enlairar-nos i tocar una mica de cel. Així és la vida de soldadet de plom...
    Una abraçada.

  • Si jo fos...[Ofensiu]
    rnbonet | 12-04-2011

    ... un joc de mort, sabent
    del joc subtitul·lat a internet
    salvaria -ben cert- el soldadet
    de l'amiga d'RC

    Has vist quins 'renglons curts' més cutres? Res a veure amb la fragilitat, la tendressa i la validesa (redolí 'al canto'!) del teu poemeta!

    Salut i rebolica, xicona!

l´Autor

teresa serramia

86 Relats

397 Comentaris

82792 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Sóc una iai atípica, de 71 anys.., només...(què és això comparat amb l'eternitat...???)

Sóc de Barcelona, del barri de Sants. I sóc tan rebel i esgarriacries, que no caso amb cap dels esquemes de. DONA, MARE, IAIA...ortodoxos...En fi, que "esguerro els patrons i els clixés" que dóna gust..(més aviat dóna disgust..a molts)

Felíç d'exercir de mestre...37 anys...M'enamoren els nens, la poesia i passejar-me per aquest espai fascinant de Relats.. M'omple de joia i "bon rotllo" trobar-vos per sorpresa, en el meu passeig atípic i desenfadat, NO propi d'una iaia que hauria d'estar pasant el rosari i fent "mea culpa" pels seus pecats...

Aquesta és la 1ª part de la meva, arrebatadora, impactant -és broma, eh?-, vida.