Osset de Peluix (39). Les tres amigues de la Miranda.

Un relat de: Unicorn Gris

Així doncs, comença el relat de les tres amigues de la Miranda. És el primer cop que l'Èric sent a parlar d'elles.

- Doncs mira, les vaig conèixer a les tres en la universitat. Ens va tocar fer una pràctica juntes allí. Era en una classe en que les quatre no coneixíem a ningú. Aquesta pràctica de que et parlo necessitava quatre persones, i encara que sigui una mica per sort, les quatre ens vam ajuntar a la pràctica, i amb poc temps, ens vam fer molt amigues.

- I com es diuen elles?

- Tenen uns noms una mica extranys... veuràs...

- No me'n riuré, dona.

- Doncs bé, les tres es diuen Antígona, Ezequiel i Simplícia, així mateix. Bé, són de pares extrangers. Però hi ha qui, per simplificar, les diuen Anti, Esse i Simpy.

- Curiós sí que ho és.

- Doncs els seus noms s'assemblen a les seves personalitats, justament.

- Vols dir que són dones tant... extravagants com tu?

- Com tu i jo, diria, més aviat - riu ella

L'Èric riu també.

- Sí, la veritat és que som una gent ben curiosa, tu i jo. Però a veure, les teves amigues com són?

- Com t'ho diria... Mira, la Simplícia, la Simpy, com diu el seu nom, és la més simpàtica i extrovertida, i carinyosa, i tendra. Molt dolça, la veritat.

- Vaja, doncs molt com tu.

- I tant que sí, com jo mateixa. És potser la noia amb la que més m'avinc, ens assemblem molt. En quan a la Antígona, la "Anti", és més individualista, de mal caràcter, com a molt formal.

- Aquesta s'assembla més a mi, no trobes?

- Doncs ara que ho dius... Sí, s'assembla més a tu, excepte en la filosofia - ella riu; l'Èric fa un somriure amb una ganyota, com dient-li: "sí, sí, bromista, el que tu vulguis". - Doncs sí maco, la Anti també fa honor al seu diminitiu. A més, també com tu mira, mai ha tingut cap nuvi.

- Vaja. És molt insociable ella?

- En el fons, no. Ja t'ho explicaré, però ella té tanta necessitat com qualsevol persona de tenir amics, i ho sap. Ara, va molt al seu rotllo. Fa poc per aconseguir amics. Però això sí, quan es sent en el seu ambient i no es nota amenaçada, és molt simpàtica.

- I l'altra que em deies, la Ezequiel...

- Sí, la Ezequiel, la "Esse". Aquesta és molt extranya. És com a molt tranquila, sempre ho analitza tot, rarament es posa nerviosa, i no és una dona gaire hedonista que diguem. Una noia molt quadriculada. Fa gràcia que el seu nom sigui "Esse", sigui gairebé el de "Ésser". Una vegada li vaig preguntar quina era la seva filosofia preferida, i em va respondre "Prefereixo els escèptics, no en tinc cap dubte".

- Ella és aficionada a la filosofia, potser?

- Sí, però no gens com a escriptora. Treballa com a filòloga i empolla molts llibres de filosofia, però mai escriu cap article ni escrit sobre res. Ho analitza tot, però no té cap ganes de canviar el món. Molt sovint penso d'ella que no busca problemes, i que no li importa que les coses que ella inventi es perdin. És molt... passiva.

- Interessant la xicota, sí...

- Fa anys que no les veig, a cap de les tres... No viuen massa lluny d'aquí cap de les tres. Però ja era hora que ens reunissim un temps per xerrar.

La Miranda sospira mentre l'Èric la mira atentament:

- I clar- continua ella -, tu, que ets el meu "Relacions públiques", has de venir amb mi a la trobada de les meves tres amigues, per que te les presenti...

Mentre ella parla, l'Èric pensa amb una mica d'inquietud: "I què passaria, posats a preguntar, si la Miranda es trobés per mala casualitat amb l'Armando pel carrer? Em fa por... Podria fer alguna cosa al respecte...?".

I mentre el filòsof cavila, en un altre lloc de la ciutat...

Continuarà...

-------------------------------------

Visita La Stoa: www.lastoa.cat .

Comentaris

  • Us agradaria dir la vostra sobre "Osset de Peluix"??[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 25-01-2007

    Si voleu dir la vostra sobre Osset de Peluix, podeu votar a (ajuntar les dues meitats):
    http://www.lastoa.cat/modules.php?
    name=Surveys&pollID=198

    Agraeixo per adelantat tots els qui es decideixin a votar.

    Salutacions a tothom!!!

  • "Gramàtica Parda"? No coneixia aquest llibre...[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 09-01-2007

    No, no he llegit aquest llibre.

    Home, podria ser una bona idea llegir-lo... Ho consideraré una possibilitat futura a mig plaç. Ja ho veurem.

    Gràcies per la idea ;-)

  • Has llegit "Gramàtica parda"[Ofensiu]
    T. Cargol | 08-01-2007

    de García Hortelano?
    Si no ho has fet ptoser t'agradarà; em sembla que hi ha certes similituds amb el que escrius.

    Salut

  • Quin error més extrany...[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 03-01-2007

    ;-)

    No passa res, Lilith, tothom es pot equivocar i escriure missatges de més.

    Apa, salut!!!

  • Lilith | 02-01-2007

    Disculpa les repeticions, no sé que coi he tocat...

  • Hola noi![Ofensiu]
    Lilith | 02-01-2007

    Sovint ens penedim d’allò dit en calent, i com que rectificar és de savis, allà va: Em sap greu si t’he ferit amb els meus comentaris i la meva valoració, no es pas que no penses el què deia, es que no m’agrada fer comentaris en negatiu, quan no m’agrada un relat o un autor acostumo a callar doncs entenc que el fet que no m’agradi a mi no treu qualitat al què ha estat escrit. Costa conèixer la sensibilitat de l’altre i m’agradaria trobar amb qui poder fer critica constructiva sense ferir sensibilitats (missatge per a navegants). És interessant trobar algú que a més d’anomenar les virtuts també ho faci amb els defectes (tots som eternament aprenents i es inevitable ser imperfectes), doncs aquests ens ajuden a ser millors o a intentar-ho. Potser el què molesta és cert to paternalista, ja ho he dit. Que aquest sigui per a tu un any ple de plenitud. Salut i lletres¡.

  • Hola noi![Ofensiu]
    Lilith | 02-01-2007

    Sovint ens penedim d’allò dit en calent, i com que rectificar és de savis, allà va: Em sap greu si t’he ferit amb els meus comentaris i la meva valoració, no es pas que no penses el què deia, es que no m’agrada fer comentaris en negatiu, quan no m’agrada un relat o un autor acostumo a callar doncs entenc que el fet que no m’agradi a mi no treu qualitat al què ha estat escrit. Costa conèixer la sensibilitat de l’altre i m’agradaria trobar amb qui poder fer critica constructiva sense ferir sensibilitats (missatge per a navegants). És interessant trobar algú que a més d’anomenar les virtuts també ho faci amb els defectes (tots som eternament aprenents i es inevitable ser imperfectes), doncs aquests ens ajuden a ser millors o a intentar-ho. Potser el què molesta és cert to paternalista, ja ho he dit. Que aquest sigui per a tu un any ple de plenitud. Salut i lletres¡.

  • Hola noi![Ofensiu]
    Lilith | 02-01-2007

    Sovint ens penedim d’allò dit en calent, i com que rectificar és de savis, allà va: Em sap greu si t’he ferit amb els meus comentaris i la meva valoració, no es pas que no penses el què deia, es que no m’agrada fer comentaris en negatiu, quan no m’agrada un relat o un autor acostumo a callar doncs entenc que el fet que no m’agradi a mi no treu qualitat al què ha estat escrit. Costa conèixer la sensibilitat de l’altre i m’agradaria trobar amb qui poder fer critica constructiva sense ferir sensibilitats (missatge per a navegants). És interessant trobar algú que a més d’anomenar les virtuts també ho faci amb els defectes (tots som eternament aprenents i es inevitable ser imperfectes), doncs aquests ens ajuden a ser millors o a intentar-ho. Potser el què molesta és cert to paternalista, ja ho he dit. Que aquest sigui per a tu un any ple de plenitud. Salut i lletres¡.

  • Hola noi![Ofensiu]
    Lilith | 02-01-2007

    Sovint ens penedim d’allò dit en calent, i com que rectificar és de savis, allà va: Em sap greu si t’he ferit amb els meus comentaris i la meva valoració, no es pas que no penses el què deia, es que no m’agrada fer comentaris en negatiu, quan no m’agrada un relat o un autor acostumo a callar doncs entenc que el fet que no m’agradi a mi no treu qualitat al què ha estat escrit. Costa conèixer la sensibilitat de l’altre i m’agradaria trobar amb qui poder fer critica constructiva sense ferir sensibilitats (missatge per a navegants). És interessant trobar algú que a més d’anomenar les virtuts també ho faci amb els defectes (tots som eternament aprenents i es inevitable ser imperfectes), doncs aquests ens ajuden a ser millors o a intentar-ho. Potser el què molesta és cert to paternalista, ja ho he dit. Que aquest sigui per a tu un any ple de plenitud. Salut i lletres¡.

  • Bé, Lilith, ho entenc...[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 02-01-2007

    M'agrada que el relat t'hagi agradat, Lilith... (o que t'hagi semblat prou potable, el que sigui).

    Et recomano (mmm, si vols...) llegir els 38 capítols anteriors. Encara que en teoria te'ls pots llegir en qualsevol ordre, et recomano, com passa en quasi totes les lectures, llegir-ho de principi a fi; vaja, perquè així no enganxes en el capítol 14 que t'espatllen una sorpresa del capítol 2, perquè m'entenguis...

    Ho lamento si he estat una mica ofensiu amb els comentaris (siguin els que siguin) que jo t'he fet. És veritat que m'he de mossegar més la llengua. Tu no tens gens ni mica la culpa, gens, però estic d'una mala llet... Procuraré (ho intentaré t'ho juro) ser suau en el que et comenti, no sé, ser més objectiu.

    Si tinc temps, et llegiré més coses i, com a mínim, et trencaré el silenci.

    Apa, salut!!!

  • Contiunaré llegint[Ofensiu]
    Lilith | 02-01-2007 | Valoració: 5

    Cap problema noi, cap problema, els comentaris són sempre ben rebuts.
    El relat em sembla formalment ben escrit. Fins al moment no he sabut exactament que volies dir-me amb aquesta colla de tòpics deixats anar de manera simplista, espero esbrinar-ho properament.

  • El cap d'any cadascú fa el que vol.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 01-01-2007

    Jo el cap d'any el passo així. Algun problema?

    Respecte als comentaris, pots comentar el que vulguis, tant de l'autor com del conte en sí. Tu mateix/a.

    Però si vols parlar o comentar sobre mi, La Stoa té fòrums. Sempre pots utilitzar-los ;)

    Salut!!!

  • És cap d'any[Ofensiu]
    Lilith | 01-01-2007

    a tu tampoc t'agraden els caps d'any que estiguis aqui comentant relats???Pregunta segurament obvia. Com és que sempre parlem del continent a l'hora de fer una crítica i gairebé mai del contingut? :D

l´Autor

Foto de perfil de Unicorn Gris

Unicorn Gris

143 Relats

321 Comentaris

161300 Lectures

Valoració de l'autor: 8.96

Biografia:
Em presento.

Em dic Unicorn Blanc del Bosc, o Unicorn Blanc. També utilitzo, per raons pràctiques, els pseudònims de Crom el nòrdic, Unicorn Gris i Cuidador d'Ossets, si bé només posaré articles nous en aquest últim pseudònim i en aquest mateix en què ara em veieu (els altres noms d'usuari són de consulta i, en certa manera, d'emmagatzemament d'antics articles).

Els meus ideals són el catalanisme, la literatura, el món de la fantasia i l'acceptació de les normes socials que defenso, entre d'altres.

El meu nom de Facebook és
"Mark Corbera Mestres" .

El meu nom de Twitter és
"El Dorat"

El meu email és
webmestre2(arr.)gmail(punt)com

El conjunt de les meves webs (és a dir, de les webs administrades, moderades o dirigides per mi) es diu Portal Perenne, també anomenat "el Perenne" i està format, entre d'altres, per Lletra Perenne, també anomenada "la Perenne" .

La meva web d'articles es diu, com hem dit, Lletra Perenne i està a:
http://lletra-perenne.fandom.com/ca .

Actualment disposo de fòrum, el Fòrum Perenne, part de el Perenne, la direcció del qual és:
http://forum-perenne.foroactivo.com/ .

Podeu tenir accés a tots els relats de Lletra Perenne publicats a Relats en Català aquí:
https://lletra-perenne.fandom.com/ca/wiki/Lletra_perenne_Wiki#Continguts_del_Cosmos_Perenne_en_la_web_Relats_en_Catal.C3.A0

Els meus pseudònims a Relats en Català són: Unicorn Blanc del Bosc, Unicorn Gris, Cuidador d'Ossets i Cromelnordic. Observació: m'hagués volgut dir "Unicorn Blanc", però no podent fer-ho, em vaig fer dir "Unicorn Blanc del Bosc".

Que vagi bé!!!