Estimats reis d' orient

Un relat de: Avet_blau

Estimats reis d' orient

Benvolguts Melcior, Gaspar i Baltasar,
aquest any no ha estat massa bo,
però malgrat tot, hem reeixit.

El vaixell ha tingut mala mar, massa sovint;
i desprès d'una tempesta n'ha arribat un altre,
sense temps quasi de lligar veles i fixar els sentiments.

Mar de fons perpetua, i un vent que mai dorm, fuetejant el cos, m'ha estassat les ales, i calat fins el cor.

El treball, es cada dia mes impersonal i monòton,
els braços amics, fugen en la foscor,
i a bord nomes hi porto suor.

Però en estones de bonança,
he recollit espurnes d' il·lusió,
i les he ajuntades en un llibre, ple de passió.

A vosaltres us demano, benvolguts Reis:
Melcior, tu em podries repassar els relats,
tu Gaspar corregir els poemes
i en Baltasar les reflexions.
I aquest serà el meu tresor, que portaré enllà del mar:

Relats, poemes i reflexions a la vora d'un Avet_blau.

Comentaris

  • M'ha agradat[Ofensiu]
    nuriagau | 08-02-2009 | Valoració: 10

    M'ha agradat aquesta carta-reflexió-desig que has redactat en aquet poema.

    Tu demanes.
    "Melcior, tu em podries repassar els relats,
    tu Gaspar corregir els poemes
    i en Baltasar les reflexions.


    T'han portat aquests regals? Si la resposta és afirmativa em copiaré la carta per a l'any vinent.

    Felicitats pel poema!

    Núria Gausachs i Cucala

  • 5è aniversari!!![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • "He recollit...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 31-12-2008 | Valoració: 10

    espurnes d'il·lusió" i de passió i d'escriure amb el cor a la mà.
    La teva carta és dura i tendra alhora, com el teu vaixell que navega a estones amb bona mar i a estones amb uns temporals que et sotreguen l'ànima. Així és la vida!
    Segur que els tres reis ja han près bona nota de les teves demandes. I segur també que et portaran de tot menys carbó, Avet_blau. El negre no està fet per a tu, observador incansable des dels cims nevats.
    Que tinguis un Bon Any Nou.
    Mercè

  • Quina carta més encisadora.[Ofensiu]
    JOANPG | 28-12-2008 | Valoració: 10

    M'agradaria ser el Rei Melcior i comentar-te tots els relats que has publicat i els que farás en un futur pròxim.
    Voldia ser el el Rei Gaspar i alabar-te els poemes que m'han fet gaudir del teu art i si pogués ser ajudar-te en els nous.
    Llàstima que no sigui el Rei Baltassar per rebatre o confirmar en un diàleg obert i sincer les teves reflexiós.

    Però, i en la vida sempre hi ha però's...
    Soc un pobre relataire que intenta millorar llegint a gent com tu que en sabeu i aprendre de tots els que actueu amb bona fe i a pit descobert, i per tant, com que no en sé, et puc animar a seguir endevan malgrat els entrebancs que patim molts, escoratjar-te a fent-se gaudir dels teus escrits i, amb tota humilitat, oferir-me pel que creguis convenient en la lluita contra les adversitats.

    Una forta encaixada de JOANPG

  • UNA CARTA PRECIOSA[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 28-12-2008 | Valoració: 10

    Si un demana el que necessita potser li portaran... Jo també voldria tenir un rei mag que em repasses els relats i me'ls corregis i em fes una critica ben formal. De totes les maneres tinc un "oncle Valencià" que em fa les vegades del reis i em visita tot l'any, si més no el tinc apunt davant d'un email i això ho valoro molt, ho fa sense anim de lucre, com els reis. Bones festes i el dia 5 de gener a la nit a dormir ben aviat, que aquests reis siguin els més abundosos per a tu.

  • Un secret màgic[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 28-12-2008 | Valoració: 10

    Tot llegint el teu dolç relat, he cridat amb to adequat, visc a ciutat, Visca els Reis !
    I he sentit una veueta a cau d'orella i m'ha dit que el que demanes ho porten. És una capsa de color blau cel que sembla petita però dura tot l'any i segueix dient la veueta (crec, doncs hi crec amb els Tres Reis Mags) que escriu...escriu...expressa... ells són al teu costat).

  • Tots hem tingut moments en els que el nostre vaixell ha anat a la deriva. [Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 28-12-2008 | Valoració: 10

    Però com tu dius molt bé, sempre queda alguna il.lusió, i la idea d'escriure un llibre és una il·lusió fantàstica. Fer sorgir tots els nostres pensaments i sentiments i plasmar-los en uns fulls de paper és com un miracle, el miracle de la paraula individual, personal, escollida per nosaltres per a crear una obra abans inexistent.
    Et felicito i t'envio petons

  • Faré de Baltasar[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 27-12-2008 | Valoració: 10

    I et comentaré que les teves reflexions són fruit d'una tempesta que porten malament alguns temporals disbauxats, que ens cal enfilar la proa, i esperar que algun cop bufi de popa, per tirar endavant. Et felicito pel teu llibre, i per la teva empenta malgrat el mal temps, tu que has vist el món des de les Agudes, has observat la petitesa d'aquells moments feixucs i has vist que cal caminar una bona estona per observar aquests moments de plàcida pau.
    Veig que amb el coratge suficient, les paraules queden tan ben trenades que no et calen altres comentaris. T'han sortit del cor les paraules, i jo, que tinc costum de fer comentaris amb poc sabó, pots tenir per segur que no li he trobat cap altra cosa que bones sensacions al teu relat.
    Felices festes company.
    I que els Reis et duguin aquests vents tan favorables que a tots tant ens ajuden.

    Ferran

  • Cal tenir en compte...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 26-12-2008 | Valoració: 10

    totes les il.lusions, les alegries, els bons moments, i recordar-los, o escriure'ls, per tal que ens serveixin d'escut quan n'arriben d'altres que que pretenen tombar-nos. Et desitjo que els Reis, el Melcior, el Gaspar i el Baltasar, et condeixin els teus desitjos i el teu somni es converteixi en realitat.
    Una abraçada

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Avet_blau

Avet_blau

120 Relats

704 Comentaris

134885 Lectures

Valoració de l'autor: 9.88

Biografia:
Sanitat , 56 anys. Casat.
m'agrada la natura , els colors l' aire fresc: LA LLIBERTAT.
Adoro la muntanya i els seus colors,
el silenci i la pau.
Menjo i cullo del meu hort, que treballo.
m' agrada expresar sentiments amb paraules i música, m'allibera l'esperit.
M'agrada captar imatges, mirades:
i despres estar llargues estones mirant i recordant.
Ajudo a amorosir el dolor i tornar somriures, si puc.

juliol 2009
publicat llibre:
Relats, poemes i reflexions a la vora d'un Avet blau
ed. Minima ( girona)

any 2010:
he tret 4 CD- DISCS, de MÚSICA ( new age - chillout,):
NÚVOLS, FONTS, VENTS, OCELLS.
EN PROJECTE : ARBRES 2011.
es regala un exemplar de CD amb el llibre : RELATS....
( LLIBRERIA GELI de girona )


Avet_blau@yahoo.es (correo)

lacoctelera.com/burcet (imatges)
avet_blau@yahoo.es (correo)
http://xavierburcetdotcom.wordpress.com/Avet_blau (google)
Foto: Girona temps de flors