Papers Reciclats

Un relat de: judit pujadó

Ascendeixo lentament la carretera del Carmel, dins del cotxe. Segueixo renquejant el camió de les escombraries, del paper reciclat. Dibuixem les corbes sinuoses. Delecta la foscor. Un dels pocs llocs de la ciutat on la nit és quasi negra. S'aixeca un aire lleu, una brisa minsa. La noto en els cabells. S'escola pel vidre de les finestres, obertes. S'inicia un vals intrèpid de papers blancs. Cauen del camió i dansen cap al terra. Giravolten, es tomben, omplen de confetti la nit tancada. M'imagino les lletres escrites. La seva carta de comiat, potser mai redactada. Cada nova corba el camió desprèn part de la seva càrrega. Quina tasca tan inútil recollir cada dia els papers dels diaris, els cartrons dels ous, els sobres de les cartes impersonals, les ofertes dels supermercats i caminar fins al contenidor. El camió tapissa la muntanya pelada amb una capa de cel·lulosa usada, paper de segona mà. Com la nostra relació, abans de trencar-la. Entra per la finestra una carta. Em cau a les mans. La llegeixo mentre el camió insisteix a omplir-se i amb un soroll de trons trenca la matinada. Les lletres tortes no són les seves. Però fan el mateix mal. Tota la brutícia de la ciutat m'ha nevat el cor.

Comentaris

  • tremendu[Ofensiu]
    Rogal Mar | 27-02-2010 | Valoració: 10

    quina fluïdesa més preciosa, molt dinàmic i visual!!

  • FELICITATS![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Núria Gausachs i Cucala

  • M'és igual que no hagis "rebutjat" adequadament...[Ofensiu]
    TempusFugit | 05-06-2006

    ....perquè del conjunt d'escombraries n'has fet una delícia. El Joan m'ha insistit en què llegís els teus textos i com que a vegades li faig cas, aquí em tens. Tenia raó, el Joan.

  • Rítmic i intens[Ofensiu]
    angie | 29-04-2006

    La lectura es fa tan angoixant com l'espera darrere un camió de les escombraries...
    Una càrrega poètica important que basteix el relat d'una intensitat aclaparadora.
    Un joc de paraules, els papers reciclats, que m'ha semblat boníssim...
    Una crítica però, el relat queda una mica atapeït, crec com diu el company que dóna per un relat més llarg. M'ha semblat una metàfora genial això d'anar darrera el camió, com volent recuperar allò que per error (potser?) em llançat a la brossa, ...

    L'he vist a destacats i com darrerament intento llegir-los tots, he aprofitat per comentar-lo i conèixer que hi havia sota un misteriós títol.

    angie

  • m'he quedat curt[Ofensiu]
    foster | 15-07-2005 | Valoració: 9

    hola judit,
    un cop has introduït la situació -d'entrada poc atractiva-, un cop has fet el més difícil, s'ha acabat. Per què? Sembla que tens coses a dir i estic segur que saps dir-les, llavors... per què no continuar al història donant-li una mica més de volum? M'hauria agradat veure cap a on dirigies la cosa?
    Amb tot, felicitats, és ben be poesia en prosa.
    foster

  • Mon Pons | 25-05-2005

    diu "Rebubjem i..." ha de dir "Rebutgem i..."

  • Rebubjem i...[Ofensiu]
    Mon Pons | 25-05-2005

    Llencem, moltes vegades, i sense adonar-nos els somnis i tot un reguitzell de petits fragments de la nostra història a les escombraries; o quan considerem que han de formar part del rebuig i de l'oblit. Altres moments, en canvi, RE-utilitzem o fem servir la tercera "R" per començar de nou un cicle... per millorar les nostres vides.

    Salutacions!

  • Papers reciclats[Ofensiu]
    ona | 04-05-2005

    Curt però intens. De cada frase t'arriba una sensaciò. Felicitats!

  • Felicitats![Ofensiu]
    Sibil·la | 03-05-2005 | Valoració: 8

    Hola Judit!
    Només dir-te que fa molt poc que he descobert aquesta pàgina i que ara començo a llegir relats vostres. Aquest m'ha impactat per l'emoció que provoques amb aquest relat breu i les certeses que hi pots arribar a trobar. Fragments de vides que es troben a les escombraries... Aquests papers reciclats són una bona metàfora!
    Felicitats!
    Sibil·la

  • RC és un aparador fantàstic [Ofensiu]
    judit pujadó | 03-05-2005

    de vivències i sentiments, i un argument contra tots aquells que es dediquen a dir que el català s'està morint. Quin flac favor ens fan als que escrivim en aquesta llengua!
    Gràcies a tu
    Judit

  • De tant en tant[Ofensiu]
    peres | 03-05-2005 | Valoració: 10

    treuen el cap per aquí autèntics professionals, i llavors els aficionats estem de festa. Que bé que col·laboris amb aquest projecte, Judit! Ets cara de veure, però sempre seràs benvinguda. Gràcies pel suport a RC, en nom de tots els relataires. I no et comento res en concret del relat: sintètic, profund i definitiu. Al pot petit...

Valoració mitja: 9.25

l´Autor

judit pujadó

5 Relats

37 Comentaris

10014 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50

Biografia:
Llibres publicats:
"DONES ABSENTS", 2003
"El LÍMIT DE ROCHE", Rosa dels Vents, 2006
"LES EDATS PERDUDES", Ed. Empúries, 2009

www.juditpujado.cat

juditpujado@hotmail.com