Lliure

Un relat de: ROSASP

Senders llunyans del desequilibri, pardals enamorats del cel i del núvols piulen i s'estarrufen tranquils i pausats. De branca en branca salta el vent eixerit i descarat, que pren poc a poc els vestits als arbres de fulles caduques. És temps de muda.
Ressò de les aigües clares que sembren sobre la terra humus negre , molsa fresca i enlairen la bellesa de les flors boscanes.
Versos que són els cants melòdics de l'aurora, el fregament dels arbres i el tremolar del romaní al brunzit de l'abella que el xucla laboriosa.
L'or del reflexes del sol quan badalla de bon matí i de la llavor amagada que batega com un petit cor ple de vida.
Cada arpegi en el silenci és distint. Oloro cap a llevant, un lleuger perfum de mareselva, de lliri que s'obre, em verifica el teu alè.
Filtrat d'urbs, virginalment net, cristal·lí fins l'essència d'un minúscul bri de terra.
Es temperen els meus cabells i els acords dels meus pits, és l'olor inesborrable de la teva presència.
Cada arpegi en el silenci, es torna als meus sentits fragància d'espígol i farigola.
Cada arpegi en el silenci endinsa en el meu cap infinits pensaments que no pesen, com papallones juganeres.
M'acaronen mil bombolles que cauen a ritme lent i llisquen capricioses gemegant petits poemes. Em mullo i se m'encomana la llibertat dels teus braços de fada eterna.
Si tingués garantia de que no et cobriràs d'un pretèrit imperfet, de que no us envairan les deixalles, la poca consciència i l'especulació que sempre té fam de diners.
Si sabés que us sabrem preservar, per deixar-vos en herència a les generacions que arribin.
Si en tinguéssim garantia!



Comentaris

  • un concert de Chopin[Ofensiu]
    Capdelin | 29-12-2004 | Valoració: 10

    només hi faltava en aquest relat... de fons... una melodia de Chopin... melangiosa...
    però... no cal... l´harmonia, l´orquestra, la MÚSICA ja l´has posat tu... amb aquest brollar immens de paraules, de metàfores, de simfonies poètiques...
    no cal llegir... val més... ESCOLTAR i... gaudir.
    Felicitats... ets com una MESTRA...
    gràcies pel teu comentari a "somnis reals"... has fet una radiografia de l´AMOR perfecta...
    petons... ja saps que sempre estic amb tu... encara que de vegades sembli que desapareixo... sóc un fan teu.
    BON ANY, amiga!

l´Autor

Foto de perfil de ROSASP

ROSASP

312 Relats

1612 Comentaris

644899 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
Hola! Sóc la Rosa Saureu, una lleidatana somiadora de mena i una mica surrealista. Convertir allò que caço al vol en paraules és el més semblant a tenir ales. En el meu cas, escriure no és només una afició o una necessitat sinó una forma de sentir i veure la vida. Utilitzo la poesia, els contes i els relats curts per intentar expressar les petites i grans coses que omplen i buiden els dies.
Vaig tenir la sort de ser escollida per a la plaquette "Singulars d'un Plural" a la ciutat de Girona, en què poetes inèdits vam compartir espai amb autors de renom. Formo part del llibre de relatsencatalà.com versió 2.0 i del primer llibre de poemes. També he guanyat el segon premi de poesia Seu Vella de Lleida-2008. Aquesta empenta, junt als vostres comentaris i continu suport, han estat un gran estímul per continuar endavant.
El meu repte personal és aprendre constantment a viure. M'agrada la música, l'art en general, somriure molt i estimar tant com pugui. Estic enamorada de la meva llengua i sé que el nostre vincle és cada cop més fort i ferm.
Respecte a vosaltres, sento que ens uneix un fil comú que m'agradaria sentir sempre proper.
Per si necessiteu quelcom, el meu correu és: rosasaureu@telefonica.net
Gràcies per tot!

Si voleu, també podeu visitar el meu bloc de videopoesia


R en Cadena

El Vicenç Ambrós i Besa em va passar la cadena i jo l'he passat al Capdelin i a la gypsy

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")