Microrelats (II)

Un relat de: Miquel Bohigas Costabella

La carretera

En J.P.L. i en G.B.L, de dinou anys, surten engrescats del bar. Pugen al cotxe i enfilen carretera amunt, rabent. Al cap d'una estona passa rabent una ambulància, carretera amunt.

La masovera

El cotxe està tombat, més enllà de la cuneta. Les rodes de davant encara volten. La masovera de can Bosch ha sortit a l'eixida en sentir un gran sotrac. Ara mateix només sent la sirena d'una ambulància que s'acosta.

L'ocell i el gat

Al bell mig de la carretera, l'ocell s'ha salvat de miracle. El gat no ha tingut tanta sort.

Truita per sopar

- Aquest vespre faré truita, havia decidit la Pilar. Mentre estava remenant els ous, li ha semblat sentir un gran patac, allà baix a la carretera. - Deuen ser els de can Bosch, que tornen de batre, ha pensat, mentre engegava la tele per sentir les notícies.

Marlon Brando

"L'actor Marlon Brando va morir ahir, després d'una llarga malaltia".
Després de 20 anys, a Bopal, a la Índia, continuen morint de 10 a 15 persones cada mes a conseqüència de l'explosió de gas tòxic de la fàbrica de l'empresa americana Union Carbide.
"Al llarg de la seva vida l'actor havia interpretat nombrosos films, entre els què cal destacar …"

El padrí

En Joan Pol és un bon home. Fa pocs dies que es va jubilar i, per celebrar-ho, va regalar el seu vell cotxe al seu net, en Joan, que s'acabava de treure el carnet. -Jo ja no el necessito, li va dir satisfet. Però en realitat, ja havia decidit comprar-se'n un de nou, el molt punyetero.

Comentaris

  • Punts de vista[Ofensiu]
    Boris | 16-03-2020 | Valoració: 9

    Fantàstica concatenació de microrrelats, en un mateix esdeveniment has exhaurit els punts de vista possibles i encara algun més. Felicitats.

  • Habilitat[Ofensiu]
    Joana Llor Serra | 21-08-2012 | Valoració: 9

    Es molt difícil dominar el microrelat. Et falicito.

  • MOLT BONS[Ofensiu]
    Xavier Miralles Martínez | 12-01-2011 | Valoració: 10

    Molt bona la tirallonga de microrelats que de tots en fa un. Enhorabona

  • superbons,[Ofensiu]

    això i res més, és que són bons, eh!!!.

  • Genial [Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 20-10-2005

    Accelerat i trepidant, l'acció, argument, l'estructura, i fins i tot el llenguatge es accelerat i dona aquesta sensació de vertiginositat que no et permet parar, i amb quatre pinzellades expliques una història molt complexa, amb molts personatges, i ens conides a imaginar, a pencar com lectors, ens convides a acabar el relat en les nostres ments amb els quatre detalls que ens dones. Absorvent i ràpid... molt bo.

  • Guions - - - [Ofensiu]

    Absenta, moltes gràcies per les comparacions.

    Pel què fa als guions, has de saber que a RC sóm una colla que hem començat a adaptar alguns relats per poder-los portar a la pantalla, que li diuen.

    Com que sembla que està interessada amb aquest tema, què et sembla si t'agegeixes a la colla.

    Ara mateix afegiré una entrada al fòrum per què quedi constància de la iniciativa.

  • un Tarantino a la catalana??[Ofensiu]
    Absenta | 29-01-2005

    Ospes! m'ha encantat la teva manera tant cinematogràfica d'explicar els fets. De seguida m'han vingut al cap en Tarantino, el David Lynch, i, una mica del Capote, també.
    Has provat mai d'escriure guions??
    nus llegimus!

  • Res a veure[Ofensiu]

    Peres, no tinc res a veure amb el món editorial, ni amb el senyor Serra, Màrius tampoc, tujuru.
    No llegeixo gaire l'Avui, la veritat, però a vegades visito el web de Verbàlia.

    És que m'agraden els jocs de paraules, saps?

    Per enigmes, en Jordi Domènech (n'és un expert). Té un parell de relats publicats a RC

  • m'ha costat[Ofensiu]
    peres | 22-08-2004

    És el que en podríem dir un calidoscopi, a mig camí entre el relat linial i l'enigma. Segur que agradaria al Màrius Serra. Llegeixes els articles del Màrius a l'Avui (suplement de Cultura, els dijous... l'agost no, que fan vacances)? Si no els llegeixes, te'ls recomano. Si ja els coneixies, o si de fet ets tu mateix qui li edites els textos (tot pot ser, perquè a RC hi ha uns quants bons escriptors camuflats), disculpes per la gosadia.

    peres

  • A 200 per hora?[Ofensiu]
    Biel Martí | 29-07-2004 | Valoració: 8

    El cap et deu anar tant ràpid com el cotxe de'n Joan, sembla que et bullin les idees i les hagis de posar totes juntes en 10 línies! Refrescant de llegir.

Valoració mitja: 9

l´Autor

Foto de perfil de Miquel Bohigas Costabella

Miquel Bohigas Costabella

92 Relats

336 Comentaris

192244 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
Sóc qui sóc i quan vull, faig el què puc i el què no vull, no ho faig, si puc. A mitjans del 2004, quan vaig descobrir RC, em vaig posar a escriure i, durant uns anys, hi vaig ser força habitual. Després em vaig ficar al món de la fotografia i, darrerament al del teatre, on participo amb el grup IncreiXendo.

La meva pàgina web: miquelbohigas.com També penjo fotos a flickr.

Per si t'interessa, visc a la Vall de Llémena.


Els meus Relataires:



Envia'm un e-mail, si et sembla