La caputxeta prenyada

Un relat de: La Banyeta del badiu


- Sóc la Caputxeta, i com sempre vaig a veure a la meva velleta. Sempre esta malalta, ep!... Torna enrere, això és d'un altre conte: el de "La Caputxeta emprenyada".
No, avui no us vull contar aquesta versió, ni cap d'altre molt més suada que la que ja us vaig contar l'altre dia.
Avui us contaré la versió que tota la família la té "vetada".
Doncs bé, per variar anava a veure l'àvia que crec que tenia més cuento que en Calleja, és hipocondríaca i creu que té totes les malures del món mundial. A més és tossuda com una mula, a veure què li costava anar-se'n a viure en una urbanització més a prop de casa de la seva filla (la meva mare), així, jo no hauria de fer tantes caminades en va, cistellet amunt cistellet avall.

Doncs la història és remunta uns quants anys enrera, jo era joveneta i fadrina, i l'àvia encara no era tan àvia com això, jo tenia quinze anys i l'àvia encara no cinquanta. L'àvia se les entenia amb un caçador, que l'anava a veure cada setmana, a veure com es trobava, i sempre se la trobava al llit i sense calces i es clar ... li ensenyava com li anava l'escopeta que sempre la tenia carregada per l'ocasió. I pensareu com ho sabia jo això, doncs molt fàcil... abans d'arribar a la casa, en el porxo, em trobava el tanga de l'àvia per terra i li sentia la veu per la finestra, gemegant fins que el caçador sortia per la porta tancant-se la cremallera dels texans amunt. Ell amb un gran somriure amb saludava i jo entrava a portar-li el dinar a la "pobre dona" que estava al llit tota adolorida però amb morta gana, i amb un somriure similar al del caçador.

En aquests deu anys que ha durat la broma, d'anar amunt i avall pel bosc fosc i ombrívol, el caçador no ha trobat mai al llop, però jo si !.
La primera vegada que el vaig trobar, era a la tardor per això jo ja portava la caputxeta vermella, feia humitat.
Ell, el llop, la primera vegada que el vaig veure estava recolzant-se en un arbre amb les urpes del davant creuades. Portava uns "pirates" texans amb un forat en el cul , d'on li sortia una llarga cua gruixuda, llarga i peluda, i portava un "polo" blau-marí amb un animaló brodat al pit, de color verd.
Ell va dir-me que és deia, Llop, el Llop.
Tenia una xerrera i un do natural per ensibornar a les noies i jo que encara era fadrina em va encisar i li vaig cantar tota la meva història. Ell que era més viu que la fam, és va interessar pel meu cistellet. - Què portes maca en aquest cistellet ?.
- Doncs unes figues per la meva àvia. Li vaig dir.
- Me'n puc menjar una reina ?. Jo li vaig dir que si i aleshores... d'una revolada em va tirar a terra i em va treure les calces i se'm va menjar ... la figa !.
En un altre contrada, me'l vaig tornar a trobar, tan encisador com sempre recolzat en un arbre. - Hola reina, avui també portes figues ?.
- No, avui no, avui porto carxofes.
Em va tirar a terra i se'm va menjar ... la carxofa !.
Aquesta conya, va durar un temps, fins que un dia jo portava una panxa que semblava que m'hagués afartat de mongetes amb botifarra, cosa que era veritat, era el menjar que més m'agradava aleshores.
La meva mare em va dir que estava prenyada i quan la criatura va sortir, era... molt peluda !, La mare em va preguntar a qui s'assemblava i jo li vaig dir - Al pare !. La mare de seguida ho va entendre, i em va fer prometre que aquesta versió no la contaria mai, però jo ja estic tipa d'amagar el meu fill dient que és la meva mascota !.

Comentaris

  • Ai, la Caputxeta[Ofensiu]
    Ligeia | 01-12-2006

    quantes possibilitats ens ofereix! Tu n'has buscat una simpàtica i un xic gamberra i jo (per aquí penjat està el relat) en vaig fer una més moderna i adolescent.
    Quan he vist el teu nom, se m'ha encès una llumeta i m'he dit:Badalona! I efactivament, ets la primera badalonina que trobo a relats.
    Encantada de llegir-te!

  • JAJAJA[Ofensiu]
    diesi | 08-10-2006 | Valoració: 10

    Ai la caputxeta... Però pitjor és l'avia, amb el tanga diu... JAJAJA he rigut molt.

    b#NaT#b

  • faig resum del que penso sobre el teu escrit amb una paraula[Ofensiu]
    Oluronbi | 29-08-2006

    G.E.N.I.A-L!!

  • acabo...[Ofensiu]
    Capdelin | 29-08-2006

    de tornar de vacances, espero que t'ho hagis passat tan bé com jo.
    Gràcies pels teus comentaris i amistat.
    Seguirem en contacte.
    Petons i una abraçada.
    PD. Per cert, quin èxit el teu escrit sobre la Caputxeta!

  • La podríem anomenar la caputxeta verda, no creieu?[Ofensiu]
    Scorpiaon | 24-08-2006 | Valoració: 10

    No havia sentit mai aquesta versió de la caputxeta vermella, jo li canviaria el color de la caputxa... Una història molt original i sense pels a la llengua com a mi m'agraden... una mica de xispa a la nostra lectura no ve mai malament... sempre llegim el mateix!
    salutacions

  • Sempre em surt la meva inspiració comercial...[Ofensiu]
    Maria Pilar Palau Bertran | 03-08-2006 | Valoració: 10

    El millor que has fet Pilar! jajajaja! no havia sentit mai aquesta versió tan peculiar de la caputxeta... :D En aquest bosc hi podíem posar una paradeta de calces no creieu... entre l'àvia i la néta en podríem viure tranquil.lament... Gràcies pel teu comentari de Guissona, però jo per valenta res ehh, per valenta tu! Esperem que no et passi la inspiracíó i segueixis en la teva línia, així ens seguiràs fent riure molt de temps...
    Un petonet ben fort!!

    Maria Pilar

  • Bona documentació d'aquest fet singular !!![Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 02-08-2006 | Valoració: 10

    Hola,

    Semla que amb la calor ens venen pensaments "lleugers", o som més que pensaments ?

    Farem de veuren's aquest agost ?

    mora.a@guimera.info

    P/D el cpa de setmana 12 i 13 d'agost hi ha el MERCAT MEDIEVAL DE GUIMERA

    Vindreu ?

    Una abraçada [ fraterna ] no de llop.

  • Veig que m'has fet cas![Ofensiu]
    rnbonet | 01-08-2006

    I t'ha eixit un relat redó, tendre, irònic, amb eixa dolçor mediterrània que tant et caracteritza.
    Un abraç. Molta salut i molta rebolica!


    ENHORABONA!!! ACABES DE REBRE UN COMENTARI ENCADENAT!

    Fes clic a la imatge i descobreix de què es tracta

    R en Cadena


  • ja ja ja[Ofensiu]
    Capdelin | 27-07-2006

    has superat la versió original, on només hi ha un dolent i totes les altres, santes verges de déu...
    Hòstia! Aquest bosc té quelcom d'afrodisíac i els arbres tot el dia calces amunt i calces avall: la Natura es grata en el pedrís... calenta!
    Petonets i una abraçada... no de llop caçador: de llop... poeta. ( no sé què és pitjor! je je )

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de La Banyeta del badiu

La Banyeta del badiu

150 Relats

452 Comentaris

180170 Lectures

Valoració de l'autor: 9.64

Biografia:
Badalonina de soca-rel.
Amb ànima de Palamosina.

web. importans per mi :

www.hospitalitat.org
Ajuda al nostre proïsme sensa paternalisme.

www.altarriba.org
www.protectoramataro.org

Ajuda als amics de 4 potes, ens estiment desinteresadament, Ells també tenen sentiments. :-)


M.Pilar Rovirosa i Sánchez.
- La Banyeta del badiu -