la flor del correllengua

Un relat de: Marc Freixas

Una flor
creix entre la gent,
parla de l'avui, del demà,
present i futur...

i mai més de l'ahir malaltís
del nostre passat maltractat!!


que ja dic jo
que els fills de puta moren sols
mentre el correllengua parla clar del meu país...

mentre la flor creix
la vida es justifica entre la gent,
l'amor no té límits per seguir avançant,
la raó s'esforça, lluita per un sentiment compartit


la flor del correllengua
creix entre la gent,
parla de l'avui,
del demà,
present
i futur

Comentaris

  • genial[Ofensiu]
    SomriureXsobreviure | 19-08-2007 | Valoració: 10

    m'has deixat sense paraules, com sempre.

  • la lluita continua![Ofensiu]
    gore_cat | 06-12-2006

    que mai es deture la lluita! hem de seguir promocionant la llengua, no hem de permetre que res ni ningú l'oblidi. Hem de seguir regant aquesta flor que ens durà a la llibertat...

    realment fantastic el pomema!!
    salut! i a seguir lluitant!!

  • Cultivem tots aquesta flor![Ofensiu]
    Libertas | 03-12-2006 | Valoració: 9


    L'hem de cultivar tots la flor del correllengua, i tan bé, que encara que ens la vulguin arrencar, aquesta estigui tan arrelada que no ens la pugui robar ningú, ningú. Reguem-la cada dia i amb molt d'amor, així la nostra petita creixerà fins a tal punt que la voldrà tothom i tothom la regarà.
    Estimem la nostra llengua i la nostra cultura, i mirem d'aprofundir en elles perquè no ens les puguin prendre.

    Sempre amb la nostra cultura.

    Libertas

  • I quina flor..^^[Ofensiu]
    Fada vermella | 23-11-2006

    Coneguent l'historia de de la meva terra, estic amb la flor.. mirem el avui i el dema el present i el futur.

    Som i serem!

    Un bes desde Xàtiva!
    De Salses a Guardamar i de Fraga a Mao.. "la flor no es marxita"

    Fada vermella.

  • Animo a tothom a que votem amb 10's, com he fet jo.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 21-11-2006

    Animo a tots els relataires que se sentin catalans a que votin amb un 10 (un sol 10, no fem trampes) aquest relat que ara llegeixes (si cal, posant un nou comentari), per contrarrestar l'1 que li ha encolomat aquella persona despectiva de llengua castellana. (Jo ja he votat un 10, com podeu veure a sota.).

    Tinc tot el dret a fer aquesta crida.

    En fi, m'agradaria que colaboressiu. Apa, salut i visca Catalunya lliure!!!

  • Enhorabona i sempre endavant![Ofensiu]
    kukisu | 21-11-2006

    Hola Marc, crec que el teu poema expressa uns sentiments compartits per moltes persones que veiem la nostra llengua menystinguda cada dia. Si nosaltres no l'estimem, qui ho farà?
    M'agrada llegir-te, company.
    Una abraçada

  • I que creixi la flor!!![Ofensiu]
    Ze Pequeño | 14-11-2006

    Hola marc.

    Feina molt de temps que no passava per aquí. Crec que darrerament estic massa mandrosa. Però tot el dia que veig aquest títol a "Els últims comentats", i tot el dia que espero tenir un minutet per mirar-me'l. I crec que ara el tinc.

    Sóc tafanera de mena, així que no he pogut evitar fer una ullada als comentaris i mira tu, que se m'ha encès la sang!

    Tal com comença el poema, els primers versos, he tobat a faltar el passat. Em sembla fantàstic que es parli del present, em sembla encara millor que es parli d'el futur, ja que remarca les ganes de continuar endavant i sempre millor. I em sembla també fantàstic que la flor creixi, que siguem nosaltres les persones que la fem créixer.

    i mai més de l'ahir malaltís
    del nostre passat maltractat!!

    Sí que és veritat que els mals records, millor no recordar-los, però personalment penso que no s'han d'oblidar mai, doncs probablement, gran part de la força que fa que es parli del futur, de la força que ens fa anar endavant, prové d'aquest passat malaltís, que en certa manera, ens ha enfortit.

    Del que no sóc partidària és de l'expressió "que els fills de puta moren sols" i no em refereixo al significat, sinó a l'expressió usada. Això ja és una qüestió de gust personal, crec que aquests mots, malgrat potser ser encertats, trenquen una micona l'encant del poema. Ja dic, és una qüestió de gust personal. Entenc el que vols dir i no t'ho discuteixo, ans al contrari, t'aplaudeixo.

    M'encanta que la flor continui creixent i, n'estic segura, amb veus com la teva mai no deixarà de parlar.


    Una abraçada marc.


    Salz.

  • m'ha costat molt posar nota[Ofensiu]
    Pepastor | 14-11-2006 | Valoració: 10

    - Dec entendre que s'ha de contrarrestar "una mala nota"?
    - Si, és clar.
    - Encara que aquesta idea siga contraria als meus principis?
    - Si, és clar.
    - Aleshores, perquè passa això?
    - Perquè passa, conforme podria passar qualsevol altra cosa que s'ens va presentant al llarg de la vida.
    - Ja vaig entenent-ho. He de decidir si pose una bona nota per a contrarrestar l'1 del de l'especie de boadella o no posar nota conforme als meus principis.
    - Si, és clar.
    - Ho haig d afrontar amb decisió (encertada o no), seguretat, coratge, dignitat, respecte... bla, bla, bla,...

    besets
    pepastor

  • Estic d'acord, Follet Groc.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 14-11-2006

    Crec que el Follet Groc té una forma de parlar un pelet agressiva (tampoc intolerable, tot sigui dit), però també crec que té raó.

    Si els espanyols no ens tracten amb la dignitat que mereixem (encara que sigui només com a persones), ja podem marxar d'Espanya. Que ens fotin fora ells, si no ens volen.

    Apa, visca CAT lliure!!!

  • Vull l'autodeterminació!! Visca el Correllengua!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 13-11-2006 | Valoració: 10

    Poso un 10 per contrarrestar l'1.

    I, si no fos perquè seria immoral, posaria un segon 10 i tot.

    Qui és Espanya per treure'ns el dret a ser lliures amb aquesta despectivitat, i, entre d'altres enormitats, suspèn aquest poema amb la nota més baixa sense un bon motiu??

    Endavant, Marc Freixas!! Ja veurem qui pot més!! Salut!!

  • mmm...[Ofensiu]
    Boadella | 13-11-2006 | Valoració: 1

    Me parecería muy bonita tu poesía y la acción denominada correllengua si no fuera porque confunde una lengua con un "país", que dices que es tuyo, con una ideología política.

    Hay muchos lugares donde la gente habla esa bonita lengua y que se sienten agredidos por esa invasión de los adoradores del dios del nacionalismo pancatalanista.

    Con que los que no comparten tu credo son fills de ... Que los odias; mientrs que la acción política del correllengua es "el amor, que no tiene límites para seguir avanzando". Te adjudicas la razón suprema y ejecutas la metáfora de tu ideología como flor, que crece entre la gente. que lucha, por un sentimiento puro y eterno, divino.

    Cuánto amor!

    Y cuánto odio!

    Besitos

  • mmm......[Ofensiu]
    Pepastor | 12-11-2006

    m'agrada molt aquesta fermesa cap a l'autodeterminació, si em permets l'expressió, és clar!

    besets
    pepastor

Valoració mitja: 8.57

l´Autor

Foto de perfil de Marc Freixas

Marc Freixas

725 Relats

1414 Comentaris

872155 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
Vaig neixer a Sant Pere de Riudebitlles -poble situat a la comarca de l'Alt Penedes amb provincia de Barcelona- un 13 de gener de 1975... o sigui que jo vaig arribar quan un impresentable moria pel be de tots en aquest mateix any.
Es ben cert que jo tambe soc fill d'una generacio covarda, pero per fer-hi quelcom, faig servir el poema com a fil conductor de la meva propia vida, i aixi, d'aquesta manera ressegueixo el bell paisatge de punta a punta amb el vers ben primitiu i nu... sense poema no soc res, i aixo ho saben be la gent que m'estima i m'envolta per aquest fotut mon que ens fa viure sempre depressa i a contracorrent.
Tinc una dona meravellosa,i dos fills maquissims : la Marina de 10 anys i en Biel de 3.
Prefereixo que no em valoreu, gracies.