Per culpa del foc

Un relat de: AVERROIS
Estic al llit engripat i amb unes dècimes de febre, quan ho veig clar, la culpa de tot la va tenir el Foc, és clar, penso, i poc a poc tot és transparent...
El foc no està en la natura, és un efecte nociu de la mateixa, crema boscos amb els seus animals, és la ira dels núvols els que deixen anar els llampecs que faran purificar-ho tot amb el foc.
Si el home l’hagués temut i se’n hagués oblidat deixant-lo com el que és “un error” potser ara no estaríem a on estem, penseu-ho bé, segurament menjaríem més vegetals que no pas animals, no deixa de ser molest i ingrat menjar coses crues en lloc de ben fetes o al menys una mica cuites. Tampoc al no conèixer les meravelles del foc no s’haurien creat utensilis de bronze, ni de ferro, ni d’acer, per matar. Segurament mataríem d’altres formes, així som els humans, però potser no tan sofisticades. Al no crear forns no s’haurien fet aliatges ni s’haurien creat maquinaries de cap mena, ni cotxes que ja no contaminarien, ni avions que no farien forats a la capa d’ozó, ni armes de cap classe. Segurament al no crear maquinaria tampoc s’haurien crear els microscopis, ni el telescopis i sense aquets no sabríem, ni d’àtoms, ni de sistemes planetaris, no sabríem res de bombes atòmiques, ni de bactèries. Ens curaríem amb herbes i moriríem molt més joves, però la natura és així. Hem lluitat contra ella i hem creat un monstre, “l’home tecnològic” un ser que al durar més anys dels que li toca, el seu cos falla per a tot arreu i una industria molt ben organitzada el manté perquè l’interessa que no mori. Sense el foc tampoc això existiria...
Ressonant encara en el cap totes aquestes idees m’aixeco i vaig fins a la cuina, el cap sembla que m’hagi d’explotar, necessito un cafè amb llet ben calent i una aspirina......Però que dic?...Ostres!!!

Comentaris

  • El nostre foc, la febre!![Ofensiu]
    Núria Niubó | 27-03-2011

    L'home descobrí el foc per accident... però la necessita és llei i la inteligència humana és el motor del nostre món. Creem i destruim.
    La reflexió és molt acertada, el protagonista passa una estona distret fent-se les preguntes i les respostes, però a la fi, sort en té del foc, i és que el foc també és purificador.

    Bones i entretingudes reflexions!

    Gràcies pels teus comentaris, m'ha agradat llegir-te.
    Núria

  • bon relat i un final genial[Ofensiu]
    joandemataro | 26-03-2011 | Valoració: 10

    amb un toc fi d'humor, et felicito
    i t'agraeixo el comentari al meu poema sobre le viure i el patir
    rep una salutació primaveral des de mataró
    joan

  • Escrit original.[Ofensiu]
    free sound | 24-03-2011 | Valoració: 10

    Bona reflexió,
    amb mil arguments a cada cantó.
    Per culpa del foc, i gràcies al foc,
    gràcies per tot.
    El que pot arribar a crear un simple estat febril...Felicitats!!

  • que original, AVERROIS...[Ofensiu]
    teresa serramia | 14-03-2011

    com, imaginant, podem jugar amb les idees com si fossin pilotetes tirades a l'aire una rera l'altra...Molt bé, veig que hi tens habilitat...Això és una gran sort per a tu i per als que et llegim: per a mooolts anys. una abraçada!!

  • Ja ho té la febre[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 01-03-2011

    que et fa pensar coses i veure fets evidents que de normal acluquem els ulls i deixem de veure. Una bona i ben narrada reflexió sobre el foc que encara sort, ens permet fer aquests comentaris, no?

    Però d'una altra manera, potser estaríem aixoplugats en alguna vauma explicant-nos històries dels veïns i/o de llocs visitats en els nostres viatges. Això sí, potser passant una mica de fred si fos hivern com ara, ja que l'escalfament potser no ens afectaria tant.

    Bona recuperació!

    Ferran

  • Espero que la febre...[Ofensiu]
    Epicuri | 01-03-2011

    no et transformi en...UNABOMBER...
    apart de la seva creativa inspiració!

    http://ca.wikipedia.org/wiki/Theodore_Kaczynski

    Hi ha una película sobre aquesta persona, que en qualsevol cas trobo "fascinant"
    aquests dies he estat llegint el seu MANIFIESTO.

    No diu tonteries mes grosses de les habituals en molts discursos "oficials" d'aquest mon en flames...

    A casa diem que la culpa la te el gos...per que hi conviuen una parella de gats!

  • Tots els simptomes[Ofensiu]
    panxample | 28-02-2011 | Valoració: 10

    són d'una febrada.
    Faràs bé en prendre't alguna cosa calenteta, i l'aspirina tampoc et farà cap mal.
    Totes aquestes reflexions, del si no fos que ...no hi hauria ...Són per pensar i fixat que com humans encara estem molt lluny del lloc on creiem que volem anar. Mira si és antiga la humanitat i tot plegat fa quatre dies que varem descobrir Amèrica.
    Encara queda molt per cremar.
    En fi bones reflexions i bon relat, desitjo que et baixi la febre.
    Avant

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de AVERROIS

AVERROIS

405 Relats

932 Comentaris

371298 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Vaig néixer a Manresa un fred Gener de fa uns quants anys i com va escriure el poeta:

Tots els records plegats
són una gota d'aigua
dins una mar immensa.
I el violí que no se sent
deu plorar alguna mort
que jo no sé.

Què la vida us sigui lleu!