Res que ho és tot

Un relat de: Sempre
No ha passat res, però al mateix temps ha passat molt. Quan era petita, la idea de sortir a dormir fora de casa era una de les coses més emocionants que em pogués passar. De fet, les emocions que em produïa són difícils de comparar amb les que puc sentir actualment. Aquest cap de setmana ha estat tan emocionant com sortir de casa per primera vegada.

Hi ha persones que tenen el poder de fer-te sentir coses i ell n’és una. No sé quines, no els sé posar nom, no les sé descriure; però sé que sento coses. I són coses que m’agraden, però al mateix temps, em fan molta por.

I ja fa temps que em passa. Que cada cop que barregem l’alcohol a les nostres converses acabem fent-nos petons, d’aquells que no són gaire llargs, d’aquells que són tímids. I riem. I ens diem que ens agradem molt. I l’endemà fem veure que no ha passat res. Tanquem tot allò tan petit que podria no ser res (però que tots dos sabem que és alguna cosa!) en una caixeta petiteta. I l’enterrem. I quan ens tornem a trobar, si ens ve de gust, la caixeta s’obre (sense que nosaltres li ordenem) i tot segueix igual. Intacte. I tornem a tancar la caixeta.

No compartim més que això. I quan ja no recordo que la caixeta existeix, torna a passar. És com si mai hagués de desaparèixer. Com si el que hi ha dins estigués esperant que féssim alguna cosa. Però crec que la por és qui la torna a tancar, un altre cop. La por que això tan bonic que tenim tancat amb clau pugui convertir-se en alguna cosa que no ens convé: la por de tenir més. Però també la por que el que sentim pugui desaparèixer: la por de tenir menys. Por de perdre el que tenim i por de guanyar alguna cosa que no sabem si volem.

I no en parlem. No en parlem perquè no hi ha paraules per parlar-ne. No puc posar-hi un nom, no ho puc descriure. El nostre “fem-ho fàcil!” esdevé una paradoxa.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer