Vint relats de vint paraules

Un relat de: Florenci Salesas i Pla

VENJANÇA ANTICIPADA

Mai havia volgut tenir fills. Aquests, en adonar-se'n, van maquinar una venjança contra sa mare. Ella, astuta, s'avançà fent-los néixer.


EL PLANETA TASTAOLLETES

Mart, fart d'orbitar, fuig cap un altre sistema solar. Gaudeix del paisatge però troba el nou mapa estel·lar massa enrevessat.


MADURESA CAÒTICA

El dia que descobreix que l'amor és no existeix, la Roser no sap que fer perquè ella estima i és estimada.


ELS LLIBRE MENTIEN

En sobreviure com si res a la primera pluja, el cactus -sentint-se estafat pels botànics-, s'emprenya per sa vida d'abstinència.


GANES DE FOTRE

Flipomolt -M'agradaria ser peix.
Semenfot -A mi no.
El reencarnador és un sàdic: quan en Semenfot mor, el reneix peix.


DE LA FLOR AL POT, PER GELOSA

El pètal enveja el pol·len viatger. L'abella miop, confosa, se l'endú. Quina revenja mentre vola!... però quina decepció tornar-se mel!


VORACITAT

Plou i en Patufet s'amaga sota una col. Té gana i es menja una vaca.
-Muuuu- ressona a la vall.


L'HEROI DEL FUTUR

L'últim lector de la planeta pateix les burles dels ignorants, tots ells gent pràctica. Després, els salva la vida. ¿Calia?


INCAPACITAT D'APRENDRE

S'intercanvien els papers. Mentre un hi guanya, qui ho ha proposat surt escaldat. Tot i fracassar ho tornarà a intentar.


PREJUDICI PROTECTOR

L'Alícia prefereix els homes grans als grans homes: dels primers n'ha vist.
Avui s'ha enamorat. Perillosament, el seu principi trontolla.


COMPASSIÓ PURA

El borratxo s'abraça, plorant, al seu millor amic. Aquest no el coneix de res. En veure'l tan sol, fingeix tendrament.


CLASSE DE MORAL A L'ALUMNE EQUIVOCAT

-Si vostè hagués nascut mafiós, nazi o "conquistador", matar potser li semblaria quotidià.
-Perdoni, sóc assassí professional. -diu mentre l'executa.


EDUCACIÓ A DISTÀNCIA

Trasbalsats, s'assabenten que aquests darrers anys el seu fill s'ha casat dues vegades i ha estat pare. Prometen vigilar-lo millor.


VEÏNS SOSPITOSOS

Per l'esquerda del sostre s'escola sang. La família de dalt no amaga un crim sinó molts. Una mudança urgent s'imposa.


PACTE ROVELLAT

D'entrada, es prometeren sexe i tendresa eterns. Ara, ella té mandra de sexe i ell de tendresa: l'estafa és mútua.


SENSE PERDRE LA MENA

El miserable, en patir l'accident, canvia. Millora com a persona el temps just per oblidar-se'n i tornar a ser miserable.


VEÏNS, PORTA PER PORTA

Mai abans han parlat:
-¿Perquè ara només estén roba negra?
-Fa dos mesos vaig perdre la filla.
Mai més parlen.


TRENCAMENT D'ESQUEMES EFÍMER

Pujat al púlpit protesta per la fredor del món. L'atropellen i deu desconeguts l'ajuden. S'enamora d'un. Ara, feliç, continua protestant.


EL CADÀVER DE MODA

Tothom redescobreix l'escriptor mort fa cent anys. Els esquelets de les tombes veïnes -gelosos- maleeixen tanta flor pel nou ídol.


LA LLARGA ESPERA

El terratrèmol mou la pedra de lloc. Estirar les cames, després mil segles immòbil, és fantàstic. Ara n'espera un altre.

Comentaris

  • Rellegir revaloritza[Ofensiu]
    deòmises | 25-04-2008 | Valoració: 10

    Ja he llegit 1600 paraules i en llegiria unes quantes més perquè els teus Nanos són hilarants (és així?? tinc mandra de buscar...) i intel·ligents.

    Gràcies, Florenci Salesas i Pla (estic escapant de l'1 jaja), i segueix animant al carallot de l'Autobahn amb els teus comentaris, que en breu el veig tirant-se a les vies.

    Apa, vagibé, maquinista de la General. d.

  • Mooolt bons![Ofensiu]
    Onofre Bou Vila | 07-01-2008 | Valoració: 10

    Caram! Sobretot el primer, m'han deixat alucinat. Ho he de provar algun dia això dels microrelats.

    Salut!

  • Retorn[Ofensiu]

    Llegint aquests microrelats he tingut la sensació d'haver renascut a RC. Fa un temps jo també n'escrivia de microrelats, i sé l'esforç que suposa explicar una història en poques paraules. Buf! només de pensar-hi ja m'he cansat!

    En aquestes, el comentarista se n'adona que en Florenci està a punt de xafar l'ou amb el dit i crida: Prou!

  • Petites grandeses[Ofensiu]
    Biel Martí | 22-11-2007

    Algunes de les teves "miniatures" m'han semblat molt ben trobades. Demostres una capacitat de síntesi considerable. El del lector i els ignorants, el del cactus i sobretot el dels veïns que no havien parlat mai, extraordinaris. En canvi (per criticar una mica, no fotem), d'altres no tant (els que són més obvis, com els veïns que s'han de mudar o el del peix). Seràs sempre un difícil "rival" als mini-reptes!

    BM

  • hola![Ofensiu]
    ANEROL | 21-11-2007 | Valoració: 10

    has fet una bona cullita. Passes de l'absurd a la trascendència i, en alguns casos, frivolitat simpàtica i inteligent. També una mica d'humor negre. Ens llegim

Valoració mitja: 10