POINSETTIA.

Un relat de: La Banyeta del badiu

Per Nadal, surts tota vermella i engalanada.
Només veure't, ja sé
que s'acosta una festa assenyalada.
Lluiràs a quasi totes les cases,
Al costat del pessebre,
O sobre algun moble,
O una tauleta engalanada,
Potser en la taula de l'àpat de Nadal,
O en el ressopó de desprès de la missa del Gall.
Potser gran, mitjana o petiteta,
Però ets una Poinsettia, que aquí et diem NADALA.

Comentaris

  • deu ser...[Ofensiu]
    Capdelin | 16-01-2006 | Valoració: 10

    aquesta planta de flors vermelles que es veu per tot arreu... i que una amiga de la meva mare ens va regalar i que va dir que regar-la només un cop a la setmana... però entre que estava embolicada amb paper decoratiu, la calefacció i altres inconvenients domèstics com la falta de claror etc... ha tingut un lluïment breu i un final precipitat... ha acabat nua quasi del tot amb unes floretes a dalt de les branques... com un gall sense plomes...
    poema fi i sensible dedicat a una de les plantes més populars per nadal i que ja comencin a otorgar-li poders màgics i de sort...
    una abraçada

  • Hola Pilar, [Ofensiu]

    és molt bonic lo que has escrit, i molt cert; les nadales gairebé no ens fixem en elles al costat de la decoració pero en realitat és lo més important perque vol dir que algú s'ha enrrecordat de tu i et té un apreci especial quan te l'ha enviat.
    Una gran abraçada.
    Maria Pilar.

l´Autor

Foto de perfil de La Banyeta del badiu

La Banyeta del badiu

150 Relats

452 Comentaris

180428 Lectures

Valoració de l'autor: 9.64

Biografia:
Badalonina de soca-rel.
Amb ànima de Palamosina.

web. importans per mi :

www.hospitalitat.org
Ajuda al nostre proïsme sensa paternalisme.

www.altarriba.org
www.protectoramataro.org

Ajuda als amics de 4 potes, ens estiment desinteresadament, Ells també tenen sentiments. :-)


M.Pilar Rovirosa i Sánchez.
- La Banyeta del badiu -