Escena d´oficina al voltant d´una font d´aigua

Un relat de: ernestina


M- A mi m´agradaria però ell és molt...diu que tant li fa, que si jo vull ja li està bé però...merda, s´ha acabat, espera.
J- Ho canvio jo, pesa molt. Aquí.
M- Si ho hem de fer així prefereixo deixar-ho, saps?
J- Però...
M- No val la pena, seria horrorós! Compte.
J- Ja, però la majoria de dones ho volen. Ha de ser molt...a veure ara, surt freda?
M- Si si. Mira, que m’ho expliqui, gràcies..., i si m’ho explica amb sinceritat, perfecte. Però aquest posat de...
J- Surt freda?
M- Més o menys.
J- Això són coses què...
M-En fi.
J-...
M-Aquesta nit he tingut un somni bestial.
J-Digues.
M-Un riu, un riu que baixava ple d´aigua, l´aigua brillava com si fos plena de diamants. El cel...
J-M!
M-Ja ho sé! I el cel era ple d´unes estrelles enormes i tot semblava...
J-Una nit màgica.
M-Si, exactament, una nit d´estiu d´aquestes de pel·lícula, la gespa i les canyes a la vora de l´aigua...una bellesa perfecte. Cap soroll, era com si el temps s´hagues aturat allà mateix. Una mena de vent càlid i delicat.
J-El paradís!
M-Una cosa increïble. Hi havia una cadira a un cantó de la gespa. Era una nit que no havia d´acabar i el riu baixava ple d´aquella aigua brillant. Recordo haver-me fixat en l´aigua, el riu baixava ple d´aquella aigua brillant i..
J-T´hi vas asseure una estona?
M-T´hi vas..?
J-A la cadira, t’hi vas asseure una estona?
M-Si, no hi havia ningú. És difícil d´explicar-ho però tot allò era molt especial. Com és possible que el teu cervell pugui muntar una cosa així?
J-Mentre dorms!
M-I tant! I em desperto amb el record fresc i...fascinant d´aquell riu i la tristesa terrible d´estar desperta, d´haver perdut el riu per sempre.
J-Dilluns.
M-No, era una enyorança més profunda, més...
J-Irreparable.
M-Era com si cap altre lloc o moment..., aquella nit no es repetiria mai més. L´havia perdut per sempre.
J-...
M-Ja ho sé.( somriu ).
J-T´hauries de comprar un llibre d´aquests...
M-És què, anem?
J-Quin horari fas?
M-Sis. Mai hi havia pensat, m´avorreixen els significats i tot això.
J-Jo no hi entenc, però segur que aquest riu es pot interpretar i té un missatge claríssim, potser té molt a veure amb allò que m´explicaves.
M-I després m´he aixecat pensant en el riu, trista perquè res podria ser mai tant...
J-...
M-És molt curiós.
J-Jo no recordo cap somni. Se m´obliden quan obro els ulls.
M-...
J-Fins ara.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer