La platja

Un relat de: crissarc
Capítol 1: Escenari i dramatis personae

Diumenge al matí.

Una platja.

Un dia nuvolat d'hivern.

Un vaixell de pesca força vell, però ben cuidat.

Un vell pescador amb un pinzell i un pot de pintura.

Un banyista tremolant (al febrer fa fred). L'aigua està gelada.

Una família en un monovolum. Pare, mare, quatre nens i un gos. Fent cas omís del senyal de trànsit, el monovolum circula per la sorra de la platja.

Un guàrdia urbà. La gorra i la pistola conformen la seva personalitat.


Capítol 2: Intel•ligència emocional?

Un nen juga, embruta amb sorra el casc acabat de pintar del vaixell.

El vell pescador s'enfada i crida el nen.

El pare del nen crida el pescador.

El nen plora. Els seus germans es riuen, i bolquen el pot de pintura. Tots els nens es posen perduts de pintura.

La mare acaba també plorant.

El guàrdia apareix, saluda reglamentàriament i intenta intervenir en el conflicte. Finalment crida tant com la resta dels personatges.

Un dels nens li treu la pistola. El guàrdia no se n'adona.

El gos mira l'escena somnolent. Badalla, fa uns passos, i orina al casc del vaixell.

El banyista dubta entre banyar-se (què freda està l'aigua!), vestir-se i retirar-se o intervenir en la discussió. Opta per la segona opció, amb bon criteri.

El guàrdia agafa el mòbil i crida la patrulla.

El monovolum perd oli i deixa una taca negra a la platja.


Capítol 3: Això és civilització

A la tarda la platja és buida, queden només les restes de la batalla: pintura, oli, orins i la pistola, mig enterrada a la sorra.


Epíleg

La brigada municipal retira el vaixell de la platja, no tenia el permís administratiu en regla.

El policia està suspès de sou i feina per haver extraviat l'arma reglamentària.

El banyista és al llit, amb grip.

El monovolum es va quedar tirat a l'autopista, la factura del taller supera els 2.500 euros.

El gos dormita al menjador de casa.

Els nens juguen a l'escola.

Els pares dels nens sospiren esperant ... que no arribi el cap de setmana.

Comentaris

  • És interessant...[Ofensiu]
    AVERROIS | 03-05-2011 | Valoració: 10

    ,,,aquesta història en flaxos, telegrafiada metodicament com escenes marcades per un temps, imortalitzades diria jo com negatius fotogràfics. És diferent i com he dit abans interessant, seguiré llegint-te.
    Una abraçada.

l´Autor

crissarc

5 Relats

3 Comentaris

2336 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00