LES AMIGUES DE LA LLUNA

Un relat de: Montserrat Cuadros Puig
Ja és de nit!, i tot escoltant el cric cric dels grills i les granotes cantant a l’estany, es pot contemplar la nit estelada d’una màgica nit d’estiu.
La granoteta Rocla, com cada nit abans d’anar-se’n a dormir, observa la esplendorosa Lluna al bell mig del cel junt a unes boniques estrelles que l’acompanyen, brillants com petites espurnetes de diamants.
La petita Rocla està totalment eclipsada per la bellesa del cel en la nit, com li agradaria poder saber que fan les estrelles i la Lluna allà dalt!. Relaxadament, s’estira damunt d’una fulla de nenúfar al mig de l’estany i mira cap al cel.
Però al cap d’una estona..
-“Rocla, cap a dormir!”-diu la mare
-“Ara vinc!”- diu la Rocla. Com cada dia abans d’anar-se’n, envia un petó a les seves estimades estrelles i a la Lluna.
Fent tres saltirons ja és a casa. Se’n va cap a la seva habitació i es posa el pijama, però abans d’anar a dormir primer passa pel bany.
Quan arriba a l’habitació la mare li fa un petó de bona nit i el pare de seguida ja hi és:
-“Avui tindràs un conte molt especial, filleta meva: Les amigues de la Lluna!”- diu el pare.
“És tracta d’un conte màgic i meravellós des de fa molts i molts anys, quan la Lluna encara estava tota sola i avorrida, sense ningú amb qui jugar i ningú qui li fes companyia”
La Rocla, impacient per escoltar-lo, es posa dins el seu llit. El pare s’assenta al seu costat, obre el conte poc a poc i comença a explicar la bonica historia que diu així:
“Heus aquí, fa molts i molts anys quan el dia s’acabava el Sol marxava, i amb un adéu donava pas a la Lluna amb la qual arribava la nit.
El Sol, durant el dia estava molt divertit, ja que tot era clar i podia veure i escoltar tot el que hi havia al seu voltant: cotxes amunt i avall, la xerinola d’uns infants jugant..) però tot canviava quan arribava la nit.
La Lluna feia un gran esplendor a dalt del cel, però no era el mateix. Els infants eren tots a dormir, el silenci dominava en l’ambient i tant sols es veia llumetes brillar pels carrers de la ciutat. La Lluna, es sentia sola i trista, doncs trobava a faltar algú que li fes companyia.
Un dia, la Lluna ja no va poder més i de tant sola que es sentia es va posar a plorar, però quan li van caure les llàgrimes no us podeu arribar a imaginar el que va passar. Les llàgrimes eren màgiques!.
-“Oh!, quina meravella!”- es deia la Lluna bocaoberta i sobtada.
De cada llàgrima, sortiren milers d’espurnes lluentes i plenes d’energia, semblava que brillessin al compàs d’una esplèndida melodia, i ràpidament cada una d’elles es van anar situant al voltant de la Lluna escampant-se per tot el cel, donant més esplendor a la nit.
La Lluna estava radiant de felicitat, doncs sense esperar-s’ho li havien sortit unes amigues especials, arribades per art de màgia i a més, eren precioses!.
L’endemà, la Lluna es va dir :
-“He de buscar un nom a aquestes amiguetes tant petites i boniques”.
I llavors va començar a pensar i a pensar, fins que per fi va trobar el nom idoni per aquelles brillants espurnes:
-“Estrelles!”- va dir.
I així fou. Les estrelles cada dia estaven molt enjogassades: unes fent estels fugaços, altres anaven fent formes i així es crearen les constel.lacions:l’Óssa Major i l’Óssa Menor..).
A partir d’aquell dia, ja res era igual quan arribava la nit. La Lluna i les estrelles es feien gran companyia compartint bells moments i fets que no oblidarien mai. Poc a poc la seva amistat anava creixent, fins a arribar al punt que la Lluna ja no podia estar sense les estrelles i elles tampoc sense la Lluna.
Les estrelles estimaven tant a la Lluna que a vegades li cantaven:
“La Lluna, la pruna,
vestida de dol,
son pare la crida
sa mare la vol”
Ara la Lluna ja tenia amigues, algú amb qui compartir la nit i això feia quelcom màgic i especial que hom a la Terra podia copsar.
- “I conte contat, ja està acabat”- diu el pare.
La Rocla ja està ben adormida, el pare la besa i va a dormir.
L’endemà, la petita granoteta va sortir cap a l’estany per contemplar la Lluna i les estrelles d’una manera especial:
-“Mira!, un estel fugaç!”
La Rocla va pensar que les estrelles jugaven, però no obstant va adonar-se que la Lluna brillava més que mai. La granoteta els tirà un petó com de costum, però la Lluna sabent que ella ja sabia el seu secret, la va mirar i li va fer un gran somriure tot picant-li l’ullet.
I a partir d’aquell dia tots els infants que saben el secret, per la nit miren el cel i observen la Lluna amb unes estrelles que no es cansen mai de jugar i no paren de brillar!
I tu, ho has vist?

Comentaris

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest conte, presentat al “Concurs ARC de Contes Infantils 2012. Les estrelles”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà (edició prevista per a finals d’aquest any).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC (Comissió Concursos)

  • És un...[Ofensiu]
    Bonhomia | 27-04-2012 | Valoració: 10

    ...gran conte per a infants, sens dubte. Està escrit amb delicadesa i amb una màgia sublim, que ens transporta al món de la fantasia natural.


    Sergi

  • Humanitzar...[Ofensiu]

    Humanitzar els animalons és força efectiu, és un recurs que agrada als petits i als grans i ens apropa de bell començament en la fantasia dels contes.
    M’han agradat les llàgrimes de la lluna!
    Benvinguda a relats!
    —Joan—

  • Amorós[Ofensiu]
    Frèdia | 07-03-2012

    És un relat molt amorós i coincideixo amb el que diuen altres comentaris: aquest és un conte ideal per explicar just abans que els nens vagin a dormir, perquè és indubtable que provocarà somnis preciosos. Veig que és el primer relat que penges. Sigues, doncs, benvinguda. I explique'ns més contes, please.

  • free sound | 07-03-2012 | Valoració: 10

    Gràcies pels mots.
    Sempre esclaten. Com més el llegeixes, més encant hi trobes al conte. Com a la vida. Amigues de la lluna per sempre.
    A vegades veiem més coses de les que voldrien... Una abraçada

  • Molt maco i molt dolç...[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 04-03-2012


    Et puc ben assegurar que l'explicaré als meus petitons quan demanen que els hi expliqui un conte calentons al llit i amb els ullets mig tancats.

    Segur que tindran bons sons...

    M'agrada't molt.

    Gemma

  • ..!!![Ofensiu]

    Free sound quin rodolí tan sonor que has fet! ,m'ha agradat molt. Lienu no m'importa en absolut que l'imprimeixis, al contrari m'agrada saber que li explicaràs a un infant, a la teva filla, ja és del que es tracta.
    Gràcies a tots pels vostres bonics comentaris. Una abraçada.

  • la pell de gallina!![Ofensiu]
    lienu | 02-03-2012 | Valoració: 10

    el relat que has fet, m'ha possat la pell de gallina, si no t'importe, l'imprimire per poder llegir-lo a la meua petita!!!!

  • Hola! M'ha agradat molt![Ofensiu]
    allan lee | 02-03-2012

    és un conte molt bonic per explicar a un nen abans d'anar a dormir. Té molta brillantor i màgia!
    Una abraçada

    a

  • Bon relat[Ofensiu]
    free sound | 02-03-2012 | Valoració: 10

    Amigues de la lluna…
    Un bonic passeig per les paraules i per les estrelles.
    Felicitats! Amb magia i dolçor, m’ha encantat.
    La granota ha fet croc-croc, els grills han fet cric-cric
    i la lluna fa xim-xim…les estrelles van seguint.

  • Hola a tothom[Ofensiu]

    encantada de poder compartir aquest concurs amb vosaltres!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Montserrat  Cuadros Puig

Montserrat Cuadros Puig

2 Relats

11 Comentaris

35018 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia:
Nascuda a Biosca i mestra d'Educació Infantil. Des de sempre m' ha agradat molt el dibuix i el món de l' educació m' ha despertat la passió d'escriure contes.

Contes publicats:
2012 " Les amigues de la Lluna" - recull de contes infantils varis autors " Les estrelles" Meteora
2014 " Ressò d' anhel català" inclòs al llibre " 9 relats per a un 9 estat" Paralelo Sur Ediciones
2015 “ Les amigues de la lluna” en format àlbum il.lustrat
2020 “ Núvols de...”

JA A LA VENTA - " Les amigues de la Lluna" , conte il.lustrat, cartoné de 26 pàgines.
i "Núvols de..." dispinibles a AMAZON

Fotografia : Posta de Sol a L'Escala (Costa Brava).

"La naturalesa té guardats paisatges únics per mostrar-nos i a la vegada impresionants!"

Últims relats de l'autor