Quan creieu que assolirem la independència? (ficcions de Mitridates).

Un relat de: Unicorn Gris

2009:
Mentrestant emergeix un moviment independentista extern als partits, que es converteix de mica en mica en lobby pressionant per a exigir el plebiscit. CiU i ERC radicalitzen les seves posicions davant la davallada electoral i la deriva dels darrers anys. Nova mocio de censura, que aquest cop es guanya a causa del vot del PP, que acaba d'iniciar una nova etapa de govern a Espanya i no vol el PSOE en cap govern. Noves eleccions a Catalunya. ERC i PSC empaten, amb una davallada terrible de CiU. No es forma cap majoria de govern, les posicions resten enquistades totalment. CiU es trenca en dos finalment, davant la crisi i el desacord de Duran davant les postures radicalitzades de CDC, que controlen finalment els sobiranistes. CDC es desvincula del suport al PP de Madrid. Finalment, es tornen a convocar eleccions a Catalunya. El PP puja espectacularment, davallada del PSC q entra en crisi, CDC puja, UDC baixa i ERC i ICV pugen. La jugada els surt malament als espanyolistes i, davant l'emprenyada general del poble, CDC i ERC poden formar govern amb el suport de les CUP que entren al Parlament, i el fet que UDC s'abstenen.

2010:
El nou govern de Catalunya reforma l'estatut a l'estil basc. El PP el rebutja sense ni tan sols parlar-ne. El Govern convoca una consulta popular, guanya el SI, i el PP inicia una nova campanya repressiva a Catalunya. UDC trenca el govern a Madrid i el PP arriba a un acord d'Estat amb el PSOE i IU per a intentar frenar el que s'apropa. L'estatut de Catalunya queda aturat a Madrid, com era obvi, i els partits dubten de seguir la via basca, davant la radical enfurismada d'Espanya, que multiplica la que va haver-hi per als bascos i recorre a les amenaces militars, tancament de diaris catalans, i detencions massives d'independentistes catalans. Catalunya queda en via morta.

2011:
El lobby independentista augmenta de popularitat entre el poble, i finalment forcen els partits a tirar endavant davant les manifestacions massives en contra de les detencions. La UE inicia una ronda de converses davant els drets catalans violats reiteradament, a causa de la iniciativa basco-nordamericana d'internacionalitzar el conflicte de Catalunya. El lobby s'exten pel PV i les Illes, que tenen eleccions a tocar. Els partits de Catalunya tiren endavant, davant el conflicte ja internacionalitzat, una nova consulta, ara per a separar-se d'Espanya, que queda fixada per al 2013. TV3 fa campanya independentista i pro-PC a les Illes i el PV i tot l'independentisme conflueix en la campanya per a la secessio. Els partits valencians i balears promouen l'abstencio massiva davant la pujada de l'odi a tot el que soni no espanyol, i una onada repressiva a l'independentisme al PV i les Illes, que es realimenta davant la violenta campanya espanyola. El lobby i els partits del govern de Catalunya internacionalitzen tambe el conflicte al PV i les Illes, que ja surt als mitjans de tota Europa. Alemanya i Holanda s'escandalitzen davant els videos digitals que corren per les TV. Anglaterra no aguanta l'emprenyament de la seva gent i com a aliat dels EUA es posa del costat dels catalans, arreglant el greuge del 1714. La gent al PV i les Illes s'engresca amb el panorama internacional que es va configurant i l'onada repressiva espanyola, i no vota a les eleccions autonomiques (40% de participacio).

2012:
El lobby i els partits nacionalistes valencians i balears exigeixen plebsicits paral.lels al de Catalunya el 2013. Hi ha campanya continuada pel SI, a les TV catalanes. Els diaris pro-espanyols intenten compensar, i la campanya pel NO es converteix en massiva a les TV espanyoles. Intenten clausurar TV3 amb una nova reforma del Codi Penal espanyol. Comencen els enfrontaments al carrer. Primers ferits per la policia davant les cameres de TV catalanes. Els navarresos comencen a plantejar-se la necessitat de sortir d'Espanya i s'apunta al carro dels plebiscits per a reformar el seu estatut a Estat associat. Repressio brutal a Pamplona. L'Estat basc porta el cas de Navarra i Catalunya/PV/Illes a l'ONU. Els francesos i italians es queden sols a la UE defensat Espanya. Els bascos ingressen a la UE i a l'ONU. Eleccions a Espanya. Abstencio massiva a les nacions oprimides. El PP guanya per majoria absoluta, i comencen a accelerar la maquinaria repressiva. El clima de dictadura i pre-guerra es fa insuportable. Navarra suspen el plebiscit de reforma de l'Estatut, i en convoca directament un per a separar-se, per a aquell mateix any. Maniobres militars continues a Catalunya, PV, Illes, Galicia i Navarra. A Navarra guanya el NO, amb greus acusacions de frau per part de l'estat basc i els partits nacionalistes bascos. Conflicte obert als carrers de Navarra. Manifestacions massives davant la seu del Govern. Es repeteix el plebiscit i guanya al SI. Reconeixement immediat per part dels EUA, Anglaterra, Alemanya, Holanda, els paisos nordics, i la majoria de la resta de paisos de la UE, en cadena. Irlanda es reunifica, i Escocia i Gal.les aconsegueixen l'estatus d'Estats associats sota la corona anglesa. Navarra negocia l'adhesio al jove Estat basc, convertint-lo en una federacio fortament descentralitzada.

2013:
Es convoquen plebiscits per a independitzar-se a Catalunya primer, amb observadors internacionals davant els precedents a Navarra. Guanya el SI per un 70%. Esclata l'optimisme entre els catalans. Reconeixement provisional immediat dels aliats, incloent els bascos. Segueix el plebiscit a les Illes, que s'encomana del clima de Catalunya i guanya el SI amb un 55%. Es repeteix al proces. Espanya es un estat putrefacte, que camina com un zombie. Les garrotades ja no serveixen, amb la majoria de la UE i els EUA en contra seva. El PV es veu en un dilema davant les altes probabilitats d'adhesio a un Estat conjunt amb Catalunya i les Illes, pero finalment vota SI a la seva independencia en un 51%. Reconeixement immediat dels aliats, inclosos els bascos. Comencen les negociacions de federacio seguint el model catalanoaragones, i amb el precedent basc molt recent.

2014:
Es convoca un plebiscit a cada territori per a la ratificacio del tractat d'adhesio al nou estat federal. Guanya el SI a Catalunya i les Illes, i el NO al PV, que exigeix mes competencies. Es reforma el tractat i es convoca un nou plebiscit de ratificacio del tractat al desembre. El SI guanya per majoria clara, i entra en vigor la nova Constitucio Federal el dia 31 de desembre de 2014, que passa a ser la nova festa federal, el Dia de la Unio. Les Terres de l'Ebre i Maestrat passen a ser un territori neutre, nexe entre territoris. La capital federal queda ubicada a Tortosa.

2015:
S'inicien les converses amb l'Estat frances per a la reunificacio amb la Catalunya Nord, que tot i que les enquestes indiquen com a imparable, queda pendent. Es forma un govern provisional per a preparar les eleccions. El nou Estat ingressa a l'ONU i a la UE.


JM

P.D.: Allo que no ens arribem ni a imaginar no passa mai a la vida. Aquest es un cami, pero podria anar de mil maneres diferents. Tot es questio de posar-se JA a treballar.


---------------------------------------------

Visita La Stoa: www.lastoa.cat

Comentaris

  • Un error! El principi del relat és aquí...[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 26-06-2007

    He tingut un error: el principi del relat és aquest:

    --------------------------------------------

    Aquest relat, clàssic entre els clàssics de La Stoa, va ser escrit i entregat per Mitridates el maig de 2005. Ara l'entrego per al gaudi dels lectors de Relats en català. Espero que us agradi. (És l'article 318 de La Stoa).


    -----------------------------------------------------

    Quan creieu que assolirem la independència?

    Doncs el 2014 com a màxim. Podria ser abans. Bé, també podria ser després, però no ho crec.

    I ara una miqueta de política-ficció:

    2005:
    S'aprova a Catalunya la Constitució Europea, amb un 70% dels vots i una abstenció rècord històric (55%). S'aprova un nou Estatut, una merdeta, i a més retallat per Madrid. El Pla Ibarretxe tira endavant i el poble basc l'aprova en consulta popular. Madrid el congela de forma descarada. Conflicte institucional d'Espanya amb Euskadi.

    2006:
    El conflicte és obert. Mitjans controlats massivament pel PSC. No s'aprova la nova llei electoral (vots en contra d'ERC i CiU) i el PSC trenca el tripartit. ERC queda a contrapeu. Noves eleccions (baixa molt la participació i PSC-ICV pugen i governen en minoria, amb suports puntuals). Madrid retalla el nou estatut basc i Ibarretxe el rebutja. es planteja la possibilitat d'una nova consulta per a independitzar-se.

    2007:
    Emprenyament general. Foc creuat massiu entre ERC i CiU, culpant sobre els fets. Desnacionalització total del país i dels mitjans. Bloqueig al Parlament del govern en minoria, només salvat puntualment per acords puntuals amb el PP (!!). Moció de censura, guanyada pel govern, amb l'abstenció del PP. Al PV, el PSOE entra al Govern, amb el suport d-EUPV i d-ERPV i BNV que finalment entren al Parlament. A les Illes el PSOE recupera el Govern, novament amb els suports nacionalistes. El Parlament basc aprova convocar una nova consulta per a separar-se d'Espanya directament. El PP inicia una campanya brutal als mitjans i es recupera a les enquestes.

    2008:
    El PSOE i el PP empaten a les eleccions espanyoles, lleuger avantatge del PP. CiU, CC i PAR recolzen el PP per a trencar la supremacia sociata a tot arreu, i CiU la caga doblement, com sempre. Es la seva mort electoral definitiva. Els bascos voten SI a independitzar-se i el PP inicia una campanya policial contra els seus dirigents. El conflicte surt a la llum de tota la UE. Els estats membres, com sempre, es fan els tontos. Finalment els EUA reconeixen el nou Estat basc, que portaven anys treballant la seves relacions, durant el govern sociata anti-EUA. Alemanya acompanya els EUA en aquest reconeixement, malgrat que no es mulla fins que els americans ho hagin fet primer.

l´Autor

Foto de perfil de Unicorn Gris

Unicorn Gris

143 Relats

321 Comentaris

161491 Lectures

Valoració de l'autor: 8.96

Biografia:
Em presento.

Em dic Unicorn Blanc del Bosc, o Unicorn Blanc. També utilitzo, per raons pràctiques, els pseudònims de Crom el nòrdic, Unicorn Gris i Cuidador d'Ossets, si bé només posaré articles nous en aquest últim pseudònim i en aquest mateix en què ara em veieu (els altres noms d'usuari són de consulta i, en certa manera, d'emmagatzemament d'antics articles).

Els meus ideals són el catalanisme, la literatura, el món de la fantasia i l'acceptació de les normes socials que defenso, entre d'altres.

El meu nom de Facebook és
"Mark Corbera Mestres" .

El meu nom de Twitter és
"El Dorat"

El meu email és
webmestre2(arr.)gmail(punt)com

El conjunt de les meves webs (és a dir, de les webs administrades, moderades o dirigides per mi) es diu Portal Perenne, també anomenat "el Perenne" i està format, entre d'altres, per Lletra Perenne, també anomenada "la Perenne" .

La meva web d'articles es diu, com hem dit, Lletra Perenne i està a:
http://lletra-perenne.fandom.com/ca .

Actualment disposo de fòrum, el Fòrum Perenne, part de el Perenne, la direcció del qual és:
http://forum-perenne.foroactivo.com/ .

Podeu tenir accés a tots els relats de Lletra Perenne publicats a Relats en Català aquí:
https://lletra-perenne.fandom.com/ca/wiki/Lletra_perenne_Wiki#Continguts_del_Cosmos_Perenne_en_la_web_Relats_en_Catal.C3.A0

Els meus pseudònims a Relats en Català són: Unicorn Blanc del Bosc, Unicorn Gris, Cuidador d'Ossets i Cromelnordic. Observació: m'hagués volgut dir "Unicorn Blanc", però no podent fer-ho, em vaig fer dir "Unicorn Blanc del Bosc".

Que vagi bé!!!