Les llàgrimes d'M

Un relat de: Aina_R

- Per què plores?- li digué D tot posant-li la mà amb suavitat sobre l'espatlla.
- Algú o altre ho ha de fer, s'ha de plorar quan les coses moren- li va contestar M amb la veu trencada per l'emoció.
- Però potser no són mortes, potser hi ha esperança...
- Són mortes, t'ho dic jo, que li he mirat als ulls, i en el fons el fons no hi havia res, sols un munt de tristor acumulada, ni tant sols era un mar de tristor, si hagués estat un mar de tristor hi hauria hagut ones, i les onades són moviment, i el moviment és vida, i la vida és esperança, però allí... allí no hi havia res més que un munt de tristor acumulada, com un forat negre, com una taca d'oli quieta i absurda. T'ho dic jo, és ben cert, em pots creure.
- Així... així no hi ha res a fer, ja? No té remei?- va dir D que ja començava a sanglotar també.
- No, no hi ha remei, se li ha mort, certament com t'ho dic que el cor se li ha mort i ell ni se n'adona, no se n'adona perquè encara li sembla que batega, però avui, avui se li ha mort per dintre, quan ha deixat anar el darrer crit de la disputa, el seu cor s'ha tallat les venes, no ho ha pogut suportar més...
- I ara, ara que passarà? És que no hi veig sortida, renoi...- va contestar amb un sanglot que ara ja era més aviat un plor desesperat...

M es va mirar D carregada de tendresa i li va dir:

- No ploris, no et sentis malament, aquesta és la meva tasca, sóc jo qui ha de plorar cada cop que mor un xic més l'amor, cada cop que el món s'enfosqueix, que més cors moren i no obstant segueixen bategant, sóc jo qui rebé la càrrega, tu no temis, deixa'm a mi el desconsol, tinc llàgrimes per tota l'eternitat... Ploro perquè ell no n'és capaç, ploro perquè no se n'adona, ploro per l'amor que es perd, per l'amor que no es dóna, pel temps que es malmet si no s'omple amb amor, ploro, ploro, ploro, des del dia que em van prendre el recipient de tendresa on abocava el meu amor, ara en tinc i me'n sobra, i no el puc donar, i ploro cada cop que algú que en té no el dóna i el deixa morir, és la meva tasca, sóc jo, M de maternitat, sense nadó a qui acotxar...

D es va sentir molt emocionada per aquestes paraules i el seu plor enlloc de minvar no va fer sinó fer-se més intens i profund. I M de maternitat i D de dolçor ploraren llargament, i les seves llàgrimes regaren els camps i floriren les flors, i sorprengueren a la riba d'un riu una parella que asseguts i empesos per la humitat i el perfum de primavera es deixaren estimar mútuament i feren l'amor, i dins el ventre d'ella creixerà una nova vida carregada de nou amor per donar... M potser ni ho sospita, però ella segueix plorant sempre que l'amor sent desencís, sempre que l'amor es perd, sempre que una ànima es trenca, plora pels qui no tenen llàgrimes, perquè el món es faci partícep de la pèrdua...

Comentaris

  • UN RELAT MOLT MADUR![Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 30-06-2008 | Valoració: 9

    Escrit per una persona que no ho es tant! Jo admiro els espriptors que poden reflectir en el paper un sentiment que potser han sentit d'algú altre i ho han explicat, a mi em costa molt escriure del que no se, haig de tocar temes viscuts i els que més m'agraden son les históries de la meva infantesa i algunes que m'han explicat tant bé que les he pogut esciure. Gràcies pel teu comentari i gràcies per llegir els meus relats. Ens tornarem a trobar, segur...!

  • Que trist[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 28-06-2008 | Valoració: 10


    Que trista no la història? Està molt bé el relat, expresses uns sentiments molt forts, i tristos per suposat. M'agrada com escrius. Gràcies.

    Un salut!
    ullsblaus1

  • Són, xicona,,,[Ofensiu]
    rnbonet | 27-06-2008

    ...- per què he de dir altra cosa?- pensaments i vivències de jove, ben explicades. Res de l'altre món, però vàlides, perquè denoten un cor tendre, ganes de viure, emocions gens encobertes -amb algun pàlpit intern i no dit mai, això sí!-.( Per alguna cosa els secrets són això, secrets).
    Salut i rebolica, xicona!
    PS. Encantat de llegir-te i gràcies per l'honor del 80.

l´Autor

Foto de perfil de Aina_R

Aina_R

28 Relats

77 Comentaris

36283 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Mai he acabat de saber quines coses són importants a destacar en la biografia d'un mateix...
El 2008 es publica Dotze pessics de vida sota el pseudònim d'Aina Roig, és en aquest moment que neix Aina_R i que començo a publicar alguns dels meus textos i poemes a relatsencatala.cat
El 2015 perdo una mica la vergonya i es publica Swing Club, Deixa't endur per la música fent servir el meu nom Anna Masnou. www.resalt.cat/swingclub
El 2021 surt una guia de l'Ansietat al Benestar (en català i castellà) i un conte Adéu, Avi (en català, castellà i anglès)
Vaig néixer en un poblet envoltat de boira, fa ja un bon grapat d'anys
A P-4 (com a tothom, suposo) em van ensenyar com ajuntar les lletres per fer paraules, i les paraules per fer frases, des d'aleshores, escriure es va convertir en una activitat tant natural com respirar.
Encantada de poder publicar aquí i de poder llegir també als autors meravellosos que hi ha.
Una abraçada :)