Himne mínim

Un relat de: Florenci Salesas i Pla

Visca el mínim,
si essencial.
Visca el mínim,
si té un perquè.
Visca el mínim,
cal estalviar.
Visca el mínim,
no es perd el temps.

Visca el mínim,
sense melic.
Visca el mínim,
hi ha tant Narcís.
Visca el mínim,
pel coix i el ric.
Visca el mínim,
clar i precís.

Visca el mínim,
fora l'excés.
Visca el mínim,
sempre elegant.
Visca el mínim,
bo i res més.
Visca el mínim,
mai ignorant.

(Bah)


Comentaris

  • mínim, o màxim (bah!)[Ofensiu]
    atram | 17-04-2007

    de fet els extrems es toquen, oi?
    el famós "less is more" del minimalisme en arquitectura, ara ha donat pas al "more is more" contemporani, amalgama multidisciplinar de representació creativa virtual.
    Un nou Renaixement, el passat equilibri harmònic de la simplicitat, que donà pas a un nou barroc actual, mescla de disciplines artístiques en consonància estètica, festival d'imatges. I finalment la decadència de valors, que van de la mà de l'afectació màxima de les formes i caurem en un neo-rococó-digital?.
    No n'estic segura, de si l'himne mínim o l'himne màxim contenen alguna veritat. Segons el moment, l'espai, el mitjà, i en segons quines dosis.
    Resumiria jo: Avui vull mínim, que l'ànima vol calma i recés. Demà vull màxim, que el cos necessita festival estètic!

  • en aquest poema[Ofensiu]
    gypsy | 16-04-2007 | Valoració: 10

    fas bandera del "menys és més", que comparteixo si es refereix a despullar-ho tot i tan sols deixar l'essencial. L'austeritat com a himne de la bellesa.

    petons!

    gyps

  • Si existeix algun Himne màxim estaré encantat de llegir-lo...[Ofensiu]

    ...perquè com deia en Santiago Rusiñol:

    "Qui escriu un llibre de pensaments ha tingut un mal pensament d'escriure'ls, perquè tots aquests pensaments poden escriure's a l'inversa"

    Hi han problemes més importants al mon per perdre el temps amb aquest tipus de bestieses... i potser massa himnes.

    Apa, que tingueu un bon dia i no us oblideu de tancar la porta quan sortiu.