Música estival

Un relat de: oscarvillalibre

Llençols als peus, roba per terra i rombes encara reposant al llit. Somriures tendres que prens com un adorable 'bon dia'. L'àudio engega amb Mother Freedom Band cantant ' beuatiful summer day'. Aquell sentiment tant 'northern soul' se't escampa a arreu. Passos improvisats de ball de camí a la dutxa. L'aigua rega aquella esquena i aquella mitja melena rossa davant teu. Sucs, torrades i cafès. La renglera de xancles esperan-te. Tirants juganers sobre espatlles que fa unes hores eren només teves. Ara Erlend Oye destil.la electro amable i li dones la raó, què passa si sempre et sents millor?
Observes l'estètic de les teves ulleres de sol en el reflex de les ulleres de la teva acompanyant. Saludes la fornera, l'estanquera i l'home que passeja tres gossos mirant a terra. El colze reposa a la finestra de l'auto. Riures i somriures mentre Jota canta i diu que ha passat més de 20 vegades per casa teva i que s'ha quedat al llit llegint uns còmics d'Spiderman. Baixes la Rambla de Poble Nou i busques delimitar la línia que separa el mar de l'aigua. Estens la tovallola, crema per l'esquena i mots enreixats ensorrats. Un cucurutxu de plàstic guarda llosques. Clares allargades a terrasses amb música massa forta. Sorra entre els dits dels peus i arròs amb llamàntol a terrasses de la Pl. Prim. Cafès amb gel, mirades romboidals. Pressió sanguínia baixa i l'ombra abraçan-te. Migdiada sota un arbre al costat d'Icària. Braços que s'entrellacen, suspirs i aquella mirada tendra. De nou dins el cotxe. Passes un altre cop la llengua pels llavis intentant reviure aquell gust. Que no s'esborra però no és perenne. Una veu sueca canta sobre el seu joc preferit. Tot té un aire més rocker. Passejes pel carrer Elisabets. Mires els aparadors i t'hi veus bé. Botigues de disseny pel carrer Doctor Dou. Llibres sobre disseny de samarretes als 90's i una exposició sobre el naixent moviment arquitectònic a Ucraïna. Editorials cèntriques que apareixen a la dreta i adolescents caribenyes passejen els seus cossos mossuts per aquest sol d'agost. Un vestit vermell a l'aparador desplega imatges que et captiven. Un japonés amb cascos de pam passeja entre la gent. Una nena britànica col·loca els ulls en forma de plat al veure la seva bola de gelat de pistatxo esclafada a terra. Carrers de pujada, petites places amb noms reials i aquella davallada de la tarda. Amics de milers de postals compartides, abracen una taula en terrasses del Born, conformant-se com a centre de converses. Paraules de record, futur i incerteses. Les coses que sempre surten però aconsegueixen interessar-te, de nou. El teu club preferit, viatges físics al nord, viatges mentals amanits amb alcohol i drogues. Techno-pop a la retina, en nits a sales del carrer Almogàvers. Cançons de The Smiths i Postal Service que tornen i creen somriures de complicitat. La fresca lleugera arriba congelant suor i torridesa. Sopar d'amanida de canònges, tempura al punt i gelats de mandarina. Mires el volant al seure, amb les mans a tres quarts de deu i un cigarro encès en una d'elles. Cert cansament comença a abraçar-te. Mozz canta ' we have it when our friends become succesful' i trigues una mica a reconèixer que t'emociona. Mires el retrovisor en busca d'una imatge de no saps ben bé què. Del que mai voldries semblar però no voldries deixar se ser. Un passeig per la teva rambla preferida i veïna serveix per cloure el dia. Una mà entrellaçada serveix per adonar-te de certes mancances que arrossegues. Tornes a ser al mar gairebé sense adonar-te'n. De lluny sona Ladytron en un dels xiringuitos de la platja. Gent menys guapa del que creu ser creu divertir-se sota les umbrel·les fabricades de pinassa. La lluna segueix allà i et fa adonar que és moment de tornar a casa. Aquella bucòlica hora dels perdedors que sempre, arriba tard o dora. Veus un disc de Mishima el cotxe i saps que irremediablement el posaràs, encara que no sigui el més aconsellable...


Comentaris

  • Detalls[Ofensiu]
    bocidecel | 13-08-2008 | Valoració: 10

    Música i molts petits detalls ben descrits que semblen inconnexos, però van lligant una acurada descripció d'una vida en un dia d'estiu. Molts detalls que fan reviure emocions, que parlen de tendresa, de lleure, de melangia, de solitud.
    M'ha agradat. Un plaer llegir-te.

    Una abraçada.