Imagino una revolta

Un relat de: Xantalam

*
Ja seria hora
que les paraules
encetessin revoltes,
que les més velles,
en volums cuirassats
d'enciclopèdies,
drecessin un braç
majúscul,
aurora de mots
lleials.

Ja seria hora
que les més joves
s'alcessin
sobre el serradís
de por, i el polsim
de quera,
entre els buits del cor
-tan ignorants-
quan corquen
batecs de lletres.

Ja seria hora
que el passat, sollat
i entossudit
no s'emmirallés
en el futur
-tan vel·leïtós-
ni caigués retut,
reescrit,
en volubles línies
de l'imprevisible.





Comentaris

  • Collons, xicona![Ofensiu]
    rnbonet | 14-07-2009

    Curt, però molt dens. Breu i amb força. Seriós -potser massa i tot-.
    I, al meu entendre, amb la força dels vençuts, què és, de veritat, l'única vàlida.

    Salut i rebolica, xicona!

  • Ja seria hora---[Ofensiu]
    Fidel | 13-06-2009

    que s'alcessin
    poemes com els teus
    al llindars de les portes
    de la ... victòria.


    Eii Xantalam !!!!, ja te'l comentaré millor. Tan sols uns primera lectura i m'ha atrapat. És d'una força brutal , i fins i tot et "perdono" que usis el mot 'lleial', que imagines que no m'agrada molt... El final sacseja, alta abstracció, difícil, molt bo realment.

    F

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140381 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic