Quiquito

Un relat de: Lavínia

El Quiquito havia vingut de l’Hospitalet amb els pares i l’àvia, vídua de feia poc temps, a viure dos replans més amunt d’on jo vivia. El motiu del trasllat era perquè els pares treballaven a Lámparas Z, una empresa que feia inicialment bombetes per a làmpades i que després es convertiria en la Philips. Van trobar que un pis tan a la vora de l’empresa era fantàstic i, a més, l’àvia tenia cura del nen. De manera que tots dos anaven sempre amunt i avall passejant pel barri i, quan era l’hora que els pares sortien de treballar, sovint els esperaven. Era un nen morenet amb uns ulls grans i negres que reien i tothom sempre li deia alguna cosa que el nen contestava a mitja llengua i un somriure.
Pocs dies abans de Reis, la meva mare i jo el vàrem veure pel carrer amb l’àvia. Ben abrigadet i amb gorro de llana de color vermell.
─Què vols que et portin els Reis, Quiquito? ─li va preguntar la meva mare amb un somriure.
─Anda díselo a la sra. Maria i a la Isabel ─va contestar l’àvia. I mirant-se’l ¬─: Un cavallo de cartón, o un fuerte de indios.
El nen es va mirar tot seriós a l’àvia i després a nosaltres i amb aquell somriure morenet va dir
─do maddalena!
─Cómo do maddalena, Quiquito! Si come la que te hase la iaia ─va contestar l’àvia tota estranyada.
Era cert, l’àvia tenia una mà per fer magdalenes que en el poc temps que eren a l’escala tothom n’estava assabentat.
─ Yo la tero ma gande ─ens va constestar fent un gest amb les mans on podia cabre un pastís de Pasqua.
El dia Reis anàvem per la Gran Via i vam veure la família del Quiquito amb el nen. La criatura amb un abriguet blau marí, un gorro blanc i guants vermells anava amb un cavall i un indi en una mà i l’ altra una magdalena d’aquelles grans de pa pessic flonjo que se’m va fer la boca aigua.
─Alça! Quina magdalena, Quiquito! ─li vaig dir
Tí ─ va dir amb el seu somriure.
I dels ulls li van sortir unes espurnetes que llampegaven com mai.



Comentaris

  • les coses més senzilles són [Ofensiu]
    liudmila | 25-12-2011 | Valoració: 10

    més valioses, i no ens adonem fins que les perdem... BON NADAL!

  • La magdalena diària[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 29-10-2011 | Valoració: 10

    Esmorzar sense una magdalena no és esmorzar per a mi. I gaudir d'un relat així, un complement perfecte, després de menjar-la. Les teves històries quotidianes són encantadores, molt descriptives i sempre, sempre, amb un toc de tendresa que em recorden la magdalena... Vaig a menjar-me'n una altra, apa! Una abraçada.

    Aleix

  • VADECOUNTRY[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 25-10-2011 | Valoració: 10

    Hola;

    En aquesta pàgina trobaras tota la informació de les ballades que es fan.

    Veuras que setmanalment n'hi ha.

    Més al Barcelonés, i menys a les comarques de la 'Catalunya Real'. Lògic perquè allà son menys, oi ?.

  • Quina història[Ofensiu]
    allan lee | 25-10-2011

    tan bonica, tan senzilla i ben contada! Aquest Quiquito d'ullets bons, que tots recordem en algun temps de la nostra vida! m'ha encantat, Lavínia. Un plaer llegir-te, una abraçada

    a

Valoració mitja: 10