Memòria

Un relat de: Perestroika
Pell de cansament embrutida
Fronteres de prejudicis
Que a mig foc - i sense canons-
atrinxeren ambicions.

Bombes sobre la consciència
I pedres a Cisjordània.
Fum en carrers desterrats
"Mandales, Burkes, Kalashnikov’s."

Controls militars i esperes
Tràfic de comerç just
Per sota la tanca –a ulls clucs-
De totes les nostres fronteres

Tarannà d’una terra
Mixtura de cultures d’un café de barri
Somnis en papers reciclats
Angoixa, por, terrorisme agrari.

Rius contaminats de petroli
I petroleres tacades de sang
El cafè és del nord, l’or més negre
Aniquilats els somrius d’infant.

Camperols que comercialitzen justícia
Indígenes que s’esvaeixen en la història
Petjades de guerres perdudes,
Assatjades cultures, memòria.

Comentaris

  • encara actual[Ofensiu]
    kispar fidu | 06-01-2017

    ei Peres!!!!! si, molt de temps!!!!!!
    per on deus parar? que et deu dur la vida?! o que li duus tu? (jo per Eslovenia, on els accents catalans costen de trobar en el teclat... jeje).

    Mira, avui, despres de molt de temps, he pensat en deixar-me caure a RC de nou i fer-hi una ullada! No se si t'havia llegit aquest poema, pero realment, despres d'haver estat el mes de maig als campde refugiats de Grecia... d'haver compartit vida amb siris i kurds que fugen de la guerra i sobreviuen per la vida... m'ha impactat molt mes.

    espero que la vida et vagi bonica!
    una abracada,
    Gemma

  • Memòria conscient[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 01-03-2011 | Valoració: 10

    Poesia sincera, forta, reflexiva i punyent. Dius veritats com temples amb el puny ben enlairat però amb la mà estesa. M'encanta el teu estil combatent, musical i lluitador. Tens un llenguatge ple d'imatges molt i molt poètiques, que et fan veure un paisatge, reflexionar i dir "sí senyor!". M'alegra descobrir-te i continuaré llegint-te. Una abraçada ben conscient.
    Aleix

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull, dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC

l´Autor

Foto de perfil de Perestroika

Perestroika

8 Relats

33 Comentaris

10975 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
Vaig arribar al món un càlid 5 de Juny, i en veure la realitat em vaig crear el meu món propi.

Envoltada sempre de somnis, d'acords de la meva guitarra, d'escrits, de lluita...

Mai no m'han agradat les coses fàcils d'aconseguir, potser és per això que la meva vida és un repte constant.


No seria res de la meva vida sense la música, els esplais, els concerts i les bones festes amb bons amics. I ara,perquè no, els dies sencers a la Facultat de Veterinària.

"No es poden apagar les ones
si ens queda la cançó
per fer-nos poble.
La nostra llengua és el nostre transport."

(Feliu Ventura)



Salut i visca la terra lliure! Gora Euskal Herria askatuta!

" No hi ha demà si no ets amb mi, acaronant-me, potser besant-me i tot a plena llum "

(Feliu Ventura)


" Ser bueno es facil, lo difícil es ser justo "

(Víctor Hugo)

-2005-



// Amb dues carreres en marxa, foulard i camisa verda. Un saxo que desafinarà els dijous i ben a prop de l'amor de la meva vida -i l'ànima que em dóna vida- segueixo batallant contra les injustícies del món a través del vers.

(2011)