Les multinacionals de telefonia i la indefensió ciutadana

Un relat de: Josep Bonnín Segura

No crec en les "bones intencions" de les multinacionals i sí, en les persones i en el treball ben fet, amb ètica i responsabilitat.
Explicaré a continuació el perquè d'aquesta afirmació i perquè les empreses familiars em són molt més de fiar -de tot hi ha a la vinya del senyor- que aquestes empreses multinacionals on tu et converteixes en un nombre i una referència; on no hi ha ningú que doni la cara i et pots perdre enmig d'un personal contractat, moltes vegades temporalment, no solen fer fixos, perquè no els hi baixi el compte de beneficis i estalviar-se doblers; i això fa que no treguis aguller si per desgràcia tens qualque problema en el servei que donen.
Tota aquesta introducció ve arrel dels problemes que he tingut amb diverses empreses de telefonia, també m'he assabentat que moltes altres persones passaren pel mateix tràngol que jo.
Abans de continuar, dir que existeixen persones que tenen un distint ordre de prioritats quan desenvolupen el seu treball. Que els importa més i en primer lloc l'atenció al client, perquè quedi ben servit i realment adquireixi , compri o contracti el que realment necessita. N'he conegudes moltes. Són més assessors que venedors, malgrat venguin els seus productes. Aquesta manera de fer, difícilment es troba a les multinacionals. A més les persones en les que arribes a contactar i debut a la seva infraestructura, cap d'elles té la responsabilitat de res així com tampoc tenen capacitat executiva per resoldre el problema, per tant es passen la pilota de departament a departament i a vegades pel mig és perd l'expedient o la reclamació, sense que es resolgui. Una cosa semblant pot passar dins de l'administració pública. Cada una té les distintes competències i s'ha d'ajustar a diverses legislacions. El ciutadà , a més de trobar-se molt lluny d'on es legisla, hem arribat fins als estaments administratius europeus -on la seva burocràcia molt cops totalment ineficaç i legislant pels mercaders, ens està sortint per un ull de la cara.
El més de setembre del 2007 vaig rebre una oferta d'ADSL (connexió Internet) per part de Telefònica. Jo estava amb un altre operador: Orange. En principi vaig acceptar l'oferta. L'operador que encara tenia , en qüestió d'hores me la igualà . Vaig parlar amb telefònica perquè es tornés enrere el meu compromís a la seva oferta. I a partir d'aquí el caos. Vaig perdre l'accés a Internet; vaig gastar molts doblers telefonant a un 902. Em sembla que és obligatori per llei que els serveis d'atenció al client siguin gratuïts, malgrat sembla que s'ho passen per l'entrefolre.
Després de 5 mesos de gestions, esgotat i sense saber que fer, vaig anar a veure al gerent de l'empresa MON DIGITAL Miquel Àngel Bibiloni, a qui vull agrair des d'aquestes pàgines tot el que ha arribat a fer per solucionar el meu problema , sens guanyar-hi ni un cèntim sinó tot el contrari i dedicant-li més hores que un rellotge de paret. Destacar la seva professionalitat per ajudar a resoldre una situació en la qual ell no hi tenia cap responsabilitat. Si aquestes paraules serveixen per fer-li una bona publicitat com a professional i empresa, que la té al C/Rectoria,13 de la nostra Vall, és simplement perquè s'ho mereix. Quan escric això ja tinc connexió a Internet, tot gràcies a ell. Però la seva gestió per ajudar-me a resoldre el problema ha estat impecable.
No vos embafaré amb la cronologia del problema. No portabilitat. No alliberament del bucle, pèrdues de l'alta....En poques paraules través perquè un altre servidor et pugui gestionar el servei. Com perquè després s'omplin la boca de l'alliberació dels serveis a Europa i ens topem amb monopolis encoberts amb permissivitat dels distints governs.
No fa estona vaig escriure que la Comissió Europea havia multat Telefònica per abús de poder i situació debut al tracte als altres servidors. També vaig dir que amb el que havia guanyat, la sanció li feia un pet a la vela. I per afegir vaig escriure que el servei d'Internet ens surt més d'un 18% més car que els altres ciutadans europeus, i em deman, que hi fa el Govern Espanyol?. O tal volta no som Europeus amb els mateixos drets i obligacions? O és que som europeus de segona, quan interessa?. M'encantaria que em responguessin. Però podria tractar-se del tercer pet a la vela.
Aquesta indefensió que he viscut, no és la primera vegada. La greuja que m'ha portat la situació no la comptabilitzaré amb doblers, ja que no empri Internet per fer una tasca dinerària. Sinó de moment lúdic i literària. Si l'hagués necessitat per un treball per altri, me n'haurien fet perdre molts, malgrat sé que aquesta situació, que a més d'afectar a la meva dignitat com a persona, passant-se els meus drets pels collons, els hi fa el segon pet a la vela a la multinacional esmentada, telefònica en aquest cas.
Qui, vist lo vist, no arribi a la conclusió de què governi qui governi, qui mou els fils del món és el gran capital, em sembla que té unes "cataractes" de mig dit de gruixa. I que llavors, més a més, algunes ens vulguin vendre el missatge de què es preocupen per la situació del món: canvi climàtic, deixar un món idoni pels nostres fills; que treballen per nosaltres i pel nostre benestar, etc. És com un insult a la intel·ligència i una manera no gaire escrupolosa d'intentar.-nós, a més de prendre el pel, passar per beneits i curts de gambals.
Tanc l'article repetint que crec amb les persones i jo per sort amb majoria de les que m'he topat a lo llarg de la meva vida, sempre hi ha hagut qualque siuró negre, han estat honestes i uns excel·lents professionals.

Comentaris

  • Aniversari[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • "Timofònica"[Ofensiu]
    Silent | 05-07-2008

    Europa és un llibre de contes amb prínceps,
    princeses, fades, gegants i dracs, on el país propietat de l'empresa de telefonia a que fas referència es diu Xauxa.

  • La indefensió de la gent gran[Ofensiu]
    T. Cargol | 04-07-2008

    Amb això de la liberalització se n'han fet moltes; en el cas de la meva mare: 82 anys, vaig haver d'anar a Fecsa-Endesa a desfer un embolic - li havien cobrat més de 600 euros de consum de llum en unsol rebut -. L'error va ser fer un contracte nou però no posar la lectura a zero: resultat com hi havia usuari nou i el comptador marcava un número, es factura pel valor d'aquest número.
    Com a lliçó d'això li vaig pregar que mai firmis res ni ensenyis cap rebut ni número de compte bancari, però l'altre dia una simpàtica noia d'Iberdrola se li va colar al menjador de casa i la va fer client. Quan vaig trucar al mòbil que va deixar no corresponia a cap noia. A la companyia em van assegurar que la donairen de baixa però que no em podien enviar cap fax ni em `podien donar cap referència de l'expedient obert per poder fer-lo servir en cas de pleit o reclamació oficial.
    Crec sincerament que el temps de la gran empresa multinacional ja ha passat i han de quedar totes en mans democràtiques.

  • Quanta raó que tens[Ofensiu]
    Nubada | 04-07-2008

    i que bé que ho has explicat!
    Qui més qui menys, tots podríem explicar alguna aventura amb Tefefònica o qualsevol altra operadora.
    Gràcies pel final optimista, és cert que sempre podem trobar persones de debò.

  • I tant!! Els de Telefónica són uns estafadors en potència[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 03-07-2008 | Valoració: 10

    L'article pareix caigut del cel perquè precisament avui he tingut una brega amb els de Telefónica. Resulta que també estava amb Orange fins que una insistent comercial em va oferir una oferta de Telefónica amb alguns avantatges. Rere haver-me convençut i assegurar-me que podia donar-me de baixa quan volguera, m'assabente que si vull donar-me de baixa em tocaria pagar una suculenta penalització (tot i que la comercial m'havia insistit que no) i que damunt l'oferta era molt més cara que la que em volien vendre. Telefone a l'empressa i em fan passar per un calvari burocràtic amb final incert.
    Per altra banda, jo vaig treballar a un proveïdor de Telefónica anomenat Atento a València on havia de vendre ADSL's a empresses. Recorde que ens van obligar a obviar la informació del cost de la instal.lació que per cert era caríssima i també ens van entrenar per no dir certes informacions (MENTIR). I efectivament, com tu has intuït els contractes eren molt reduïts i el salari una vergonyosa misèria.
    Per últim, com afirmes, les empresses quan prosperen acaben deixant-se molts valors en la seua ascenció i curiosament, d'aquesta forma arriben a assolir un èxit escandalós, però vull pensar que al final també la vida et torna el que li dónes...
    Ha estat un plaer llegir-te Josep, m'ha ajudat a esbravar-me un poc!

l´Autor

Foto de perfil de Josep Bonnín Segura

Josep Bonnín Segura

407 Relats

921 Comentaris

540026 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Vaig néixer a Ciutat de Mallorca l'onze d'agost del 1952.
He escrit des del catorze anys.
Sóc un aprenent de poeta.

Col.labor a les revistes: "Furn-All-Lugg" i a "Espais...de res a poc", on s'ha publicat per fases el meu recull: "Cançó de l'home de les mans arrugades i altres poemes de llum" i just ara s'està publicant per fases el meu recull "Esbart de boires"

M'han publicat (abril 2007) el meu primer recull de poemes amb el nom de "Cadències quotidianes" Edit.Can Sifre-Col·lecció L'Argentera

Maig 2009 editorial Can Sifre-col·lecció L'Argentera-prosa, m'ha publicat el llibre de relats breus: "Sota la meva mirada"

He participat en dos llibres conjunts: "10x10 microrelats" Edicions de la Quadriga S.L. i a "Erotisme som tu i jo" editat conjuntament relatsencatala.cat/emboscall.

Febrer de 2008- es muntà una performance amb la seva professora de flauta travessera Ana Belen Sánchez , titulat "La flauta i la poesia", on es conjuntaren poemes , prosa poètica i música. Es feu a l'església de l'Hospital de Sóller.


r El projecte del llibre-homenatge a Miquel Martí i Pol està maquetat, tan sols pendent de correcció i impremta. Gràcies al 25 poetes i poetesses que han enviat els seus poemes. l'editor és en Toni Cardona, Editorial Can Sifre. El seu títol serà: "Flaires d'enyor". En memòria de Miquel Martí i Pol, un poeta del poble"

Novembre de 2010 he participat en el llibre "Garbuix de contes" editat per l'Associació de Relataires en Català i l'editorial Meteora; amb el conte: "Glasonia, Història d'una volva de neu" i molt orgullós d'haver pogut compartir el llibre amb diversos autors i autores als que tinc molta estimació.

Octubre 2011 Col.laboració en el llibre de diversos autors de poesia social i de denuncia "Tensant el Vers" publicat per Meteora amb la col.laboració de l'Associació de relataires en català. El meu poema és "El prodigi del poeta"

He participat en el projecte del meu amic-poeta Marc Freixas, el seu recull de poemes s'ha publicat amb el títol "El llarg camí d'escriure" .He tengut l'honor d'escriure l'epíleg i l'amic comú Vicenç Ambrós el pròleg. Des d'aquí vull felicitar a Marc, perquè ha aconseguit acomplir el seu/ un poc meu també/ somni.

Octubre 2012 particip al llibre conjunt "Llibertat" Associació de relataires en català, editat per Meteora, amb el poemes "Esclau silenci" i "Cadenes"
Desembre 2012 al recull de contes "Les estrelles" amb el conte "Starkia i la desaparició de les estrelles"

Estim la paraula, i escric perquè el món recuperi la sensibilitat perduda, retorni a la fantasia , i visqui d'una manera més lúdica la vida.Ja hi ha prou crueltat repartida.

Sóc terapeuta energètic. I treballo l'aromateràpia i el massatge. També la gemoteràpia i flors de Bach. Havent incorporat una teràpia energètica: Sanació reconnectiva
Fa 3 anys he fet la mestria de Reiki, mètode USUI.
M'encanta quasi tota la música , toc la flauta travessera.Admir a Miquel Martí i Pol
M'encanta el seu vers "Tot és possible, tot està per fer"

"És injust que el qui porta l'eterna cançó ho faci en veu baixa" diu un vers meu.


Photobucket - Video and Image Hosting
Salvem de l'esfalt l'origen del Vol¡

Si voleu contactar amb mi, el meu e-mail: jkeops@hotmail.com

El meu bloc: Poemes de'n Josep

El meu darrer bloc creat: "Jo et portaré la llum"
Jo et portaré la llum

R en Cadena

"Helena em va encadenar i jo he passat la cadena a Camps de tristor i a Itaca"

(descobreix què és "R en Cadena")

AQUEST RELATAIRE
AGRAEIX COMENTARIS SINCERS, CRÍTICS I CONSTRUCTIUS. TOTES LES OBSERVACIONS SERAN BENVINGUDES, SÓC AQUÍ PER APRENDRE I MILLORAR! GRÀCIES!