Èter

Un relat de: bresquilla

Et vas despertar amb la boca pastosa com la sèmola passada que reposava al plat del sopar a la taula encara per desparar. Un mal de cap com de mil turbines d'una central hidroelèctrica que no atura mai el ritme perquè mai hi ha sequera i el cabal no davalla. La llum massa brillant, els sorolls secs, però massa intensos.
Ja no et queden amagatalls a on defugir-los. I et notes fràgil i volàtil com una bombolla pàl·lida o com l'èter somnífer que t'ennuvola els sentits cada cop que t'hi lliures. Ets insaciable: plàcidament, com l'aire que respires, et regales a aquest gas volàtil que et pren, t'enlaira i t'arrossega als inferns dantians, i després t'eleva per damunt de tot i esdevens eterna i omniscient.
Tot és clar, ara, tot és nítid i ple de colors, no hi ha ombres al teu nou món. No hi ha dolor, ni patiment, ni passat.
Despertes; però amb la boca pastosa i amb visions inconnexes dels teus somnis invisibles.

Comentaris

  • Conec aquesta sensació[Ofensiu]
    gypsy | 10-11-2006 | Valoració: 10

    que descrius. Aquest desfici hipnòtic cap a l'abisme del cel blau, indiferent a les petites misèries com la nostra banal existència.
    És fàcil sentir-se insignificant i voler diluir-se en el tot absolut, en aquest èter plàcid que ens ofega a poc a poc i dolçament.

    Sensacions que aconsegueixes que sentim properes.

    gypsy

  • Benvingut/da...[Ofensiu]
    rnbonet | 10-11-2006

    ... en aquesta pàgina lliure on cadascú deixa caure part del soll de la seua vida, de les seues il·lusions, dels seus delers!
    Amb un curt fragment, com el que mostres, em sembla difícil puntuar-te. Ja anirem llegint-nos... Temps al temps!
    PS. "Bresquilla" en sona a País Valencià. És així?

  • Ple de sensacions![Ofensiu]
    Unaquimera | 05-11-2006 | Valoració: 10

    Benvinguda a Relats! Hi ha per aquí bona gent, autors per descobrir, escrits interessants... com el teu. Espero que després d'aquest text vinguin més...

    Has començat amb un relat curt, però dens... com la sèmola.
    Demostres força capacitat de descripció de sensacions i estat d'ànims, cosa que no sempre resulta fàcil.
    Fas malabarismes amb algunes imatges molt ben aconseguides sense que cap d'elles et caigui per terra: ben fet!
    El final té un encant que deixa amb ganes de més... "Despertes ... amb visions inconnexes dels teus somnis invisibles." Un bon contrast d'idees i de continguts semàntics.

    He trobat molt interessant el teu debut. Confio en saber més de tu, si aquest és el teu desig.

    Ara mateix, rep una abraçada nocturna i sincera,
    Unaquimera

l´Autor

bresquilla

2 Relats

7 Comentaris

1763 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Últims relats de l'autor