On són les papallones?

Un relat de: ATZAVARA

Avui he anat al bosc, volia notar el sol a la cara, sentir els ocells, recordar el cant del vent, el soroll del l'aigua del rierol, contemplar l'alçada dels arbres, veure el núvols com passen ràpid, com si arribessin tard a algun altre lloc, a un altre paisatge.

He trepitjat l'herba, i el caminet de pedres..m'agrada sentir el soroll de com les meves botes avancen muntanya amunt, bosc endins....és agradable, és com ser més lliure.
Mentrestant avanço, observo tot el que trobo: les plantes, les flors..n'hi ha de tots els colors...totes amb la seva pròpia olor i perfum i les seves formes sempre envoltades d'abelles al seu capdamunt.

Escolto el soroll dels petits animalons que habiten en aquest indret.....des de llangardaixos i petites formigues fins a tots els tipus d'ocells, conills, esquirols...i m'imagino els passeigs nocturns dels animals de la foscor, com les guilles, els mussols....deu ser com un altre mon, un d'aquells màgics de conte...!!.

Però me'n adono que trobo a faltar a un animal:......les papallones!! Amb els seus colors i el seu vol.
Em recorden les sortides que feia de petita. Em distreia observant-les i seguin-les, sempre intentant no allunyar-me massa. A vegades fins i tot intentava caçar-les, però les deixava anar ràpid...sempre havia sentit que tenien quelcom a les ales que si les tocaves deixaven de volar.....m'imaginava que eren fades del bosc, que volien jugar amb mi i tenien polsim màgic per poder volar i ser tan maques..

Però de cop me n'he adonat...ja no hi són..no les veig volar al meu voltant. Les trobo a faltar. Falta alguna cosa en aquest lloc.

Vull tornar a anar a la muntanya i veure-les volar com si res hagués passat, amb els seus colors i les seves formes, no n'hi ha cap d'igual!.
Abans n'hi havien moltes. És com si tot hagués canviat si ja no hi són.
Vull tornar a sentir-les al meu costat, a elles i al sol.

Perquè deu ser que ja no hi són? Ja no és el mateix.
És com veure el mar sense onades...com veure el cel sense núvols.


Comentaris

  • jo també m'enganxo[Ofensiu]

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Junt amb les libèl·lules (serà per l'esdrúixola)...[Ofensiu]
    deòmises | 09-04-2008 | Valoració: 10

    són els insectes que més m'atrauen de la Natura: se les veu tan fràgils i tan delicades, que semblen clara metàfora de la nostra vida.

    Gràcies, d.

  • Papallones![Ofensiu]
    rogerllobet | 03-10-2007 | Valoració: 9

    Quin relat mes relaxant! M'he imaginat al bosc, a la muntanya... tinc ganes d'anar-hi! Pero aixo si, ke hi hagin papallones de tots colors. Ben escrit! S'ha de tenir en compte aquesta escriptora.

  • que poétic, molt maco, felicitats[Ofensiu]
    mimí | 10-09-2007 | Valoració: 10

    Esta molt bé, falten les papallones, com falten els somnis, la inocencia que ens fa tenir esperança d'un demà millor, i tot sembla tan normal i tan rutinari, però si falten papallones les hi haurem de pintar nosaltres i seguir somiant perque els somnis i els millors desitjos es facin realitat.
    Petons

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de ATZAVARA

ATZAVARA

41 Relats

162 Comentaris

49898 Lectures

Valoració de l'autor: 9.40

Biografia:
Per expressar tot allò que sento...escric!!

M'agraden les paraules, perque amb elles puc crear!

Escriure és...el millor per fugir, per inventar, per crear, per somniar, per imaginar, per esbargir...

Potser és l'enyor allò que ens fa sentir, allò que ens fa tirar endavant, per algun dia, tornar-ho a sentir.....


MESTRE D'AMOR

Si en saps el pler no estalviïs el bes
que el goig d'amar no comporta mesura.
Deixa't besar, i tu besa després
que és sempre als llavis que l'amor perdura.

No besis, no, com l'esclau i el creient,
mes com vianant a la font regalada.
Deixa't besar -sacrifici fervent-
com més roent, més fidel la besada.

¿Què hauries fet si mories abans
sense altre fruit que l'oreig en ta galta?
Déixa't besar, i en el pit, a les mans,
amant o amada -la copa ben alta.

Quan besis, beu, curi el veire el temor:
besa en el coll, la més bella contrada.
Deixa't besar i si et quedava enyor
besa de nou, que la vida és comptada...

Joan Salvat Papasseit

si voleu compartir paraules: mpassolas@gmail.com